Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przedmuchanie turbiny


Audiofilm

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

W poprzedniej furze miałem silnik TDI i na tematycznym forum wyczytałem, że od czasu do czasu wypada przedmuchać turbinę. Zgodnie z zaleceniami, należało od czasu do czasu wyjechać na "autostradę" i - w miarę możliwości - przez ok. 10 minut rżnąć silnik na wysokich obrotach, np. III bieg i 100 km/h. Oprócz utrzymania turbo w kondycji, miało to na celu rozgrzanie wydechu i spalenie zalegających w nim syfów (wiadomo, polskie paliwo, khem...). Teraz pytanie: czy w nowych silnikach, montowanych w naszych audikach, nadal obowiązuje ta zasada? Jeśli tak, to jak często wypadałoby podmuchać? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie to przedmuchanie ma inne znaczenie, trzeba czasem dynamicznie pojeździć, z 2go i 3go biegu raz na jakiś czas mocniej pocisnąć,.

nie na siłę max obroty, wiadomo że poprostu po trasie auto lepiej smiga, przy DPF tym bardziej wskazane dłuższe dystanse robić,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem

W poprzedniej furze miałem silnik TDI i na tematycznym forum wyczytałem, że od czasu do czasu wypada przedmuchać turbinę. Zgodnie z zaleceniami, należało od czasu do czasu wyjechać na "autostradę" i - w miarę możliwości - przez ok. 10 minut rżnąć silnik na wysokich obrotach, np. III bieg i 100 km/h. Miało to na celu rozgrzanie wydechu i spalenie zalegających w nim syfów. Teraz pytanie: czy w nowych silnikach, montowanych w naszych audikach, nadal obowiązuje ta zasada? Jeśli tak, to jak często wypadałoby podmuchać? :naughty:

Takie palowanie nic nie daje poza ryzykiem przekrecenia motoru :D

Trzeba pojezdzic w pelnym zakresie obrotow z butem w podlodze i zhamowac silnikiem i takich cykli kilka zeby geometria mogla popracowac w pelnym zakresie przy odpowiedniej temperaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim pamiętaj o wypalaniu filtra cząstek stałych :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej pałować niż jeździć zmieniając biegi w momencie nie załączenia sie turbiny - turbina sie zapiecze i po ptokach heheh

---------- Post dopisany at 15:37 ---------- Poprzedni post napisany at 15:35 ----------

a co do wypalania dpf - silnik caga w b8 sam wypala dpf wiec nie trzeba robic co jakis czas procedury wypalania - chociaz osobiscie sam co jakiś czas przegonię auto porządnie na autostradzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo pracuje cały czas gdy uruchomisz silnik... Owszem, filtr wypalany jest automatycznie, ale warto kontrolować poziom jego zapełnienia i w razie czego skorzystać z VASA/ VCDSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to całe "przedmuchanie turbiny" jak to nazwałeś dotyczy tylko aut w których proces spalania nie przebiega już do końca prawidłowo z róznych powodów (najczęściej przyczyną jest mający już swoje lata świetności dawno za sobą układ wtryskowy :naughty:). Jeśli z silnikiem jak i jego osprzętem jest wszystko ok, to nawet przy PSJ nie ma prawa się zapiekać turbina. Inna sprawa jesli chodzi o DPF, żeby wspomóc procedurę wypalania dobrze jest czasami przez pare kilometrów w trasie przekroczyć te 3 tyś obr. w celu lepszego jego wypalenia.

---------- Post dopisany at 16:04 ---------- Poprzedni post napisany at 16:00 ----------

Może niezbyt precyzyjnie stawiam pytania, a może nie czytacie ze zrozumieniem...? Muszę to przemyśleć.

sterownik silnik od czasu do czasu uruchamia program wypalania filtra cząstek stałych, jeśli jeżdzisz dużo po mieście z małymi obrotami to warto przy pomocy kabelka diagnostycznego np. VCDS od czasu do czasu wejść w ustawienia i sprawdzić % zapełnienia filtra cząstek stałych, jeśli jest wysoki to można samemu uruchomić procedurę wypalania filtra. Mam nadzieję że o to pytałeś ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ufff, wreszcie - dziękuję za rzeczową wypowiedź w j. polskim! :banan:

W poprzedniej furze miałem TDI na pompowtryskach i tak specjaliści doradzali, więc od czasu do czasu robiłem przebieżkę na drodze szybkiego ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze się tak pozwolę zapytać... w których kanałach można sprawdzić poziom dpf za pomoca vcds? Jeśli juz przy tym jestescie :kox: Chodzi mi o b8 2.0tdi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze się tak pozwolę zapytać... w których kanałach można sprawdzić poziom dpf za pomoca vcds? Jeśli juz przy tym jestescie :kox: Chodzi mi o b8 2.0tdi

Mnie też by to interesowało :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[select]

[01 - Engine]

[Meas. Blocks - 08]

Select both Groups at once 070 and 075.

[Go!]

MVB 070.1: Regeneration Status (xxxxxxx1 = Normal Regeneration active, xxxxxx1x = Forced Regeneration active)

MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer

MVB 075.1: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger

MVB 075.2: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter

MVB 075.3: Particle Filter Load <---- % zapełnienia DPF

MVB 075.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...