Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kat wtrysku AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem i teraz chcialem zeby mi mechanik ustawil kat wtrysku i dawke ale jak pojechalem do niego to mowi ze komputer sam sobie ustawia kat wtrysku o jakies 15 stopni prawda to? Nie musze ustawiac nic? Dodam ze ladnie odpala tylko czasami nie rowno pracuje

Opublikowano
Witam koledzy. Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem i teraz chcialem zeby mi mechanik ustawil kat wtrysku i dawke ale jak pojechalem do niego to mowi ze komputer sam sobie ustawia kat wtrysku o jakies 15 stopni prawda to? Nie musze ustawiac nic? Dodam ze ladnie odpala tylko czasami nie rowno pracuje

Zmień mechanika !!!....

zaloguj sobie sam albo niech Ci ktoś zrobi

silnik rozgrzany bieg jałowy...i będziesz wiedział jaka dawka i kąt

MB 001

BS 000

Opublikowano
Witam koledzy. Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem i teraz chcialem zeby mi mechanik ustawil kat wtrysku i dawke ale jak pojechalem do niego to mowi ze komputer sam sobie ustawia kat wtrysku o jakies 15 stopni prawda to? Nie musze ustawiac nic? Dodam ze ladnie odpala tylko czasami nie rowno pracuje

Zmien i to napewno mechanika.

I zrób tak jak kolega OLIVER pisze

O ile wiesz o co chodzi. VAG plus interfejs.

---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:42 ----------

Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem

A to o co chodzi... :whistling:

Opublikowano

Kąt wtrysku to inaczej fizyczny kąt przechylenia pompy względem silnika na określonych punktach (wałka rozrządu, wału korbowego i wałka w pompie). Te trzy elementy trzeba ze sobą zsynchronizować/skalibrować żeby to wszystko chodziło. Komputer ECU sterujący pracą silnika sam tego nie zrobi, bo to chodzi po prostu o poluzowanie śrub i odpowiednie ustawienie ustrojstwa. Trzeba mieć do tego laptopa, program (np.: VAG) i interfejs (kabel usb którym sobie podłączysz samochód do laptopa). Jak przeczytasz kilka razy instrukcje, która jest gdzieś na tym forum, to sam sobie to zrobisz. Kabel też warto kupić na allegro za pare złotych...

A i mechanika zmień.

Widze ze z Bychawy jesteś. Ja z lublina. Który to mechanik taki mądry?

Opublikowano

Po części mechanik miał rację, bo ECU wysteruje sobie kąt wtrysku przez N108 tylko... jak już silnik będzie pracował. Statyczny kąt trzeba ustawić. Wiele osób sugeruje się wartościami producenta i ustawia na 49-51 ale trzeba wziąć jeszcze uwagę na zużycie sekcji tłoczącej i można spokojnie dawać 55.

Na kąt wtrysku patrz do BS, tam masz odczyty bez korekcji jaką wykonuje ECU poprzez N108.

Opublikowano

Kupilem silnik bez pompy bo w A6 zmienialem z 2.5 na 1.9.

Tak myslalem ze glupoty plecie bo nawet w warsztacie jest jak ustawic kat wtrysku

Opublikowano

Kupilem silnik bez pompy bo w A6 zmienialem z 2.5 na 1.9.

Tak myslalem ze glupoty plecie bo nawet w warsztacie jest jak ustawic kat wtrysku

A teraz to wszystko jasne.

Dasz rade sam z tym ustawieniem kąta?

Wiesz co potrzebujesz?

To co Ty masz za auto A4 czy A6

Generalnie to ten kat wtrysku jest ci potrzebny do dobrego zapalania auta.

Opublikowano

Mam i A4 jeszcze i juz A6. Sam sobie swapa zrobilem i bede smigal A6 teraz. Kat wtrysku mysle ze dam rade sam ustawic w warsztacie jest fotostory wiec to nie problem. Wszystko co potzrebne chyba mam tylko musze termostat wymienic bo mi temp nie lapie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...