Skocz do zawartości
IGNOROWANY

B6 z silnikiem 1,6 ponad 300tyś, czy warto?


janSerce

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam okazję kupić za małe pieniadze B6 avanta z 2002roku z tym silnikiem. Interesuje mnie czy pohula się to to jeszcze czy se lepiej odpuscić? Buda B6 jest chyba bardziej masywna niż B5 i napewno taki mały silniczek ma ciężej w B6? Jako że nie chce sie pozbyć mojej starej V6, to potrzebuje drugie auto dla żony żeby mogła sobie zawieść córę do przedszkola jak bedzie padać deszcz. Już jakis czas rozmyślam nad kupnem drugiego auta no i chciał bym żeby to było audi oczywiście. Ten silniczek to tasama konstrukcja co poczciwy ADP 8v? Jeśli tak to nie powinien byc problemowy? tylko ten przebieg mnie martwi, co by silnik nie powiedział papa za 10tyś. Prosił bym o konkretne odpowiedzi, a nie uświadamianie mnie że ogólnie ten silnik to porażka w tej budzie (a zwłaszczaa kombi) bo jestem tego świadomy.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie za słaby silnik w tej budzie, minimum to 1.8T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odradził, ale jak ma tylko żona jeździć i jesteś świadomy że nie da się wyprzedzać takim samochodem to bierz, jak za dobra kasę. Sam miałem taki silnik w b6 i nie byłem zadowolony....... A i jak jest termostat walnięty to szykuj około 400zł, bo tyle w serwisie chcą, a zamienniki kosztują 550;p Co do silnika to mój miał ze 180tyś i padł mi termostat i czujnik położenia wału, poza tymi usterkami nic się nie działo a zrobiłem nim ponad 90tyś w 2 lata. A i spalanie nie było najmniejsze bo miasto z 10l nie spadało (no chyba że moja noga jest za ciężka:P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sedana i spokojnej wręcz emeryckiej jazdy da radę:good: Ale jeszcze Avant to już całkiem tragedia:kwasny: Odpuść ale nie ze względu na przebieg tylko po prostu za słaby silnik do budy:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym termostatem to chyba w 2.0ALt (jest elektorniczny) bo 1.6 pewnie będzie miał zwykły ozanczenie pewnia ANA llub ALZ

jak za dobrą kasę to brać i się turlać... ale taK JAK KOLEDZY MÓWIĄ 1.6 słaby do tej budy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odradził, ale jak ma tylko żona jeździć i jesteś świadomy że nie da się wyprzedzać takim samochodem to bierz, jak za dobra kasę. Sam miałem taki silnik w b6 i nie byłem zadowolony....... A i jak jest termostat walnięty to szykuj około 400zł, bo tyle w serwisie chcą, a zamienniki kosztują 550;p Co do silnika to mój miał ze 180tyś i padł mi termostat i czujnik położenia wału, poza tymi usterkami nic się nie działo a zrobiłem nim ponad 90tyś w 2 lata. A i spalanie nie było najmniejsze bo miasto z 10l nie spadało (no chyba że moja noga jest za ciężka:P )

to auto ma silnik alz i termostat w serwisie kosztuje 120 zł z uszczelka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odradził, ale jak ma tylko żona jeździć i jesteś świadomy że nie da się wyprzedzać takim samochodem to bierz, jak za dobra kasę. Sam miałem taki silnik w b6 i nie byłem zadowolony....... A i jak jest termostat walnięty to szykuj około 400zł, bo tyle w serwisie chcą, a zamienniki kosztują 550;p Co do silnika to mój miał ze 180tyś i padł mi termostat i czujnik położenia wału, poza tymi usterkami nic się nie działo a zrobiłem nim ponad 90tyś w 2 lata. A i spalanie nie było najmniejsze bo miasto z 10l nie spadało (no chyba że moja noga jest za ciężka:P )

to auto ma silnik alz i termostat w serwisie kosztuje 120 zł z uszczelka ;-)

No wiem że oznaczenie silnika to alz i termostat jest cały zabudowany, mam gdzieś nawet faktury za termostat na kwotę około 400zł. Kupowałem u gajosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o termostat bym sie nie martwił, u mnie ceny 4xdroższe niż w PL więc tak czy siak wybule przy jakiej kolwiek wizycie w serwisie. Martwił mnie jedynie ten przebieg, no ale silniki Audi powinny wytrzymać te 450-500tyś przy odpowiednim dbaniu wiec... nic żona musi sobie wsiąść i się przjechać, będzie beka jak ona uzna że auto zajeb.... mułem heh :)

PS. ciekawia mnie największe przebiegi B6 z tym silnikiem (o ile nie kręcone) i jakie były awarie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Admin juz nawet nie wspominaj ze Klimy nie miałeś :polew:

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 22:13 ----------

admin zwracam honor, faktycznie sprawdzam w etce i w wersji alz b6 termostat jest elektroniczny i koszt ponad 400 :facepalm:

a po co to zrobili to nie wiem:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kitu ten silnik do tej budy miał znajomy w b5 i nie było czym jechać ale bezawaryjny nalatał 420tys i nic nie robił w silniku.Tyle że to była b5 chyba 1995 jeszcze z szybami na korbę i bez klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla żony to bierz śmiało. Kobieta nie będzie Ci narzekać że coś stuka, coś puka, co najwyżej że nie ma gdzie torebki położyć albo lusterka za małe :) Ktoś kiedyś kupił to auto z salonu przecież i komuś odpowiadało wiec kobiecie wożącej dzieciaka na pewno za wolny i za słaby nie bedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czym do tej pory jeździła.Z lepszego na słabsze jest bardziej odczuwalne.

Moim zadaniem dla żony to A3 np silnik 1,8 nawet bez turbo, ładnie się zbiera

zwinniejszy dla żony, a wiadomo parkowanie B6 Avant to nie A3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o termostat bym sie nie martwił, u mnie ceny 4xdroższe niż w PL więc tak czy siak wybule przy jakiej kolwiek wizycie w serwisie. Martwił mnie jedynie ten przebieg, no ale silniki Audi powinny wytrzymać te 450-500tyś przy odpowiednim dbaniu wiec... nic żona musi sobie wsiąść i się przjechać, będzie beka jak ona uzna że auto zajeb.... mułem heh :)

PS. ciekawia mnie największe przebiegi B6 z tym silnikiem (o ile nie kręcone) i jakie były awarie.

Pamiętaj jedno- jak ktoś o silnik dbał to i nawet milion km przejedzie:)

Admin juz nawet nie wspominaj ze Klimy nie miałeś :polew:

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 22:13 ----------

admin zwracam honor, faktycznie sprawdzam w etce i w wersji alz b6 termostat jest elektroniczny i koszt ponad 400 :facepalm:

a po co to zrobili to nie wiem:facepalm:

No niestety, moja poprzednia a4 była bardzo uboga i klimy nie miała:facepalm: za to dali szyber elektryczny;p

Nawet się nie dziwię że jej nie było bo jak bym ją włączył to chyba by mnie nawet fiat 126p wyprzedził :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat o termostat bym sie nie martwił, u mnie ceny 4xdroższe niż w PL więc tak czy siak wybule przy jakiej kolwiek wizycie w serwisie. Martwił mnie jedynie ten przebieg, no ale silniki Audi powinny wytrzymać te 450-500tyś przy odpowiednim dbaniu wiec... nic żona musi sobie wsiąść i się przjechać, będzie beka jak ona uzna że auto zajeb.... mułem heh :)

PS. ciekawia mnie największe przebiegi B6 z tym silnikiem (o ile nie kręcone) i jakie były awarie.

Pamiętaj jedno- jak ktoś o silnik dbał to i nawet milion km przejedzie:)

Admin juz nawet nie wspominaj ze Klimy nie miałeś :polew:

---------- Post dopisany 25-02-2013 at 18:49 ---------- Poprzedni post napisany 24-02-2013 at 22:13 ----------

admin zwracam honor, faktycznie sprawdzam w etce i w wersji alz b6 termostat jest elektroniczny i koszt ponad 400 :facepalm:

a po co to zrobili to nie wiem:facepalm:

No niestety, moja poprzednia a4 była bardzo uboga i klimy nie miała:facepalm: za to dali szyber elektryczny;p

Nawet się nie dziwię że jej nie było bo jak bym ją włączył to chyba by mnie nawet fiat 126p wyprzedził :polew:

no ja na wlaczonej klimie chce parkowac na parkingu to masakra jest :facepalm:

ale swoja droga mysle ze dlatego klimy nie miales fabrycznie bo helmut byl alergikiem i zarzyczyl sobie przy kupnie zeby jej nie zakladali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...Panowie wypowiadacie się tak jakby samochód służył tylko do bicia rekorów szybkości i podkreślenia ego kierowcy, myślę że taki producent jak VAG doskonale zdaje sobie sprawe z potrzeb rynku a nic nie przeszkadzało w/w montować jednostkie 1.6 przez 12 lat w trzech kolejnych odsłonach a4.Nadmieniam .że doskonale zdaje sobie sprawę z tego .że 1.6 nie jest demonem szybkości ale trzeba się liczyć z tym że nie wszystkim na tym zależy .Reasumując sprawdź samochód spytaj żonęie jak się w nim czuje i kupuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...