Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimą - tryb ECON


smolar22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z klimą,

Od jakiegoś czasu, świeci mi sie tylko tryb econ i nie moge zmienić , włączyc klimy.

Podpiąłem Vaga i wyszło :

00819 - Czujnik wysokiego ciśnienia (G65)

30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem

Zmieniłem bezpiecznik nr 6 ale nadal to samo.

Czy jest ktoś kto może pomóc w diagniozie, wymianie w Wwie lub okolicy ??

Pozdrawiam,

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

funkcja ECON służy po to żeby nie uruchamiała się sprężarka. Jeśli ty uparcie chcesz włączyć klimę, a klima uparcie przełącza się w na ECON to znaczy że się przed czymś broni. Tak jest w przypadku kiedy spada poziom czynnika chłodzącego (z każdym rokiem czynnika ubywa, bo nie ma układów szczelnych w 200%). Jego obecność w układzie jest również pewnego rodzaju smarowidłem dla sprężarki. Funkcja ECON oznacza nie tylko ECONOMY ale również ochronę przez zatarciem i zniszczeniem sprężarki. Ja miałem tak samo...w dodatku w środku lata. Szybka wizyta w serwisie, uzupełnienie czynnika i klima śmigała normalnie 3 lata (oczywiście filtr kabinowy zmieniany i wentylacja odgrzybiana co roku). W tym roku sprawdziłem ilość czynnika, ubyła śladowa ilość, dopełniełem i znowu spokój na 3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ukladach klimatyzacji gdzie nie ma sprzegla elktromagnetycznego. Sprezarka pracuje nonstop zmienia sie tylko polozenie tarczy a zarazem skok tloka . Tak wiec jak nie bedzie czynnika i smarowidla to sprezarka moze sie zatrzec. Mimo wlaczonej funkcji ECON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a w opisywanym przypadku jak jest? Bo kolega ma b7, to chyba raczej ta "ochronna" rola funkcji ECON jest prawdopodobna. U mnie uzupełnienie czynnika całkowicie wyeliminowało problem a funkcja ECON włącza się tylko na moje żądanie. Sprężarka pracująca do śmierci bez czynnika to raczej nie wygląda na zaawansowanie technologiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kostkę przy czujniku i kabelki... jeśli wszystko czyste i nie przerwane to wymień czujnik i po problemie :wink:

Nie jestem pewien na 100% ale czujnik da się wymienić bez odsysania czynnika bo gdy się go wykręca to zawór zwrotny się zamyka przez co ciśnienie zostaje w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kikon79 masz troche racji przy braku czynnika gdy ciagle swieci sie ECON kreci sie tylko tarcza tlokow , same tloki nie wykonuja ruchu . A to one sie zacieraja gdyz nie maja pierscieni. Ale gdy caly czynnik ucieknie wraz ze smarowidlem to niestety ale mechanizm sprezarki moze sie zatrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kikon79 masz troche racji przy braku czynnika gdy ciagle swieci sie ECON kreci sie tylko tarcza tlokow , same tloki nie wykonuja ruchu . A to one sie zacieraja gdyz nie maja pierscieni. Ale gdy caly czynnik ucieknie wraz ze smarowidlem to niestety ale mechanizm sprezarki moze sie zatrzec.

u mnie własnie jak uciekł czynnik to uparcie włączał się ECON. Kiedy przestawiałem na tryb AUTO klima chodziła może pół minuty a potem automatycznie przechodziła na ECON. W serwisie mi powiedzieli, że jakbym tak się jeszcze trochę pobawił to sprężarka by padła. Nie na darmo w książce obsługi auta piszą, że przy każdym problemie od razu trzeba lecieć do serwisu.:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by kazdy z problemem lecial do serwisu to nie bylo by tego forum i dzialu Warsztat :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zakupie samochodu też świeciło uparcie ECON a tryb AUTO nawet nie chciał sie włączyć; winę za to ponosił zbyt mały poziom czynnika, po "dobiciu" wszystko śmiga w jak najlepszym porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zakupie samochodu też świeciło uparcie ECON a tryb AUTO nawet nie chciał sie włączyć; winę za to ponosił zbyt mały poziom czynnika, po "dobiciu" wszystko śmiga w jak najlepszym porządku

popieram, miałem tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po zakupie samochodu też świeciło uparcie ECON a tryb AUTO nawet nie chciał sie włączyć; winę za to ponosił zbyt mały poziom czynnika, po "dobiciu" wszystko śmiga w jak najlepszym porządku

Sprawdzałeś vag-iem czy był jakiś błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem po napełnieniu i było OK; natomiast przed "nabiciem" nie sprawdzełem :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo:ECON nie daje się wyłączyć, błąd czujnika G65,bezpiecznik dobry, czynnik uzupełniony (230g). Po zdjęciu zderzaka zdjąłem wtyczkę z czujnika-wszystko wygląda OK. Rozumiem, że trzeba zmienić czujnik. Czy nr tego czujnika to 8E0959126 (3R0959126)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie czujnik do wymiany. 8E0 959 126 ewentualnie podjedz do aso vw/audi w skodzie chyba tez można i poproś o czujnik wysokiego ciśnienia klimatyzacji, to dobiorą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8zo 959 126

1k0 959 126

1j0 959 126

maja tez literki abc

pasuje z octavi 99-2004

w skoda 249zł w seat, 190zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...