Maras Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam koledzy. Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem i teraz chcialem zeby mi mechanik ustawil kat wtrysku i dawke ale jak pojechalem do niego to mowi ze komputer sam sobie ustawia kat wtrysku o jakies 15 stopni prawda to? Nie musze ustawiac nic? Dodam ze ladnie odpala tylko czasami nie rowno pracuje
OLIVER Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam koledzy. Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem i teraz chcialem zeby mi mechanik ustawil kat wtrysku i dawke ale jak pojechalem do niego to mowi ze komputer sam sobie ustawia kat wtrysku o jakies 15 stopni prawda to? Nie musze ustawiac nic? Dodam ze ladnie odpala tylko czasami nie rowno pracuje Zmień mechanika !!!.... zaloguj sobie sam albo niech Ci ktoś zrobi silnik rozgrzany bieg jałowy...i będziesz wiedział jaka dawka i kąt MB 001 BS 000
Krytias Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Witam koledzy. Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem i teraz chcialem zeby mi mechanik ustawil kat wtrysku i dawke ale jak pojechalem do niego to mowi ze komputer sam sobie ustawia kat wtrysku o jakies 15 stopni prawda to? Nie musze ustawiac nic? Dodam ze ladnie odpala tylko czasami nie rowno pracuje Zmien i to napewno mechanika. I zrób tak jak kolega OLIVER pisze O ile wiesz o co chodzi. VAG plus interfejs. ---------- Post dopisany at 14:45 ---------- Poprzedni post napisany at 14:42 ---------- Zakladalem do silnika AFN pompe wtryskowa bo nie mialem A to o co chodzi...
keepper45 Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Kąt wtrysku to inaczej fizyczny kąt przechylenia pompy względem silnika na określonych punktach (wałka rozrządu, wału korbowego i wałka w pompie). Te trzy elementy trzeba ze sobą zsynchronizować/skalibrować żeby to wszystko chodziło. Komputer ECU sterujący pracą silnika sam tego nie zrobi, bo to chodzi po prostu o poluzowanie śrub i odpowiednie ustawienie ustrojstwa. Trzeba mieć do tego laptopa, program (np.: VAG) i interfejs (kabel usb którym sobie podłączysz samochód do laptopa). Jak przeczytasz kilka razy instrukcje, która jest gdzieś na tym forum, to sam sobie to zrobisz. Kabel też warto kupić na allegro za pare złotych... A i mechanika zmień. Widze ze z Bychawy jesteś. Ja z lublina. Który to mechanik taki mądry?
trepek Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Po części mechanik miał rację, bo ECU wysteruje sobie kąt wtrysku przez N108 tylko... jak już silnik będzie pracował. Statyczny kąt trzeba ustawić. Wiele osób sugeruje się wartościami producenta i ustawia na 49-51 ale trzeba wziąć jeszcze uwagę na zużycie sekcji tłoczącej i można spokojnie dawać 55. Na kąt wtrysku patrz do BS, tam masz odczyty bez korekcji jaką wykonuje ECU poprzez N108.
Maras Opublikowano 4 Marca 2013 Autor Opublikowano 4 Marca 2013 Kupilem silnik bez pompy bo w A6 zmienialem z 2.5 na 1.9. Tak myslalem ze glupoty plecie bo nawet w warsztacie jest jak ustawic kat wtrysku
Krytias Opublikowano 4 Marca 2013 Opublikowano 4 Marca 2013 Kupilem silnik bez pompy bo w A6 zmienialem z 2.5 na 1.9. Tak myslalem ze glupoty plecie bo nawet w warsztacie jest jak ustawic kat wtrysku A teraz to wszystko jasne. Dasz rade sam z tym ustawieniem kąta? Wiesz co potrzebujesz? To co Ty masz za auto A4 czy A6 Generalnie to ten kat wtrysku jest ci potrzebny do dobrego zapalania auta.
Maras Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Opublikowano 5 Marca 2013 Mam i A4 jeszcze i juz A6. Sam sobie swapa zrobilem i bede smigal A6 teraz. Kat wtrysku mysle ze dam rade sam ustawic w warsztacie jest fotostory wiec to nie problem. Wszystko co potzrebne chyba mam tylko musze termostat wymienic bo mi temp nie lapie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się