Darek V6 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Opublikowano 28 Czerwca 2008 Witam. Z autkiem zawsze było wszystko ok,ale pojawił sie przykry problem...zaczął drgać mi pedał sprzęgła ale tylko na samej górze,jeśli jest wciśniety to nie drga wogóle. Drga na samej górze a co za tym idzie gdy sie rusza zaczyna drgać cała buda i są problemy z normalnym ruszeniem... Gdy auto ruszy jest juz wszystko ok biegi wchodzą jak zawsze dobrze,ale jak sie dotknie nogą pedał sprzęgła to czuć wyrażne drganie które przyśpiesza razem z obrotami silnika. Powiedzcie mi co sie stało jeśli wiecie o co chodzi...co sie rozwaliło??? Prosze o odpowiedzi. Pozdrawiam
lukaszek13ns Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Wszystkie objawy wskazuja na to ze padlo ci kolo dwomasowe, o ile posiadasz takie w swoim autku a raczej na 99% w tym modelu jest.
szymku Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Ja właśnie wymieniłem kolo dwumasowe razem ze sprzęgłem - regulowanie rachunku za tę usługę było jednym z bardziej bolesnych doświadczeń w moim życiu. Także zanim przystąpisz do wymiany upewnij się u kilku mechaników, że to koło a nie coś innego
Darek V6 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2008 Ja właśnie wymieniłem kolo dwumasowe razem ze sprzęgłem - regulowanie rachunku za tę usługę było jednym z bardziej bolesnych doświadczeń w moim życiu. Także zanim przystąpisz do wymiany upewnij się u kilku mechaników, że to koło a nie coś innego A miałeś takie same objawy jak ja?? Ile to mnie moze kosztować i czy duzo z tym roboty bo potrzebuje auto...??
lukaszek13ns Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 jesli to na stowe kolo tak jak pisalem to koszty od 2 do 3 tys. zl, sprzeglo kapletne tarcza docisk lozysko od 800zl do 1200, jeszcze do tego uszczelniacz, i pewno wysprzeglik kolo dwomasowe okolo 1500zl i robocizna okolo 300, 400zl, czy duzo roboty trzeba wymontowac skrzynie z auta wymienic sprzeglo i kolo, i zamontowac z powrotem przy spokojnej pracy, doswiadczonego mechanika jesli nie wystapia trudnosci to powinno zejsc z 5 godzin.
zegarmistrz Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Miałem podobną sytuację (tylko że automat).. z początku powyżej 3 tyś. obrotów zaczynało ostro trzęść i było słuchać.. później działo się tak nawet na luzie.. pojechałem do mechanika i co się okazało - silnik i skrzynia był← przesunięte na poduchach..
Darek V6 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2008 jesli to na stowe kolo tak jak pisalem to koszty od 2 do 3 tys. zl, sprzeglo kapletne tarcza docisk lozysko od 800zl do 1200, jeszcze do tego uszczelniacz, i pewno wysprzeglik kolo dwomasowe okolo 1500zl i robocizna okolo 300, 400zl, czy duzo roboty trzeba wymontowac skrzynie z auta wymienic sprzeglo i kolo, i zamontowac z powrotem przy spokojnej pracy, doswiadczonego mechanika jesli nie wystapia trudnosci to powinno zejsc z 5 godzin. Oby to nie było koło dwumasowe... Dzwoniłem do mechanika przedstawiłem mu wszystko jak wygląda i powiedział ze tarcza sprzęgła mogła sie zuzyć i ze te drgania moga być też spowodowane jąkąś wybitą tuleją co trzyma skrzynie...niewiem okaze sie jutro jak zobaczy do tego.
szymku Opublikowano 29 Czerwca 2008 Opublikowano 29 Czerwca 2008 Ja właśnie objawy miałem podobne, ale zanim mechanik zdiagnozował, stwierdził że możliwości jest kilka. Ja trafiłem tę najdroższą. Ale fakt, że teraz nie trzęsie
lukaszek13ns Opublikowano 1 Lipca 2008 Opublikowano 1 Lipca 2008 dokladnie jeszcze sprawdz poduszki silnika i skrzyni, bo to tez moze robic robote, ale bardziej wydaje mi sie ze to sprzeglo i kolo, jaki auto ma przebieg, bylo sprowadzane czy nie.
Darek V6 Opublikowano 2 Lipca 2008 Autor Opublikowano 2 Lipca 2008 dokladnie jeszcze sprawdz poduszki silnika i skrzyni, bo to tez moze robic robote, ale bardziej wydaje mi sie ze to sprzeglo i kolo, jaki auto ma przebieg, bylo sprowadzane czy nie. Auto ma niecałe 190000 hehe napewno było kiedyś kręcone bo to 95 rok Poprzedni właściciel go sprowadzał,miał go jakieś 6 lat jeśli dobrze pamietam. Mechanik ogladał poduszki i wygladały na dobre,niestety chyba bedzie skrzynie wyjać...
nike21 Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 ja tez mam podobny przypadek... podczas ruszania takiego powiedzmy normalnego prawie tego nie czuć, ale w momencie kiedy przytrzymam troszkę dłużej na pół sprzęgle to cala buda zaczyna drżeć (tak jakby na ułamki sekund sprzęgło traciło przyczepność i od razu odzyskiwało). sytuacja jest ta sama kiedy toczę sie 1km/h z w kleszczonym cały czas 1. biegiem i popuszczam sprzęgło żeby przyspieszyć... wystarczy jednak dodać troszkę gazu i przestaje drżeć... sprzęgło bierze mniej więcej w 3/4 wysokości. przy okazji pytanie czy w AKN tez są dwu masowe koła zamachowe??
lukaszek13ns Opublikowano 2 Lipca 2008 Opublikowano 2 Lipca 2008 ja tez mam podobny przypadek... podczas ruszania takiego powiedzmy normalnego prawie tego nie czuć, ale w momencie kiedy przytrzymam troszkę dłużej na pół sprzęgle to cala buda zaczyna drżeć (tak jakby na ułamki sekund sprzęgło traciło przyczepność i od razu odzyskiwało). sytuacja jest ta sama kiedy toczę sie 1km/h z w kleszczonym cały czas 1. biegiem i popuszczam sprzęgło żeby przyspieszyć... wystarczy jednak dodać troszkę gazu i przestaje drżeć... sprzęgło bierze mniej więcej w 3/4 wysokości. przy okazji pytanie czy w AKN tez są dwu masowe koła zamachowe?? wyslij numer nadwozia na priva to sprawdze ale raczej na 99,9% posiadasz
Darek V6 Opublikowano 21 Lipca 2008 Autor Opublikowano 21 Lipca 2008 Po0wiedzcie mi czy koło dwumasowe powinno mieć jakie kolwiek luzy??? Zdjąłem wkońcu skrzynie i po wkreceniu koła w imadło czuć luzy na boki i czuć je tez w pozycjy gdy próbuje obracać sie tym kołem....
Pepin Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 Po0wiedzcie mi czy koło dwumasowe powinno mieć jakie kolwiek luzy??? Zdjąłem wkońcu skrzynie i po wkreceniu koła w imadło czuć luzy na boki i czuć je tez w pozycjy gdy próbuje obracać sie tym kołem.... luz na obwodzie powinien być - wg jednego z moich mechaników, natomiast na moim jeszcze był .. jakby go określić - osiowy - taki "przód-tył" - jak położysz koło płasko i zaczniesz naciskać na koło na przeciwległe krawędzie (np. godzina 3 i 9) to nie powinno być luzu ale głowy za to nie dam bo to była jedna wypowiedź mechanika .. był gdzieś jakis filmik, na którym były pokazane luzy .. ale nie mogę go teraz znaleźć - taki z komórki (chyba)
nike21 Opublikowano 24 Lipca 2008 Opublikowano 24 Lipca 2008 mój znajomy mechanik z Krotoskiego też mi mówił tak jak Pepin napisał... nie wiem tylko co z tym luzem po osiowym?? sam będę zwalał skrzynie żeby zobaczyć co mi sie tam trzęsie bo jeszcze nasiliły mi sie drgania z każdym puszczeniem sprzęgła... motor ze skrzynią tańczy break'a a przygrywa mu połamane przednie nadkole i resztki osłony silnika... :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się