grom Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Panowie auto mam po programie na 420nm, pod koniec wrzesnia wymienilem lekko podslizgujace sie sprzeglo , wymieniłem bo cofając pod góre podjarałem je solidnie . Kupiłem orginał komplet sachsa (bez dwumasa), mechanik wymienił i przez pare tygodni było ok. Po jakims czasie znowu zauważyłem ze sie slizga. Mechanik coś pogmerał przy wysprzegliku i znowu chwile było dobrze. Do czasu ,pare dni znowu masakra. Pomyslalem ze moze program za ostry. Umowiłem sie z aligatorem ze przy okazji zdejmie troche niuta. Tak tez sie stało ,kilka razy go kastrowalismy i jest lepiej ale dalej sie slizga. Dodam ze na starym sprzegle jezdzilem dwa lata po programie i było ok. Sam juz nie wiem co to moze byc ,srednio mi sie usmiecha kolejna wymiana, tym bardziej ze widze ze koledzy tu na forum smigaja z takim momentem bez problemów. Macie jakieś pomysły??
spidzior Opublikowano 7 Marca 2013 Opublikowano 7 Marca 2013 Nie znam sie na caga ale mialem cos podobnie w awx tez po mapie.... jak kupilem auto zaraz zaczelo mi sie podslizgiwac sprzeglo... wiec zdecydowalem sie na wymiane luka (bez 2masa)... po wyjeciu starego sprzegla okazalo sie ze bylo nowe tyle ze tarcza byla podjarana juz.... po rozmowie z mechanikiem okazalo sie ze byla zalozona jakas inna tarcza z dluzszym kolniezem na walku i przez to docisk nie pracowal poprawnie bo opieral sie na owym kolniezu i w ten sposob zjaralo tarcze.... moze to Ci jakos pomoze w szukaniu przyczyny...
wrclaguna Opublikowano 8 Marca 2013 Opublikowano 8 Marca 2013 U mnie znajomek boryka się z tym samym problem Przebieg autka jest 46 tys. km po wymianie sprzegła i dwumasy . Dla mnie tez to dziwne ,ze po takim niskim przebiegu sprzegło poslizgiwało . Ma tylko sam program , robil go w Compsport .
mxzibi Opublikowano 10 Marca 2013 Opublikowano 10 Marca 2013 Nie znam sie na caga ale mialem cos podobnie w awx tez po mapie.... jak kupilem auto zaraz zaczelo mi sie podslizgiwac sprzeglo... wiec zdecydowalem sie na wymiane luka (bez 2masa)... po wyjeciu starego sprzegla okazalo sie ze bylo nowe tyle ze tarcza byla podjarana juz.... po rozmowie z mechanikiem okazalo sie ze byla zalozona jakas inna tarcza z dluzszym kolniezem na walku i przez to docisk nie pracowal poprawnie bo opieral sie na owym kolniezu i w ten sposob zjaralo tarcze.... moze to Ci jakos pomoze w szukaniu przyczyny... Raczej to nie ten problem bo mam taki sam. Mam program i tez wymieniłem kpl dwumasa i sprzęgło( sachs ) i się ślizga - najbardziej jak jest wilgotno. Przed wymianą dwumasa i sprzęgła nie było opcji ,żeby się sprzęgło ślizgało. Tez byłem z tym problemem u mechanika tez coś tam regulował i przez jakiś czes było dobrze ale ślizgające sprzęgło powróciło . Myślałem juz o tym ,żeby kupić sprzęgło innej firmy ale nie wiem czy będzie pasowało do dwumasa . Grom- może zmienimy na inne sprzęgła ?? innej firmy tylko nie wiem na jakie.
grom Opublikowano 10 Marca 2013 Autor Opublikowano 10 Marca 2013 Czołem Zbyszek, czyli jednak Ciebie tez z powrotem dopadło. Generalnie mocno rozpoznalem temat tego piekielnego sprzegla i wychodzi na to ze fabryczne sprzeglo sachsa jest albo sporo mocniejsze ( gosc który pracuje w fabryce potwiewrdza ,ze tolerancja tych na rynku to w góre max 15%), albo była jakas lewa, bądź gorsza partia. o czyms takim tez juz slyszałem. Jak byłem u Aligatora to pytałem o jakis mocniejszy zamiennik w stylu sachs performance , ale z tego co mówił na razie na rynku nic nie ma ,bo rzadko sie zdarzaja problemy. a jednak cos jest 2.0 TDI (120 kW ; 08/2008 - ) - S-Performance GmbH Wymiana na inna firme ,to na luka ,ale to znowu trzeba razem z dwumasem bo nie sa zamienne, a wiec koszta. Zastanawiam sie czy nie oddac mojego starego kompletu do Radzikowskiego zeby je troche wzmocnił,tylko boje sie ze bedzie sie po miescie ciezko jezdzic . Generalnie na razie jezdze delikatnie i szukam rozwiazania.
mxzibi Opublikowano 11 Marca 2013 Opublikowano 11 Marca 2013 Czołem Zbyszek, czyli jednak Ciebie tez z powrotem dopadło. Generalnie mocno rozpoznalem temat tego piekielnego sprzegla i wychodzi na to ze fabryczne sprzeglo sachsa jest albo sporo mocniejsze ( gosc który pracuje w fabryce potwiewrdza ,ze tolerancja tych na rynku to w góre max 15%), albo była jakas lewa, bądź gorsza partia. o czyms takim tez juz slyszałem. Jak byłem u Aligatora to pytałem o jakis mocniejszy zamiennik w stylu sachs performance , ale z tego co mówił na razie na rynku nic nie ma ,bo rzadko sie zdarzaja problemy. a jednak cos jest 2.0 TDI (120 kW ; 08/2008 - ) - S-Performance GmbH Wymiana na inna firme ,to na luka ,ale to znowu trzeba razem z dwumasem bo nie sa zamienne, a wiec koszta. Zastanawiam sie czy nie oddac mojego starego kompletu do Radzikowskiego zeby je troche wzmocnił,tylko boje sie ze bedzie sie po miescie ciezko jezdzic . Generalnie na razie jezdze delikatnie i szukam rozwiazania. Juz wszystko wiem : oddajemy tam stare sprzęgła Sprzga samochodowe, regeneracja i tuning robią nam ponad 500N i kasują na 1200zł - dzwoniłem. Co Ty na to ?? Zibi
grom Opublikowano 11 Marca 2013 Autor Opublikowano 11 Marca 2013 Jest to dobra opcja, choc troche kosztowna. Znowu prawie 2k peknie.. Dodatkowo z tego co gadałem w dynosofcie, to moze sie okazać ze radzikowski zrobi mocne ale harcorowe sprzegło i bedzie sie ciezko jezdzic na co dzien. chodzi mi po głowie jeszcze jedna opcja ,mianowicie adaptacja sprzegła z 2,7 /3.0 tdi . Totalnie nie wiem czy jest to mozliwe, choć srednica tarczy jest taka sama. Trzeba by rozpoznac temat, najlepiej było by dorwac tarcze i docisk od 3.0 tdi i porównać. Opcja którą podałeś to dla mnie ostateczność ale jak nic innego sie nie uda, to jak najbardziej w to wejde.
mxzibi Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 Zamówiłem u znajomego sprzęgło bez zobowiazan od audi a4 2,7 - 3,0l sachs i porównam docisk sprzęgła z naszym .
Gość adus20 Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 sluchajcie, a prubowaliscie dac tarcze do okucia ? moze nowe okucia beda ok, koszt pewnie od 60-100zł i jedna sobota na kanale
mxzibi Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 sluchajcie, a prubowaliscie dac tarcze do okucia ?moze nowe okucia beda ok, koszt pewnie od 60-100zł i jedna sobota na kanale wydaje mi się ze problem leży w docisku bo na starym sprzęgle nic się nie ślizgało i chodziło ciężej ale tez o tym myslałem.
grom Opublikowano 13 Marca 2013 Autor Opublikowano 13 Marca 2013 Zamówiłem u znajomego sprzęgło bez zobowiazan od audi a4 2,7 - 3,0l sachs i porównam docisk sprzęgła z naszym . Super, fajnie że masz taką możliwośc, trzymam kciuki zeby pasowalo. sluchajcie, a prubowaliscie dac tarcze do okucia ?moze nowe okucia beda ok, koszt pewnie od 60-100zł i jedna sobota na kanale jest to jakis pomysł ,ale może uda sie jakies ori czesci zastosować. Niestety w b8 wyjecie sprzegła to min jeden cały dzien dla ogarnietego warsztatu (z reguły potrzebuja dwa) Zibi, u mnie nie bylo wiekszej róznicy w pracy pedalu, ale tez stawiam na docisk.
Gość adus20 Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 hmmm, moze idzie porównać dociski, ewentualnie zastosowac stary skoro byl oki
mxzibi Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 hmmm, moze idzie porównać dociski, ewentualnie zastosowac stary skoro byl oki No tak myślę chyba zrobić , nabije nowe okładziny na starą tarcze i założę stary docisk . Jutro będę u znajomego to porównam jeszcze dociski.
przemek4net Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 moze to wzmocnienie docisku za 1200 z linku jakiegos tam wyzej to nic wiecej niz Racingforum - Drag, Drift & Time Attack - Racing Forum > Docisk w c20ne ? Zastanawiam sie, czy po takiej operacji zwyczajnie pedal sprzegla nie pracuje ciezej (spada komfort codziennej jazdy) Pozdrawiam, Przemek
mxzibi Opublikowano 15 Marca 2013 Opublikowano 15 Marca 2013 Na 100% będzie ciężej pracować takie sprzęgło. ---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ---------- Dzisiaj byłem u znajomka i oglądałem sprzęgło od a4 2,7l-3.0l sachs 3000 951 848. Generalnie wszystko jest takie samo jak nasz docisk - rozmiar , otwory, ślizg ale, słońce(blaszki docisku) są wyższe o około 1 cm - fotki ---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ---------- ---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 21:00 ---------- Tarcza ma taka sama średnice ale jak widać lekko się rożni ale najważniejsza różnica to taka ,ze średnice otworów na wałki są inne. Generalnie to tylko tym słońcem docisk się rożni ale nie wiem czy coś można by było z tym zrobić - może jakoś je podgiąć :-).
grom Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Opublikowano 17 Marca 2013 Na 100% będzie ciężej pracować takie sprzęgło.---------- Post dopisany at 20:55 ---------- Poprzedni post napisany at 20:42 ---------- Dzisiaj byłem u znajomka i oglądałem sprzęgło od a4 2,7l-3.0l sachs 3000 951 848. Generalnie wszystko jest takie samo jak nasz docisk - rozmiar , otwory, ślizg ale, słońce(blaszki docisku) są wyższe o około 1 cm - fotki ---------- Post dopisany at 21:00 ---------- Poprzedni post napisany at 20:55 ---------- http://s22.postimage.org/6tl9dwaul/2013_03_15_13_58_29.jpg http://s22.postimage.org/qph8tfrvx/2013_03_15_13_59_28.jpg http://s22.postimage.org/fr5zb93al/2013_03_15_14_01_20.jpg http://s22.postimage.org/swlhhcx65/2013_03_15_14_01_51.jpg ---------- Post dopisany at 21:04 ---------- Poprzedni post napisany at 21:00 ---------- Tarcza ma taka sama średnice ale jak widać lekko się rożni ale najważniejsza różnica to taka ,ze średnice otworów na wałki są inne. Generalnie to tylko tym słońcem docisk się rożni ale nie wiem czy coś można by było z tym zrobić - może jakoś je podgiąć :-). Tak cos czułem że łatwo nie bedzie.. To słoneczko odpowiada za siłe docisku, bo radzikowski usztywnia właśnie te blaszki. Dziwne jest to ,ze tak nagle osłabł ten docisk. Jak tak teraz sobie porównuje z drugim autem (Golf 6) ,w ktorym pedał w porównaniu z a4 chodził mega leciutko to teraz u mnie chodzi jeszcze lzej. Może pompa sprzegła nie domaga albo co?? cos musi byc nie tak bo coraz wiecej osób ma problem. Zbyszek bedziesz próbował zakładać ten docisk z 3,0??
mxzibi Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 No nie wiem co mam robić bo różnica w wysokości słoneczka jest ponad 1 cm. Nie mam pojęcia jak to będzie jak założymy ten docisk bo jest wyższy i czy nie będzie nam wysprzeglało cały czas . Musze z kimś pogadać kto kuma temat z wysprzeglikiem czy da się go tak wyregulować , żeby był luz miedzy dociskiem a łożyskiem oporowym bo jeżeli się da to jestem za . Patrząc na skrzynie 2.0 a 3.0 to osadzenie wysprzeglika i głębokość wnęki dwumasa jest chyba bardzo podobne .
omnix20 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Witam. Mam podobny problem. Zrobiłem niedawno program na 400Nm i sprzegło ślizga. zastanawiałem sie nad obnizeniem mocy lub podniesieniem momentu obrotowego tylko czy to w ogole cos da. Czy jesli sprzeglo zaczeło juz podslizgiwac to czy da sie sie go jeszcze uratowac. I czy jest sens by kombinowac cos przy programie. A druga sprawa to to ze widzialem gdzies na forum ze ktos chcial zamienic sprzeglo z 140ps na sprzeglo ze 170 ps. Teoretycznie rzecz biorac podobna skrzynia, silnik ten sam to sprzeglo powinno byc mocniejsze skoro oryginalnie jest 170ps. Tylko czy po wymianie na mocniejsze sprzeglo nie beda cierpiec inne elementy napedu. ?? pozdro kuba
dawid771 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Podobno sprzęgło od 143 a 170 jest takie samo. Kto Ci robił program?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się