Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zawieszenie s-line 1BV a komfort jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat jest mi bliski, bo sam myślałem nad założeniem 17-stek półtora roku.

Mój obecny zestaw to:

- zawieszenie standardowe, B6 Avant, FWD

- opony lato: 225/45/17 Bridgstone Potenza RE050A

- opony zima: 205/55/16 GoodYear UltraGrip 7+

Wrażenia z jazdy:

Jeżdzę po Warszawie, gdzie drogi są dobre. Na zimówkach auto jest zdecydowanie bardziej komfortowe. Kierownica chodzi lżej i auto lepiej przyśpiesza.

UltraGrip7+ jest bardzo miękką oponą, więc mocno hałasuje a to trochę odbiera komfort jazdy.

Na letnich auto robi się zdecydowanie twardsze. Głośniej słychać poprzeczne nierówności typu torowisko. łączenie płyt na autostradzie czy przęsło wiaduktu.

Z drugiej strony opona jest sztywniejsza i w zakrętach auto jest pewniejsze, a większa szerokość daje lepszą przyczepność.

Różnica spalania na niekorzyść 17stki to jakieś 0,3-0,5 l/100km według FIS. Kierownica chodzi zauważalnie ciężej - wspomaganie oczywiście daje sobie radę, ale zawsze po przesiadce na opony zimowe i odwrotnie doznaję małego szoku. Na koleinach potrafi szarpać kierownicą. Podobno opona 235 zauważalnie bardziej szarpie na koleinach niż 225.

Co ciekawe 17stka letnia jest cichsza od zimówki, ale tak jak napisałem wcześniej UltraGrip jest strasznie głośny. Wcześniej miałem zimówkę Michelin Alpin 3 i była naprawdę cicha.

Jeżeli jesteś spokojnym kierowcą i nie zdarza Ci się gnać ostro po zakrętach to zalety 17-stki nie będą aż tak widoczne. Auto na zawieszeniu 1BV jest twardsze, więc już samo zawieszenie dodaje sztywności w zakręcie.

Z drugiej strony wygląd na 17stce jest oczywiście dużo lepszy. Zawsze mam banana na twarzy, gdy widzę swojego furacza na letnich felgach.

Podsumowując,

Jeżdzę głównie po drobnych drogach, więc spadek komfortu na 17stce jest akceptowalny.

Gdybym jeździł po kiepskich drogach (dziury, koleiny, tarka czy dużo torowisk) to 17stki bym nie zakładał.

Zwykle jeżdzę zygzakiem omijając dziury i jak na razie przez 100 tys km na polskich drogach nie wymieniałem nic w zawieszeniu. Na kiepskiej drodze kierowca jest bez szans, bo nie ma gdzie ominąć dziur, gdy jedna przechodzi w drugą.

Polecam podjechać na spotka forumowego i przejechać się z kimś kto ma zawieszenie 1BE i opony 17stki.

Sam tak zrobiłem, więc w pełni świadomie wiedziałem na co się piszę.

Rozpisałem się, ale mam nadzieję, że coś się Ci rozjaśni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...