.Pablo. Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 powiem taki prosty przykład dla tych którzy tankują biodiesla dlaczego kierowcy cystern orlenu nie jeżdżą na tym biodieslu skoro taki dobry jest przecież cytuje co niektórych silnik jest bardziej elastyczny ciszej pracuje itp po drugie jest tańszy wiec firma zaoszczędziła by dużo kasy ? po drugie na stacji dostajesz ulotkę że tankujesz biodiesla na własną odpowiedzialność po trzecie biodiesel nie podlega żadnej klasie materiałów niebezpiecznych tak jak benzyna czy ON coś w tym musi być, na koniec ciekawostka auto na bio spala więcej więc koszty są takie same jak na ON przy czym biorąc pod uwagę dłuższą eksploatacje trzeba liczyć się z kosztem naprawy pompowtrysków lub pompy, trochę się rozpisałem a tak na zakończenie ja do mojego auta bym tego nie wlał a ci którzy go leja niech wypowiedzą się za jakieś 50000 km wtedy będziemy mieli obiektywną opinie na temat bio ja jestem przeciw
DAWIDBORI Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 a ja mam kumpla co leje bio do 2,5 B4 i mowi ze jest wiecej mocy i lepiej chodzi i zrobil naorawde duzo kilometrow wiec jak nie jzdzisz na tym to sie nie wypowiadaj:P
.Pablo. Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 DAWIDBORI nie musze na tym jeździć wystarczy że pracuje w paliwach i wiem co i jak a jeśli twój kolega robi tyle km na bio to niech się cieszy że nic mu jeszcze nie padło mój kolega zrobił 40000 km tyle wystarczyło do awarii auta ps: masz kumpla więc nie jeździsz na bio cytuje "wiec jak nie jzdzisz na tym to sie nie wypowiadaj:P " :polew: :polew:
DAWIDBORI Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 jezdzilem tez tylko sie ni oplaca wedlug mnie tylko by sie oplacalo jak bys mial z nieoficjalnego dojscia ja zrobilem tylko 1 bak na tym a 40.000 to wvcale nie musi byc wina bio przecierz:P[br]Dopisany: 06 Lipiec 2008, 13:22 _________________________________________________a ty pewnie ani razu nie zatankowales a taki znawca tematu:D najlepsi sa tacy co maja duzo do powiedzenia a jeszcze nie sprobowali
bulk_1986 Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 Ja sprobowalem i moge odrazu powiedziec, ze auto 1. Pali okolo 1l/100km wiecej 2. Przy spokojnej jezdzie nie czuc roznicy w mocy ale przy dynamicznej jezdzie czuc ze auto jest slabsze. Poza tym silnik pracuje tak samo. Uwazam ze nie oplaca sie tego lac poniewaz roznica w cenie jest zbyt mala a auto spala wiecej wiec...
DAWIDBORI Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 chyba ze ma sie dojscie w cenie o 1zl mniej ktorego nie mam:(
.Pablo. Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 temat bio jest bardzo obszerny i coraz więcej osób zaczyna je tankować pożyjemy zobaczymy co tak naprawde z tego wyjdzie DAWIDBORI jeśli ma się dojścia to w tej samej cenie a nawet tansza jest ON więc chyba lepiej wlać rope
DAWIDBORI Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 i tez tak robie ale doszly mnie sluchy 3.30 za litr to juz mozna sie zastanowic nad zalaniem BIO
GILI Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 a ja mam kumpla co leje bio do 2,5 B4 i mowi ze jest wiecej mocy i lepiej chodzi i zrobil naorawde duzo kilometrow wiec jak nie jzdzisz na tym to sie nie wypowiadaj:P Kurcze nie wiedziałem że B4 ma 2.5diesla Może on leje bio do 2.6 benzyna
DAWIDBORI Opublikowano 6 Lipca 2008 Opublikowano 6 Lipca 2008 a moze ma do b4 wsadzony 2,5tdi:P:P nie moj błąd:D
bartek723 Opublikowano 8 Września 2008 Opublikowano 8 Września 2008 Witam wszystkich ja tankuje ON z dodatkami bio jeździłem na nim Passatem z 96r silnik 1z zrobiłem 30 000km nic zero zużycia filtr paliwa czysty teraz moje A4 śmiga na tym samym zrobiłem dopiero 5 000km zero zmian chodzi tak samo nawet na próbę zalałem na Statoilu zwykłe ON i był nawet słabszy bo wiadomo jaki syf mamy na stacjach.To paliwo które tankuje jest z dobrych źródeł jeździ na nim nawet Fiat Doblo,Sharan i Polo o TIR-ach nie wspominam jedyne co na serwisie powiedzieli to to że trzeba częściej wymienić filtr paliwa.To paliwo mam bez VAT-u na firmę czyli zależy raz 1zł mniej raz ponad zł mniej płace ogólnie 56l kosztuje mnie 180zł. Powiem tak paliwo jak paliwo lecz wszystko zależy od silnika i jego czułości moje Audi z 98r znosi go dobrze.Pozdrawiam Instrukcja obsługi Audi A4 ZASADY EKSPLOATACJI str. 147 PME - naturalny olej napędowy odpowiadający normie DIN V 51 606. Samochód Audi z silnikiem wysokoprężnym może być napędzany również natu-ralnym olejem napędowym oznaczonym w Niemczech jako PME (ester metylowy oleju roślinnego). O stacje benzynowe, w których można otrzymać naturalny olej napędowy, należy pytać w ASO samochodów Audi lub w automobilklubach. Przed tankowaniem wskazane jest stwierdzić. czy dostępne paliwo odpowiada po-danej wyżej normie, W przypadku wątpliwości należy zapytać pracownika stacji benzynowej. Właściwości naturalnego oleju napędowego • Naturalny olej napędowy produkowany jest z olejów roślinnych (głównie z oleju rzepakowego) w procesie chemicznym, gdzie olej roślinny pod działaniem metanolu i katalizatora przekształca się w Mieszaninę estrów metylowych kwasów tłuszczowych. • Naturalny olej napędowy prawie nie zawiera siarki, Z tego powodu podczas jego spalania dwutlenek siarki (SO2) wydziela się w znikomych ilościach. • Spaliny naturalnego oleju napędowego zawierają mniej: - tlenku węgla, - węglowodorów, - cząstek stałych (np, sadzy) niż przy użyciu zwykłego paliwa do silników wysokoprężnych, Wszystkie parametry spalin są niższe niż wymagane przepisami. • Naturalny olej napędowy łatwo ulega biodegradacji. • Naturalny olej napędowy nadaje się do pracy w zimie do temperatury około -15*0, • Naturalny olej napędowy można mieszać ze zwykłym olejem napędowym w dowolnych proporcjach. • Parametry jazdy mogą być nieznacznie zmniejszone. • Zużycie paliwa może być nieco wyższe*
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się