Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo, EGR, zawór N75 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu mam problem z doładowaniem mojego silnika.

Audi A3 2001r.

Silnikczek 1.9TDI ALH 90KM

Turbo ze zmienną geometrią.

Problemy zaczynają się na 3 biegu po przekroczeniu 3tyś obr.

Silnik po prostu robi buuuuu....

Ostatnio ojciec robił trasę i też zwrócił uwagę, że auto ma problemy przy prędkości większej niż 120km/h.

Jeżeli ktoś jest z Lublina to prosiłbym o adres serwisu.

Byłem tam 3 miesiące temu ale tylko dla towarzystwa.

Nie było to ASO, tylko sklep specjalizujący się w Audi.

Koleś za wgranie nowego programu świateł tylnych wziął 5dyszek w Audi A6 z '07.

Opublikowano

Kolego zrob logi dynamiczne i bedzie wiadomo co mu dolega. Ale najprawdopodobniej zapieczone kierownice w turbo i przeladowuje. Stad to oslabienie

Opublikowano

Co jest przyczyną zachodzenia syfem turbo ?

Złej jakości olej?

Opublikowano

PSJ:wink:

Opublikowano

:wtf:

Domyślam się, że chodzi o Pierdo...ny Styl Jazdy ?

Myślałem że od stylu jazdy można wykończyć turbinę a nie ją wybrudzić.

Opublikowano

Pi*dowaty styl jazdy. Musisz zrobić logi tak jak kolega już wspomniał.

Ja właśnie tak zawalilem turbo .

Opublikowano

Okek okej, logi się zrobi...

Tylko pytałem się czym zawala turbosprężarkę :hi:

---------- Post dopisany at 16:41 ---------- Poprzedni post napisany at 16:25 ----------

Można prosić o zestaw przykazań, których należy przestrzegać po wyczyszczeniu turbawki ?

Opublikowano

" czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie" :grin:

Opublikowano

po prostu nie mulic auta i dac mu czasem ostro w palnik i bedzie dobrze:)

Opublikowano

Wstapie kiedyś do serwisu specjalizującego się w Audi, to logi się zrobi. Kurde czyszczenie turbosprężarki chyba troche kosztuje...

Opublikowano

Posiadasz kabelek to Logi sam zrobisz troche poczytaj na forum.

Opublikowano
" czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie" :grin:

Święta prawda a cytat zaje...sty i jakże adekwatny.

Jednakże od powyższego prawidła może nastąpić inna raguła - zwłaszcza dotycząca aut z silnikami montowanymi poprzecznie czyli nieszczęsna A3 z silnikiem ALH : "na nic tu bracie struganie silnika mocno po bucie, skoro mechanika zawodzi kierownika" a problem dotyczy korodującej wewątrz gruchy podciśnienia sztangi w jej wnęrzu. Grucha ze sztangą w tych silnikach jest umieszczona nie od góry (tak jak w A4) tylko od dołu turbosprężarki a to już jest powodem mocnej i stałej przyczyny korozji tego elementu czyli siłownika podciśnienia (sztangi z gruchą). Sztanga wewnątrz gruchy obrasta taką rdzą, że się blokuje na jej wyjściu i stąd się biorą przeładowania lub niedoładowania (lub naprzemiennie ) turbo. Kilka fotek może to zobrazować :tak właśnie wygląda grucha ze sztangą w silniku ALH : 219f00c0f2642121m.jpg [URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=65c33483e0a00777] 65c33483e0a00777m.jpg9b60e81d1080b7a9m.jpg[/url]c0a8672baa5f0d7bm.jpg566f6567e3bdd376m.jpg1c0b5fd42438e3d1m.jpgf09d6ddc7537bff2m.jpg0a88a48433ab0f26m.jpg

Ot tyle w ramach stanu gruchy i sztangi w silnikach montowanych poprzecznie - o dziwo ani w silnikach montowanych poprzecznie czyli w Golfach Mk III ani w A4 itd. i Passatach B5 ten problem nie występuje bo grucha jest montowana u góry turbo a fotki nie są zapożyczone tylko pochodzą z mojej oryginalnej gruchy ze sztangą siłownika podciśnienia - tu nie ma żadnej wlepy z fotek innych forumowiczów lecz tylko i wyłącznie fotki autorskie.

Różnica pomiędzy A4 a Golfem IV czy też A3 widać gołym okiem w sposobie montażu samej turbawy - już nie wspomnę, że w A4 czy Passku B5 turbo jest wymienne samo a w Golfie czy A3 tylko i wyłącznie wraz z kolektorem wydechowym bo to jedna calość wtedy jest.

Opublikowano

Więc nie tyle co zanieczyszczenie łopatek co zakorodowana gruszka...

W ALH żeby się dostać do turbawki, trzeba dobierać się od spodu auta ?

Opublikowano

Nie, w ALH do turba i gruchy ze sztangą dobierać należy się od góry silnika - nawet jeśli bedzie to ALH ze skrzynią automatyczną to najpierw trzeba zdemontować chłodnicę spalin EGR z silnika.

Opublikowano

Manual.

Opublikowano

Więc od góry masz ułatwiony dostęp.

Opublikowano

Jakiej kwoty mogę się spodziewać jak oddam auto do mechaników ?

W zakres wchodzi demontaż, naprawa, montaż.

Opublikowano

Pisałem w innym temacie - gdybyś oddał to naszemu forumowiczowi o nicku Pretor to za golfa czy audi A3 zapłaciłbyś jakieś 400 do 500 zł na gotowo - jest drożej niż A4 bo i turbo jest inaczej montowane.

Opublikowano

Gdzie kolega Pretor mieszka ?

---------- Post dopisany 17-02-2013 at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany 16-02-2013 at 21:31 ----------

Wykonanie logów pokaże winowajce ?

Żeby nie było, że ja oddam turbinę do czyszczenia, zapłacę 500zł i dalej będzie to samo ...;)

Opublikowano
Gdzie kolega Pretor mieszka ?

---------- Post dopisany 17-02-2013 at 10:40 ---------- Poprzedni post napisany 16-02-2013 at 21:31 ----------

Wykonanie logów pokaże winowajce ?

Żeby nie było, że ja oddam turbinę do czyszczenia, zapłacę 500zł i dalej będzie to samo ...;)

Po pierwsze to zbyt daleko mieszka od Ciebie.

Po drugie to logi pokażą efekt a nie bezpośrednią przyczynę przeładowania czy też niedoładowania turbo.

Po trzecie to trzeba od siebie przynajmniej dać jakieś 30 % wysiłku i sprawdzić (po odłączeniu sztangi z dźwigni kierownic spalin) co z nich się przycina - i czy powoduje przeładowanie bądź niedoładowanie turbo, by zlecić komuś z daleka czyszczenie zmiennej geometrii lub regenerację silownika podciśnienia.

Liczysz, że jak się pomylę z diagnozą to zrobię Ci to za własne pieniądze ?

Każdy jest kowalem swego losu. Podałem Ci dwie możliwie przyczyny wadliwej pracy turbosprężarki w Twoim samochodzie nie widząc nawet interesujących mnie logów statycznych i dynamicznych by Cię naprowadzić na właściwy trop i abyś trochę o tym poczytał i nie dał się zrobić w bambuko mechanikom. Będziesz miał chęci to sobie poczytasz i się doszkolisz a przynajmniej czegoś więcej o swoim aucie i silniku się dowiesz i wyciągniesz odpowiednie wnioski. Nie będziesz chciał to przełoży się to na pieniądze, które za "niewiedzę" będziesz musiał wydać - decyzja należy do Ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...