Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PILNE! Kontrolka oleju i błąd 16395.


darkopolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem,a mianowicie dziś podczas jazdy do pracy(trasa ok.100km)zapaliła mi się kontrolka ciśnienia oleju,zatrzymałem się zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju,był ok. Po ponownym odpaleniu auta kontrolka się nie świeciła więc pojechałem dalej po ok. 5km. kontrolka zapaliła sie ponownie i doszedł do tego dziwny dźwięk spod pokrywy zaworów tak jakby wrrrrr.Silnik zaczoł chodzić jak w starym dieslu.

Długo się niezastanawiając auto na lawete i do domu,po podłączeniu pod kompa wyszedł błąd:16395.

Dodam,że w grudniu czyściłem smok olejowy bo kontrolka czasami też się zapalała.

Proszę o wszelkie sugestie gdzie szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam napinacz do wymiany.

Zmierz mu ciśnienie oleju tak w ogóle, bo bez ciśnienia nie będzie pracował. Jeśli wartości będą okej, to tak jak mówię, obstawiam napinacz do wymiany.

No i co tu jeszcze dodać... miej nadzieje, że nie będziesz miał żadnych skutków ubocznych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak podpiełem VAG-a na zimnym silniku Oil Pressure OK,pojeździłem troche ok.15-20km i znowu kontrolka oleju,a na VAG-u Oil Pressure MIN.Jaka jest możliwa przyczyna spadku ciśnienia oleju na nagrzanym silniku?temp. oleju była na ok.85-90 stopni.

Niestety ten dość głośny dzwięk z okolic wałków rozrządu pozostał,czy to napinacz mógł sie zatrzeć albo coś w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawnik + łańcuch do wymiany+ sprawdzenie jak wyglądają krzywki na wałkach :whistling: Jeśli pod czapką jest nagar i auto jeździło na srastrolu to jeszcze raz miska w dół i lbo ponowne czyszczenie smoka albo najlepiej zpodaj nową pompę oleju... miałem takie same przeboje ale po przepłukaniu silnika + nowe graty śmiga jak nowy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem właśnie do mechanika co mi czyscił smok olejowy,powiedział,że zalał go Mobil S2000 10w40!Kopara mi opadła!

Czy przyczyną może być półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź ciśnienie oleju bo terkotanie to raczej skutek niskiego ciśnienia oleju a nie przyczyna, ale pewnie i tak miska do zdjęcia i sprawdzenie smoka i pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie sprawdzałem VAG-iem,wyszło to co napisałem(3 post od góry).

No niestety takie sprawdzanie to se można:bicz: trzeba sprawdzić manometrem na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie powinno być ciśnienie oleju w AWT?

Jak odpalę silnik to kontrolka oleju się nie świeci,a jak dodam lekko gazu to się zapala.Wcześniej się zapalała jak silnik się nagrzał,czy to wina padniętej pompy olejowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie powinno być ciśnienie oleju w AWT?

Jak odpalę silnik to kontrolka oleju się nie świeci,a jak dodam lekko gazu to się zapala.Wcześniej się zapalała jak silnik się nagrzał,czy to wina padniętej pompy olejowej?

Może być wina dojechanej pompy, przytkanego smoka a nawet wydymanych panewek :whistling: Vagiem się tego nie naprawi... trzeba powoli rozkręcać motorownie :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos ok 1.5 bar na jałowych i od 3.5 do 4.5 przy 2 tyś manometr wkręcony zamiast czujnika cisnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmuj miskę olejową - sprawdź smoka i pompę oleju, żeby nie było za późno.... Miałem podobnie do Ciebie, migała mi kontrolka od ciśnienia oleju, zmierzyłem ciśnienie oleju manometrem /wynik identyczny jak Twój/, u mnie skończyło się na wymianie silnika. Po zdjęciu miski okazało się, że smok zapchany, obrócone panewki... co z głowicą i resztą nie wiem. Raczej do remontu, ale taniej będzie wymienić silnik w moim przypadku - znalazłem AEBa - auto u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie naszczęście panewek jeszcze nie słychać,tak powiedział mechanik.Słychać tylko klekoczący napinacz łańcucha rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada nie lekceważ tej kontrolki od ciśnienia gazu. Słuchałem mechanika - uszkodzony czujnik/wymieniłem - nadal raz się zapalała raz nie, na zimnym silniku wcale, po rozgrzaniu różnie/, następnie zmierzyłem ciśnienie oleju - pomiary dały wynik jak u Ciebie. Kontrolka nadal się zapalała i gasła, myślałem sobie ciśnienie jest, więc coś z elektryką...W koncu się uparłem i kazałem zdjąć miskę olejową, choć już się pojawił stukot w silniku - też myślałem ze to łańcuch i napinacz, ale po zdjęciu miski...wymiana silnika :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

cały smok olejowy był zaklejony nagarem(czyszczyliśmy go z 1h),w misce też było w h*j szlamu i resztki pomarańczowego plastiku,prawdopodobnie komuś wcześniej rozpadł się bagnet.Po wymianie pompy i zalaniu olejem(Mobil 1 ESP Formuła 5W40) auto jeszcze z 5 min chodziło jak "klekot",po rozgrzaniu wszytkie niepokojące dźwięki ustały.

Jutro jeszcze jade na pomiar ciśnienia oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakiej firmy pompę oleju zalozyles?Też szukam bo auto u mechanika,a ciśnienie u mnie wyszło 0,8 na jalowym i 3 na rozgrzanym przy 3 tys obr.:banghead:

wysłane za pomocą tapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się że jest inna.Chodziło mi właśnie o firmę.W ASO 1300 a w zamiennikach sa:Maxgear,Hps,Kraft,Veico,Meyle do 200 zl.Kolbenschmidt-a nie ma nigdzie i nie wiem co wybrac:confused:

wysłane za pomocą tapki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja założyłem pompę Hans-Pries,Topran jak kto woli koszt 209 pln.Mam kolegę w dużym sklepie motoryzacyjnym i powiedział mi,że Topran części mechaniczne ma bdb jakości z elektroniką jest troche gorzej.Zresztą zobaczymy jak długo pochodzi,myślę nad zakupem manometru do mierzenia ciśnienia aby na bierząco sprawdzać ciśnienie oleju.Kolego bialy986 do mojego AWT pompa w ASO kosztuje 550 pln,oszczędność miejsza niż w twoim przypadku ale decyzja należy do ciebie,ja bym założył zamiennik i na bierząco śledził zachowanie pompy i silnika.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...