Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zwarcie w kierunkach


muzykocholik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów.

Po sześciu latach bezproblemowego użytkowania przyszedł czas na bunt! Co się stało?

Otóż wysiadłem z auta zamknąłem z pilota drzwi, ale już nie mrugnęły kierunki. Po przyjściu już nie otworzyłem drzwi z pilota. Jak się później okazało przestały działać kierunki, alarm, centralny, awaryjne i oświetlenie na podsufitce. Paliły się bezpieczniki.

Wszystko poza tym było ok. Przyjechałem do domu bez kierunków no i zacząłem czytać forum. Bardzo dużo podobnych sytuacji, ale żadna nie taka sama.

Zabrałem się do działania. Włączyłem włącznik awaryjnych - poszedł z niego dym. Uznałem, że się uszkodził. Kupiłem nowy i ostrożnie podłączyłem. Ten również zaczął się poważnie grzać.

Po kilku godzinach testów okazało się, że jest zwarcie lewej strony kierunków. Oczywiście odłączyłem wszystkie kostki lamp. Sprawdziłem miernikiem styki w kostkach od kierunków i okazało się, że wszędzie jest przebicie do masy, ale testując z nowym włącznikiem awaryjnych zauważyłem, że lewa zielona strzałka w liczniku świeci ciemniej i da się odczuć duży opór elektryczny z czego można wnioskować zwarcie, bo prawa świeci poprawnie i prawe kierunki również.

Przełącznik kierunków wydaje się reagować prawidłowo. Na wszystkie funkcje reaguje normalnie - być może robi zwarcie na lewej stronie nie wiem.

Może Wy koledzy coś mi doradzicie co może być nie tak? Audi A4 B5 1,9TDI Avant AFN 1996rok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable idące do lewych przednich drzwi (te w osłonie gumowej),szczególnie na tym gumowym odcinku.

Z tego co tu piszą potrafią się przecierać.

Może to one są przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj sprawdzałem prawie wszystko. Odłączyłem kostki kierunków wszystkich lamp, wszystkie kostki lewych drzwi(w gumie między drzwiami też sprawdzałem i nic) , licznika, hak, pompkę centralnego. Dalej jest zwarcie do masy. W kostce przełącznika awaryjnych jest kabel czrno-biały i to on ma zwarcie do masy. W kierunkowskazach oba kable mają masę. Nie wiem, czy może jakaś dioda nie poszła, ale nie wiem gdzie ich szukać? Dzisiaj zdejmę kierownicę i sprawdzę przełącznik kierunków. Może ktoś miał podobny problem?

Przypomnę że zwarcie dotyczy kierunków, centralnego, alarmu, oświetlenia wnętrza. Poza tym wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A patrzyłeś do przekaźnika kierunków i awaryjnych ?

Może on jest problemem.

Niestety nie podpowiem gdzie się znajduje bo sam nie wiem.:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alarm w pompce czy dokładka? Jezeli dokładka to odłącz i sprawdz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką sytuacje. Wsiadłem do samochodu i jak to zwykle bywa włączyłem radio. Tylko tym razem zrobiłem to jakoś razem z przekręcaniem zapłonu i radio przestało grać. Stwierdziłem za duże obciążenie na instalacji i wywaliło bezpiecznik. A ponieważ było ciemno, stwierdziłem iż nie chce mi się szukać i zrobię to nastepnego dnia jak będzie jasno. Ależ jakie było moje zdziwienie jak się okazało że nie miałem również kierunkowskazów.... No i się zaczęło. Z latarką w ręku, wymiana bezpiecznika na nowy - włączenie kierunkowskazu i pstryk, upalenie go. Też zacząłem sprawdzać wszystkie żarówki w kierunkowskazach, tylko że u mnie awaryjne działały bez zarzutu. No to zająłem się przełącznikiem awaryjnych. Wyciągnałem go i jeden PIN był okopcony. Przeczyściłem PINY, wsadziłem nowy bezpiecznik i kierunkowskazy działały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dałem rady dalej z tym walczyć. To co mieściło się w granicach mojej wiedzy zostało wyczerpane. Dzisiaj oddałem auto do "speca"(mam nadzieję) od elektromechaniki.

Tak jak wcześniej pisałem odłączyłem kostki czego tylko się dało łącznie ze ściągnięciem kierownicy i lustrowaniem wszystkiego, jednak nic to nie dało.

Elektromechanik powiedział mi, że po wyłączeniu zapłonu normalnie kierunki mają na obu stykach masę, dopiero w pozycji zapłon przekaźnik rozłącza właściwy biegun do +.

Czy moglibyście koledzy to sprawdzić?

Jakoś dziwnie się czuję, bo od kilkunastu lat nie miałem auta u mechaniora:) Mam nadzieję, że jeszcze się nim przejadę.

Pozdrawiam.

---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ----------

alarm w pompce czy dokładka? Jezeli dokładka to odłącz i sprawdz.

wszystko fabryczne - żadnych dodatków poza tym.

---------- Post dopisany 07-03-2013 at 00:13 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2013 at 21:32 ----------

Sprawa wyjaśniona.

Zwarcie robiła centralka alarmu. Konkretnie VOTEX GmbH 4M1046V1E. Jeśli ktoś ma proszę o kontakt.

Zamykam wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...