posti_a6 Opublikowano 16 Lutego 2013 Opublikowano 16 Lutego 2013 Nie wiem czy to właściwy dział ale mam nadzieję że tak mam taki problem, że błędnie wskazuje mi poziom paliwa i zasięg. w momencie kiedy wskazówka zbliża sie do pierwszej czerwonej kreski, a zasięg pokazuje okolice 100km w baku jest już pusto. Walczylem długo z czujnikami poziomu paliwa, ostatecznie uszkadzając grzebyki które jeżdzą po skali, więc postanowiłem kupić z rozbiórki też z A4 B7 2.0T FSI QUATTRO oba czujniki i przełozyć je do siebie. Ku mojemu zdziwieniu sytuacja sie powtarza. Jak podłaczam VAG COM'a i sprawdzam poziomy ruszając pływakami, to w momencie kiedy czujnik powinien pokazywać 0 litrów pokazuje w jednym 4L a w drugim 7L. Jak mocno nacisnę na pływaki to oba pokazują wartość 0litrów ale nie ma żadnych wartości pomiędzy... Czy ktoś moze mi pomóc co mam zrobić? bo ja juz głupieję i trace cierpliwosć do tego z góry bardzo dziękuję
benyA4 Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 Z tego co pamietam to wskaznik paliwa dziala na zasadzie takiej iz komputer oblicza na podstawie predkosci i obciazenia silnika na ile km wystarczy ci paliwa . I tak jak bedziesz ostro butowal to wskazowka stanu paliwa mocno spadnie mimo iz paliwo bedzie w baku . Moze wystarczy skalibrowac spalanie chwilowe ? http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/b6-avf-duze-spalanie-12228/ - [ALL]Prawda czy fałsz-pomiar wg. FISa • .: AUDI KLUB POLSKA :. •
posti_a6 Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Opublikowano 17 Lutego 2013 nie kolego to nie chodzi o spalanie chwilowe. Chodzi o to że czujniki nie chca pokazać wartości 0 litrów
benyA4 Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 No tak ale komputer napewno nie bierze pod uwage tylko odczytu z plywaka tylko na podsawie jakiegos algorytmu oblicza zasieg i stan paliwa. A spalania chwilowe itd masz ok? moze inny czujnik jest uszkodzony lub przeklamuje i komputer zle oblicza stan paliwa.
posti_a6 Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Opublikowano 17 Lutego 2013 kolego spalanie chwilowe i średnie mam OK. Kwestia jest tylko w tym ze czujniki nie chcą pokazać poziomu 0 litrów
benyA4 Opublikowano 17 Lutego 2013 Opublikowano 17 Lutego 2013 to ja juz nie wiem , czujnik to nic wiecej jak rezysor o zmiennej wartosci. Skoro zmienia sie rezystancja to jest ok , reszta lezy po stonie kompa.
posti_a6 Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Opublikowano 17 Lutego 2013 kolego teoretycznie tak, ale w praktyce czujnik poziomu paliwa do element ze skalą po której porusza sie taki grebyk i to na tej podstawie jest okreslana ilość paliwa w zbiorniku. Sam już jestem głupi w tym temacie i nie mam pojęcia jak rozwiązać ten problem
posti_a6 Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Opublikowano 28 Lutego 2013 jak zaleje do pełna to wskazówka leci do końca...nie wiem ile powinne pokazac wsaźniki przy pełnym baku ---------- Post dopisany 28-02-2013 at 22:59 ---------- Poprzedni post napisany 18-02-2013 at 17:45 ---------- up
czaki22 Opublikowano 1 Marca 2013 Opublikowano 1 Marca 2013 leje sie 7 litrow i ustawia licznik w adaptacjach wtedy ma pokazac poczatek rezerwy, kiedys u mnie sie to w jakis sposob przestwiło (wartosc)
posti_a6 Opublikowano 8 Marca 2013 Autor Opublikowano 8 Marca 2013 leje sie 7 litrow i ustawia licznik w adaptacjach wtedy ma pokazac poczatek rezerwy, kiedys u mnie sie to w jakis sposob przestwiło (wartosc) kolego mozesz tutaj napisac jak zrobić adaptację? albo na PW podrzucić swój kom to zadzwonie i pozawracam ci trochę głowę ? ---------- Post dopisany 08-03-2013 at 23:43 ---------- Poprzedni post napisany 01-03-2013 at 19:25 ---------- koledzy podpowiecie coś?
benyA4 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Kanal dopasowania 29> Audi A4 2001 > Zestaw wskaźników, opis kanałów dopasowania Ten dokument służy jako informacja dodatkowa do odczytanych lub wprowadzonych (w czasie ręcznego kodowania) kanałów dopasowania, które są niezbędne w przypadku wymiany zestawu wskaźników. Odczytane dane (kod lub kanały dopasowania) podawane są w postaci zgłoszenia i można je wydrukować, jeżeli przy wczytywaniu danych do nowego zestawu wskaźników wystąpią problemy. W tym celu nacisnąć na dolnym pasku menu przycisk Drukuj, a następnie Protokół sprawdzania działania. Wcześniej jednak należy wybrać odpowiedni nośnik przekazu danych. Dodatkowo podczas odczytu sprawdzana jest komunikacja w celu ewentualnego stwierdzenia nieprawidłowości podczas odczytu danych. Jeżeli podczas odczytu kodu lub kanału dopasowania występują trudności, na wyświetlaczu pojawi się informacja Nie można prawidłowo odczytać. Przypadek szczególny stanowią kanały dopasowania 29 i 46 - 48. Kanał dopasowania 29 dotyczy czujnika poziomu paliwa 2 i może być odczytywany tylko, gdy samochód został zakodowany w zestawie wskaźników jako samochód z napędem Quattro. Kanał dopasowania 46 podaje ogólną ilość zużycia paliwa i występuje tylko w przypadku silników benzynowych. Kanał dopasowania 47 (zawartość sadzy) i 48 (obciążenie termiczne) występują tylko w silnikach wysokoprężnych. Podczas ręcznego dopasowania w funkcji Diagnoza własna samochodu, kanały dopasowania 40 - 49 (dla WIV=WartungsInrtervallVerlängerung) muszą zostać podane i zapisane w następującej kolejności. 45A42A43A44A40A41A49 Kanał dopasowania 3: I Korekta zużycia 85 - 115% (w etapach co 5%) Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115% Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115 Kanał dopasowania 4: I Wersje języka: 1. Niemiecki 2. Angielski 3. Francuski 4. Włoski 5. Hiszpański 6. Portugalski 7. Nie zdefiniowano 8. Chiński Kanał dopasowania 9: I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania (W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach) Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami: Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km. Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km. Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach. Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30). Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia. Kanał dopasowania 18: I Ogrzewanie postojowe XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika XXXX3: tylko wentylacja postojowa XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika Kanał dopasowania 19: I Zegar sterowany falami radiowymi XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P) XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P) I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4): Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4) Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4) I System informowania kierowcy XX0XX: system informowania kierowcy 1 XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej) XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek I Komputer samochodowy X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała) X1XXX: płaszczyzna 1 i 2 I Opcje oświetlenia 0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ 1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ 2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ 3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ Kanał dopasowania 29: I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro) Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32 Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160 Kanał dopasowania 30: I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1) Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32 Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160 Kanał dopasowania 35: I Próg liczby obrotów Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co 250 /min Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000 Wartość w kanale:0 250 500 750 1000 Kanał dopasowania 38: Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861". XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne Kanał dopasowania 39: I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-) Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861". XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników Kanał dopasowania 40: I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km Kanał dopasowania 41: I Czas od przeglądu w dniach Kanał dopasowania 42: I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km Kanał dopasowania 43: I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km. Kanał dopasowania 44: I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu. Kanał dopasowania 45: I Gatunek oleju 1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife 2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife 3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3 Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe) I Ogólna ilość zużycia paliwa w l Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne) I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne) I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km Kanał dopasowania 49: I Minimalny okres czasu w dniach Kanał dopasowania 60: I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu XXXX1: silnik (seryjny) XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów) XXXX4: hamulec (seryjny) XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna) X1024: zestaw wskaźników (seryjny) XXXXX: suma zakodowanych urządzeń np.: w tym przypadku "1031" Kanał dopasowania 61: I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny) XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny) XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe) XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio) XX256: zestaw wskaźników (seryjny) XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe) X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny) X2048: układ klimatyzacji (seryjny) 32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe) XXXXX: suma zakodowanych urządzeń np.: w tym przypadku "36803" Kanał dopasowania 62: I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe) XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe) XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe) XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe) XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie XXXXX: suma zakodowanych urządzeń np.: w tym przypadku "31"
posti_a6 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Kanał dopasowania 29:I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro) Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32 Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160 Kanał dopasowania 30: I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1) Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32 Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160 kolego czyli powniennem zrobic to w ten sposób, że wyjeździć paliwo do totalnego ZERA (aż samochód zgaśnie) i wtedy za pomocą zmian Oporności czujników w adaptacji doprowadzić aż wskaźniki VAG odczyta z czujnika poziom 0 litrów? dobrze rozumiem?
benyA4 Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Tak mi sie wydaje, znalazlem ta instrukcje przypadkiem , bo wlasnie rezam swoje zegary i czytajac pomyslalem o twoim watku. Wiec moze to byc rozwiazaniem twojego problemu. Mysle ze nie musi byc zero tylko musisz znac jaka warosc jest w zbiorniku i tak zmieniac rezystancje by dopasowac wskazanie licznika do wartosci w zbiorniku.
posti_a6 Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 no ja też po tym jak kolega czaki napisał w tym wątku o adaptacji, poszperałem w googlach i znalazłem to co wkleiłes tylko chyba na stronie ross-tech w j. angielskim, ale myslałem że ktoś cos jeszcze podpowie, ale koledzy jakoś mało wyrywni są z pomocą :D:D Dzięki kolego benyA4 będę próbował coś wyrzeźbić tym sposobem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się