Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błędy pomocy 2.0 tdi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam proszę o pomoc mam 4 błędy ale narazie biore na tapete 2 czyli 16688 i 18080 proszę o pomoc koledzy. Pozostałe 2 to od poduszek pod silnikiem bo są bez czujników i od przekaźnika zacisku 30 czy jakoś tak ale to mniej istotne. Dodam sie silnikiem buja nierównomiernie na wolnych obr mimo że 2 masa wymieniałem przy okazji rozsypania się sprzęgła i jest to silnik BRE więc pompa oliwy chyba na zębatkach a poprzedni właściciel wymieniał ponoć zbierak ;)

Zamieniałem wtryski miejscami i błąd dalej wyskakuje na 4 cyl, pokazuje się po przekręceniu kluczyka w trakcie pracy jak skasuje go to nie ma ale jak tylko zgasze i przekręce kluczyk to wyskakuje.

WP_000055_2.jpg

Opublikowano

Buja bo nie następuje zapłon na 4 cylindrze a skoro zamieniłeś miejscami z niego pompowtryskiwacz i nadal tak się dzieje to usterki należy szukać w silniku na tym właśnie cylindrze lub zaworach bo albo jest b.duży spadek kompresji albo sterowanie zaworów lub same zawory będą uszkodzone. Podejrzana byłaby wiązka zasilająca pompowtryskiwacz na tym cylindrze ale sterownik nie zapisał takowego błędu. Inną kwestią jest właśnie błąd wentylatora układu chłodzenia - tam ewidentnie nie dochodzi zasilanie na silnik wiatraka więc należy szukać usterki elektrycznej.

Szkoda, że nie ma akurat logów statycznych grup 018, 023 i najistotniejszego czyli 013 przed i po zamianie miejscami pompowtryskiwaczy - byłoby widać wtedy na 4 garze stale wartość korekcji 2,99 mg na plusie ale też i dałoby to pogląd na korekcje pozostałych cylindrów.

Opublikowano

Witam pozostałe 2 błędy to 18009 i 17996 co do logów to zrobiłem dziś. Co do tych zaworów ti musze powiedzieć że auto miało wymienianą głowice bo pękła śruba napinacza ale na poprzedniej chodził identycznie, podczas wymiany głowicy zamieniłem wtryski ale błąd pozostał a dokładnie 4 błędy.

Grupy: 018 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 013 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 004 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Grupy: 023 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Opublikowano

Log 013 wygląda wręcz wzorcowo i nic w nim nie wskazuje by cokolwiek złego działo się na którymkolwiek cylindrze czy też pompowtryskiwaczu. Pozostałe logi również są prawidłowe. Po tych logach również wystąpił błąd braku zapłonu na którymkolwiek cylindrze ?

Zająć się również musisz błędem niewiarygodnego sygnału z przekaźnika J317 zacisku "30" bo to główne zasilanie sterownika silnika i jego wadliwa praca powoduje gaśnięcie pracującego silnika lub niemożność uruchomienia silnika. Ten przekaźnik znajdziesz wewnątrz plastikowej skrzynki na podszybiu, w której siedzi również sterownik silnika. Niestety nie wiem jakie on ma oznaczenie na obudowie w B7.

Opublikowano

Tak błąd ciągle jest, ale po przekręceniu kluczyka. Jak skasuje je to w trakcie pracy silnika nie wyskakuje żaden tylko ten od poduszek. Błąd występuje tylko po przekręceniu kluczyka na zapłon i zeskanowaniu sterownika. Dziwi mnie to bo tak samo jest z wiatrakiem i przekaźnikiem. Wiatrak w teście działa przekaźnik wyciągałem jest ok czyściłem go i nic dalej to samo. To auto to był multitronic a został włożony manual, podejrzewam że orginalny sterownik ktoś zamnienił na blb manual i coś w kablech namieszał bo widzałem tam dolutowane kable do wiązki. Tylko czemu auto tak buja a zwłaszcza jak jest rozgrzany??? foto przekaźnika i wiązki:

WP_000060.jpg

WP_000064.jpg

WP_000063_2.jpg

---------- Post dopisany 18-03-2013 at 17:17 ---------- Poprzedni post napisany 16-03-2013 at 20:05 ----------

Nikt nie ma pojęcia od czego to bujanie, dodam że jest ono nie regularne i nie mocne czuć je też jak sie dodaje gaz na luzie bardzo powoli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...