Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy puszczaniu sprzęgła, dodawaniu gazu


kylo1991

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Brat ma problem ze swoim Audi A4 1,6 ADP z 1995r.

Czym może być spowodowane szarpanie przy zmianie biegów przy puszczaniu sprzęgła. Dzieje się tak też przy puszczaniu i dodawaniu gazu. Zachowuje sie to tak jakby było coś gdzieś luźne.

W aucie zostało wymienione sprzęgło ( SACHS ) kpl., sprawdzone wszystkie poduszki, jedna miała delikatne pęknięcia - wymieniłem ale szarpanie nadal jest ( może troszke mniej ), sprawdzone zawieszenie - wszystko OK.

Gdzie szukać przyczyny??

Dodam jeszcze że ja mam w swojej A4 1,8 ADR i tu tego problemu nie ma, jadąc jego A4 trzeba myśleć żeby szarpnięcia korygować sprzęgłem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr przepustnicy tps.Byl juz taki temat walkowany.Wytarte sciezki na nim stad szarpie,to mozliwe,ja tez tak mam.Otwieralem ten czarny plastik z pod przepustnicy i widzialem na wlasne oczy wytarty grafit.Po adaptacji jest przez chwile lepiej.Przymierzam sie do jej wymiany i zastanawiam sie na zamiennikiem firmy GETZ.Ma ktos jakies inforamcje jak przepustnica tej firmy zachowuje sie w aucie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rzeczy związane z przepustnicą czy elektryką raczej bym nie stawiał. Auto sie eidentnie zachowuje jakby gdzies był luz... nie wiem poduszki, zabieraki, pół osie, przeguby, skrzynia.

Nie mam pojęcie gdzie tego szukać. Najlepiej by było wszystko wymieniać ale skąd na to brać kase...:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/uklad-napedowy-12/b5-1z-szarpie-upuszczaniu-wciskaniu-pedalu-gazu-227490/

w tym temacie tez bedzie padniety potencjometr??????

Ja mam skrzynie wymienioną,sprzegło i jak byly szarpania tak dalej są.Poduszki posprawdzane.Na vagu nic nie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten temat to o dieslach,wiec nie pomoge.Owszem mogą to byc tez wyrobione tryby w skrzyni ,byc moze milimetrowe luzy mogą dawac takie efekty w koncu auta nie nowe.Ale u mnie tak jak napisalem.Po adaptacji przepustnicy objaw zanika na okolo 10 km,po czym ecu łapie jakąs glupawke przez nie sprawny potencjometr.Tak jest w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Mówisz że szarpie przy odpuszczaniu gazu i puszczaniu sprzęgła i poduszki zostały zmienione, ale jakiej firmy? Przerabiam to samo w ARMie (1.6). Nowe poduszki skrzyni i silnika, nowy odbojnik silnika a nadal szarpało. W ja już mam padniętą dwumase co dodatkowo powoduje szarpnięcia ale w ADP jej nie ma więc można wykluczyć. Wracając do poduszek silnika to kupiłem jakie tanie g*wno z allegro które rozpadło się po może 500km i szarpanie powróciło więc może warto zaobserwować jak zachowuje się silnik, drążek zmiany biegów.

Kolejna sprawa to przepustnica. Sam nie wierzyłem że czyszczenie może dać taką różnicę dopóki sam jej nie wyczyściłem. Wyczyściłem tylko gardziel bo pod przykrywką prawie nie było elektroniki co trochę mnie zdziwiło (nowsza przepustnica?), w dodatku było idealnie czysto. Silnik przestał szarpać przy wolnych obrotach i dużo płynniej zachowuje się przy zmianach obrotów.

W kwestii adaptacji przepustnicy to zastosowałem opcje "kluczyka" czyli po podpięciu przepustnicy (podobno wystarczy odpiąć na 5min) włączyłem zapłon na 1min (przepustnica zabzyczała), wyłączyłem zapłon i włączyłem na nowo (przepustnica kliknęła dwa razy) i odpaliłem silnik. Zadziałało od razu ale ja jeszcze zostawiłem uruchomiony silnik aż do włączenia wentylatora.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki tak jak pisałem są sprawdzone i na poduszce skrzyni było widoczne małe pęknięcie. Wymieniłem tą poduszke na jakąś niemiecką ale jakiej firmy był to nie wiem. Pozostałe są oryginalne i raczej nie widać zeby były uszkodzone.... tak więc wydaje mi się że wymieniac na jakieś zamienniki nie ma sensu...

Nie wiem co robić... Ile może kosztować kpl poduszek do 1,6 ADP??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli są oryginalne to sprawdź je od spodu, jeśli są mokre, jakby spalony olej (w środku jest płyn hydrauliczny). Do tego możesz wziąć jakiś klucz albo przedłużkę do grzechotki i stuknąć metalową część poduszki - pusty dźwięk, poduszka pusta czyli nie trzyma jak należy. Silnik skacze góra i dół i to może powodować stuki i wrażenie że coś jest luźne.

Najbardziej skoncentruj się na prawej poduszce (tej pod kolektorem wydechowym) bo ona więcej trzyma. Ja wymieniłem lewą, poduszki skrzyni i silnik nadal stukał. Wymieniłem prawą i na jakieś 500km było idealnie ale później tanią poduszkę "wyrwało" i mimo że ma w środku płyn to poduszka naciąga się dużo wyżej i przez to czuć szarpania (dodatkowo chodzi mi drążek zmiany biegów).

Co do producenta poduszki to doświadczenie nauczyło mnie że w Audi nie ma co oszczędzać (kupiłem tanią poduszkę i wisko i padły szybko). Gdybym drugi raz miał kupować to kupił bym przynajmniej Febi (około 200zł) albo Lemforder (około 280zł) za sztukę. Tak jak mówiłem przyjrzyj się prawej poduszce.

A powiedz co dzieje się gdy samochód jedzie powiedzmy 80km/h na piątce i puścisz gaz? U mnie czuć jakby coś mnie popchnęło, jakby szarpnięcie w pociągu. A gdy dodam wcisnę gaz z powrotem to czuć szarpnięcie (tym razem jak ruszający pociąg szarpiący się z wagonami).

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie 1.6 ale 1.8 ADR mialem podobnie rano juk ruszalem efekt pekniete sprezyny taki strzal a jak cieplo lub latem to takie szarpanie i takie du dud du du jeb i jedziemy na przegladzie wyszlo ze poduszka sie zapadla i przechylila wczoraj wymienilem oto jak wyglada albo co zniej zostalo

dsc0117nmj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

wymieniłem wszystkie poduszki ( silnika 2 i skrzyni biegów 2 ). Założyłem Lemforder-y i problem jest nadal, powiedziałbym że jest nawet gorzej bo auto drży w srodku.

Ręce opadają..... wywaliłem 600zł na poduszki i nie ma żadnej poprawy

Co robić???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś odbój silnika? Ta guma na króćcu wychodzącym z bloku w kierunku belki. Może jest już pęknięta i silnik podnosi się zbyt wysoko co stuka. Nie mówię żebyś kupował, po prostu sprawdź. Jeśli jest cała to zostaw. Tam jest jeszcze regulacja żeby obniżyć troszkę ogranicznik tego odboju. Ciężka sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odboju guma jest niby cała. Zastanawiam się czy jeszcze dodatkowo tego odboju czymś nie podstawic i przejechać na próbę i zobaczyć czy będzie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei wymieniłem wszystkie poduszki + ten odbój i co? dalej szarpie chodź już trochę mniej. Już mi nerwy puszczają przy płaceniu, a zmiana niewielka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnej autopsji mogę zaproponować sprawdzenie plecionki. Moja niby wyglądała ok. a po zmianie szarpanie ustało na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnej autopsji mogę zaproponować sprawdzenie plecionki. Moja niby wyglądała ok. a po zmianie szarpanie ustało na amen.

no zobaczymy kolego, w przyszłym tyg. wymieniam plecionke chodź wątpie czy szarpanie to jej wina :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie mówię że 100% ale u mnie to okazało się przyczyną a też wiele rzeczy sprawdziłem i wymieniłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...