Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z nastawinikiem turbiny, turbina?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam Audi A4 BKN 3.0TDI. Problemy zaczęły się w czerwcu i do teraz nie mogę sobie poradzic z samochodem.

W samochodzie zalaczyl sie tryb awaryjny. Po podlaczeniu do komputera wyszlo ze jest to problem z nastawnikiem,

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724):

Electrical Malfunction

P3348 - 006 - Short to Plus - Intermittent

Pojechalem do mechanika, ktory wymienil mi nastawnik i stwierdzil ze powinno byc ok, ja w miedzyczasie wyslalem nastawnik do naprawy, okazalo sie ze moze byc problem z przejsciem przy silniczku, zostalo to naprawione. Nastawnik zalozony przez mechanika dal bład:

000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached

P0235 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Wrócilem do nastawnika "naprawionego" nic to nie dalo.

Samochod jest po programie w MrMotors. Dzwonilem do nich zasugerowano mi ze to wina nastawnika i ze moze byc zle zamontowany.

Turbina zostala wyjęta nastawnik ustawiony, turbina zregenerowana( kierownice zmiennej geometri ciezko chodza, luz na walku) przewody do nastawnika przeswietlone przez elektryka wszystko z nimi ok.

Problem wystepuje nadal. Objaw jest taki ze przez 2 tygodnie od zrobienia nastaw podstawowych jest ok, pozniej zaczyna sie problem, widac ze moc silnika spada az do momentu az zalaczy sie tryb awaryjny.

Przy robieniu programu przez Witka, wyszlo ze samochod ma jakis problem, ze powinno byc 280KM a wyszlo ok 260KM, przez 1,5 roku samochod jezdzil i nic sie nie dzialo. Problem zaczal sie w momencie gdy przy innej naprawie mechanik wymienil mi czujnik od DPF( teraz nie pokazuje poziomy zanieczyszczenia DPF) , a problem byl z przepalonymi rurkami doprowadzonych do czujnika. Wymieniony zostal rowniez czujnik temperatury turbiny, uszkodzona byla kostka ale wymieniono caly czujnik.

Wydalem juz bardzo duzo pieniedzy, chcialbym zeby samochod zaczal normalnie jezdzic.

Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest tak ze przy programie samochod mial problem, teraz zostalo to naprawione i mapy nie mieszcza sie w zakresach ( nie znam sie na tym)

Czy moze to byc problem z czujnikiem polozenie pedalu gazu?

Aktualnie mam takie bledy:

Wednesday,25,January,2012,16:52:35:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

Address 01: Engine (8E0 910 401 E)

16:52:33 Group 014

0.00 mg/str Inj. Quantity

0.00 mg/str Inj. Quantity

0.00 mg/str Inj. Quantity

Tuesday,11,September,2012,17:40:16:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 8E0 910 401 E HW: 8E0 907 401 AJ

Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0010

Software Coding: 0011171

Work Shop Code: WSC 12345 048 84097

VCID: 2142E7DAC793FC14

1 Fault Found

000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached

P0235 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11110001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 214430 km

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 2079 /min

Torque: 261.3 Nm

Speed: 52.6 km/h

Absolute Pres.: 2070.6 mbar

Absolute Pres.: 1040.4 mbar

Mass Air / Rev.: 446.5 mg/str

Temperature: 49.5°C

Readiness: 0 0 0 0 0

Wednesday,12,December,2012,21:26:08:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 8E0 910 401 E HW: 8E0 907 401 AJ

Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0010

Software Coding: 0011171

Work Shop Code: WSC 12345 048 84097

VCID: 2142E7DAC793FC14

1 Fault Found

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

P3348 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00100010

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 219349 km

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 0 /min

Torque: 167.7 Nm

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 37.8°C

Duty Cycle: 84.4 %

Voltage: 12.16 V

Duty Cycle: 16.6 %

Readiness: 0 1 0 0 0

Tuesday,22,January,2013,16:16:52:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels:

Control Module Part Number:

Component and/or Version:

Software Coding:

Work Shop Code:

VCID: 55AA830AC35B40B4

1 Fault Found

000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached

P0235 - 001 - Upper Limit Exceeded - MIL ON

Freeze Frame

Fault Status: 11110001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 223356 km

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 2814 /min

Torque: 323.7 Nm

Speed: 71.7 km/h

Absolute Pres.: 2070.6 mbar

Absolute Pres.: 1152.6 mbar

Mass Air / Rev.: 569.9 mg/str

Temperature: 4.5°C

Readiness: N/A

Saturday,23,February,2013,13:20:24:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Data version: 20100630

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 8E0 910 401 E HW: 8E0 907 401 AJ

Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0010

Software Coding: 0011171

Work Shop Code: WSC 12345 048 84097

VCID: 2142E7DAC793FC14

2 Faults Found

000565 - Boost Pressure: Regulation Range not Reached

P0235 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00110001

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 225735 km

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 3528 /min

Torque: 362.7 Nm

Speed: 90.7 km/h

Absolute Pres.: 2274.6 mbar

Absolute Pres.: 1285.2 mbar

Mass Air / Rev.: 640.4 mg/str

Temperature: 10.8°C

013128 - Control Circuit for Controller for Turbocharger 1 (J724): Electrical Malfunction

P3348 - 008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 225762 km

Time Indication: 0

Freeze Frame

RPM: 0 /min

Torque: 167.7 Nm

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 70.2°C

Duty Cycle: 80.9 %

Voltage: 12.46 V

Duty Cycle: 0.4 %

Readiness: 0 0 0 0 0

Pozdrawiam

G0G0

Opublikowano

Ciągle masz błędy świadzące o elektrycznej usterce modułu sterującego ciśnieniem doładowania i o nieosiągniętym ciśnieniu doładowania. Błędy jednak wcale nie muszą świadczyć o uszkodzeniu nastawnika tylko np. o tym, że zmienna geometria nie chce się ustawić w pozycji maksymalnego doładowania. Nie mam takiego silnika jak Ty i nie mam elektrycznego nastawnika ciśnienia doładowania ale czy próbowałeś ruszyć kierownicami spalin manualnie po wcześniejszym zdemontowaniu tego nastawnika - może one wcale nie chcą się ruszyć bo są np. zapieczone lub zakleszczone na amen i to w pozycji minimalnego lub średniego doładowania. Może być również tak, że sam nastawnik będzie miał powyłamywane zęby w przekładni przenoszącej napęd z silniczka na cięgno regulujące położeniem kierownic spalin i efekt będzie taki sam. Może być również tak, że nastawnik wymaga adaptacji po jego wymianie - czy takie sugestie padły ze strony tunera lub mechaniika ?

Opublikowano

Czesc, wszystko chodzi tak jak powinno, to jest opinia czlowieka ktory regenerowal mi turbine, i mechanika u ktorego stoi teraz samochod. Naprawialem takze nastawnik, ale coraz bardziej wydaje mi sie ze to z nim jest problem, a dokladniej z silniczkiem, jak samochod jest zimny nie ma problemow innaczej jak sie nagrzeje

---------- Post dopisany 28-03-2013 at 08:32 ---------- Poprzedni post napisany 06-03-2013 at 21:26 ----------

Witam ponownie. Od miesiąca nie mam samochodu, wymieniono czujnik doładowania, nastawnik już trzeci , turbina regenerowana, ustawiana, ciągle ten sam problem. Samochod jedzie po odstawieniu na 10 min i ponownym przejechaniu tryb awaryjny. Więcej co sie udało znaleść to spalona ścieżka w komputerze. Po przelutowniu znowu sie przepalila, podobno prad brany przez nastawnik to ok 30A. Czy ma ktos z was dobrego elektronika samochodowego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...