Gibons Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Witam chciałbym aby ktoś z was kto siedzi w tym temacie napisał jakie powinny być poszczególne etapy takiej odnowy lakieru. Myślę że przyda się to nie tylko mi. Fajnie jakby ktoś ujął to w punktach tak krok po kroku co należy robić aby umyć zakonserwować itd
kowirr666 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 interesuje Cie polerka maszynowa???bo w tym temacie moge Ci pare zeczy poradzic
Gibons Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 Jasne zawsze to ręce mniej trochę będą boleć chociaż na początek wolałbym zrobić ręcznie. Jednak jeśli możesz napisz na pewno się wykorzysta Twoją wiedzę
kowirr666 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 na poczatek musisz sie zaopatrzyc w jakas polerke z regulacja obrotow taka sztuke na allegro mozesz kupic za 115zl np. POLERKA SAMOCHODOWA 180mm 2450W REG. OBROTÓW !!!!! (3097173109) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. czego nie polecam bo kupilem taka podobna kiedys i 3 razy ja uzylem i sie "ukrecila" jak chcesz wiecej raz ja uzyc to kup cos lepszego...oczywiscie nie poleruj maszynowo swojego auta co tydzien bo wtedy zetrzesz lakier do podkladu...ja osobiscie spolerowalem jedno auto 3 razy i jeszcze podkladu nie widac:wink: ale oczywiscie nie polecam:) ok. teraz troche wiedzy praktycznej: po pierwsze musisz najpierw ocenic stan lakieru i kolor( co jest wazne zeby wiedziec jakiej chemi uzyc) i teraz przy lakierach ciemnych lepiej jak nie ma jakis wielkich rys to nie uzywac mocno ciernych past..jak mocny zajazd jest to oczywiscie nie ma wyboru ale wiaze sie to z koniecznoscia uzycia pasty na wysoki polysk zeby zgubic tzw kola ktore zostaw Ci maszyna, lakiery takie jak bialy czy srebry lub inny jasny mozesz spolerowac gruba pasta i nie uzyc pozniej pasty na blysk bo i tak kolek nie bedziesz widzial nawet w swietle slonecznym... na koniec po polerowaniu uzyj pasty na mikrorysy zeby poprawic efekt koncowy( bedziesz mial takie lusto ze twoja Pani bedzie sie mogla malowac przy aucie:)) teraz na temat chemii, osobiscie uzywam: farecla G3- pasta grubocierna cena okolo 50zl/kg(z kilograma zrobisz z 50 aut bo naprawde wiele tego nie trzeba) jesli chodzi o cos lekko ciernego to np farecla g10, daje niezly efekt, ale jak chcesz cos z wyzszej poly to wez 3M z zielona nakretka:) jeszcze cos pomiedzy gruba i lekko cierna to np G6 farecli wszystko mozesz kupic w mieszalni lakierow zazwyczaj na 100g mozna to tez wziasc wiec jak nie masz zamiaru walic 10 aut z rzedu to wez po 100g z wszystkiego, bo stare pasty to juz nie to... no i pasta na mikrorysy jak powiesz tak w mieszalni to dadza Ci cos tylko powiedz ze do recznego nakladania bo to juz rob recznie szmatka z mikrofazy, nie rob niczego na sloncy bo bedziesz mial problem ze smugami teraz aktesoria bedzie Ci potrzebne gabki do maszyny takie jak twarda do g3, srednia i miekka odpowiednio do past lzej ciernych np, GĄBKA POLERSKA POLERKI POLERKA 150mm 3 KOLORY (3032431990) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. wszystkie te pasty musisz uzywac na mokro czyli karoseria nie moze byc sucha jak bedziesz polerowal w innym wypadku mozesz zobaczyc podklad:P szczegolnie dotyczy to twardej gabki i G3 teraz sam proces pasty nakladaj najlepiej palcem wez na palec paste i rob kleksy na karoserii w tzw siatke przy czym odstepy miedzy kleksami niech beda mialy kolo 20-30cm czyli np na masce zrob kolo 12 kleksow. teraz zlej auto woda, poleruj tak zeby nie zetrzec calej pasty za jednym razem bo tam gdzie nie ma pasty nic nie zgubisz..potem musisz ocenic czy potrzeba jest polerowac drugi raz pasta na blysk w tym celu wez troche pasty na mikrorysy i przetrzyj jakis kawalek karoserii jak po tym bedziesz pod swiatlem widzial ciagle kola po maszynie musisz polerowac drugi raz jak jes zgubisz woskiem na mikrorysy to git nie trzeba drugi raz...pamietaj ze po polerce maszynowej bedziesz musial juz co pare deszcy uzywac pasty na mikrorysy bo mniejsze lub wieksze kola beda wychodzic, niestety polerka maszynowa to ingerencja mechaniczna w lakier i oprocz blysku konsekwencje w postaci kolek tez beda, wiec jak nie masz naprawde zajechanego lakiery to nie podejmuj sie tego...to tak z grubsza jak masz jakies szczegolowe pytania to wal...pozdrawiam
Gibons Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 Z tego co wiem to lepiej na początek kupić polerkę z regulacją od 0 w górę. Co do polerki lakieru raczej nie mam zajeżdżonego więc będę chciał półki co zrobić taką korektę ręcznie. Tylko interesuje mnie jak to robi się etapami.
Bieniek Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 kowir blagam nie doradzaj juz... w poprzednim temacie masz poradnik do polerowania. Na poczatek wystarczy. Reszt niestety musisz zdobyc doswiadczeniem...
Gibons Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Opublikowano 17 Marca 2013 Nie do końca chodzi mi o polerowanie. Raczej chciałem dowiedzieć się jak to wszystko robi się etapami aby ktoś to w punktach napisał. np 1. Mycie samochodu szamponem 2. Spłukiwanie 3. Glinka itp interesuje mnie jak to odbywa się w waszym przypadku jakimi etapami.
miedzikos Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Proszę bardzo 1. Mycie pianą 2. porządne spłukanie 3. Mycie zasadnicze 4. Dekontaminacja lakieru [glinka] 5. Inspekcja lakieru 6. Dobór past i padów na jednym elemencie 7. Polerowanie 8. Przetarcie karoserii płynem do inspekcji bądź IPA 9. Inspekcja pod silnym źródłem światła [ często się zdarza że halogen to za mało ] 10. Mycie auta, w szczególności zakamarków gdzie mógł dostać się pył. 11. Cleaner 12. Wosk 13. Banan na twarzy właściciela auta
piotraudi Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 mam glinke żółtą ma 100g ,wosk COLLINITE 476 i do nakładania wosku polecają czarnego pada a jak oglądam programy motoryzacyjne to na koniec polerują jakimś krążkiem coś w rodzaju baranka- filcu czy jakoś tak jak to sie nazywa szukam na Alledrogo i nic w sumie fajna sprawa po ręcznym polerowaniu poprawić czymś takim ---------- Post dopisany at 17:49 ---------- Poprzedni post napisany at 17:46 ---------- a i jeszcze jaką piane aktywną do mycia polecacie aby auto było dobrze przygotowane na glinkę i wosk bo coś g3 mi stanowczo odradzają a myślałem że jest taka dobra
miedzikos Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Polerowanie końcowe "wełniakiem" nic dobrego nie zrobi... na koniec bierzesz dobra fibre i polerujesz. Co do piany to valetpro, ale to Ci tylko zmiękczy brud a nie umyje samochodu, po pianie myjesz normalnie auto i dopiero masz powierzchnie pod glinke.
piotraudi Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 to woskować maszynowo czarną gąbką i później polerować ręcznie fibrą???bo polerowanie wosku recznie to kupe czasu i poświęcenia hehehe
melman_zyrafa Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 Jak dobry wosk i dobrze nałożony to się bardzo ładnie dociera ręcznie. Maszynowo możesz zdjąć to co nałożyłeś.
piotraudi Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 to tak można zrobić tak glinka valetpro następnie pasta g3 i na koniec wosk colinitte??? będzie dobrze
miedzikos Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 to woskować maszynowo czarną gąbką i później polerować ręcznie fibrą???bo polerowanie wosku recznie to kupe czasu i poświęcenia hehehe Nakładać maszynowo możesz niebieskim padem 3m [przykład] tylko i wyłącznie wosk w płynie ale co prawda nic nie zastąpi wosku "twardego" Natomiast jeden i drugi polerujesz recznie fibrą, a nie żadnymi wełniakami na maszynie.
muzy29 Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 pastą G3 bardzo trudno jest nie narobić hologramów i trzeba mieć trochę wprawy, strasznie ona syfi więc bym ją odpuścił - pracujesz na mokro ja bym ją pominął a zamiast tego np. zakupił taki zestaw: glinka vp niebieska - ValetPRO Blue Traditional Clay Bar 100g megs uc - Meguiar's Ultimate Compound 450ml do meguiars'a obowiązkowo aplikator tri color Flexipads Aplikator Tricolor twardą stroną wypolerujesz rysy a miękką możesz nałożyć wosk wosk to juz kwestia gusut, ja bym coli chyba nie kupił, strasznie oklepany jest przez swoja popularnosc. Jest sporo ciekawszych wizualnie wosków w tej cenie, a taka duża puszka to Wam starczy na wieki.
piotraudi Opublikowano 20 Marca 2013 Opublikowano 20 Marca 2013 mam glinke valetpro żółtą pasta g3 do kosza wosk colin zostawie szkoda wywalać skoro jeszcze jest 50% tylko fibry musze kupić a czym nakladacie najczęściej wosk?????
muzy29 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 a różnie czasami miękką stroną tri color'a, ew. megs soft foam ostatnio kupilem kilka aplikatorów duragloss i jak najbardziej pozytywne jak nie lepsze od tych z meguiar's dokładnie takie Duragloss Applicator
piotraudi Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 ooo człowiek całe życie się uczy hehehe wcześniej nakładałem wosk gąbką taka jak do zmywania teraz spróbuje tym tylko pogoda musi pozwolić bo narazie to lipa!!!
saint4 Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Panowie...ja mam kosmetyki meguirsa step 1,2 i wosk nxt, zakupilem polerke i teraz szukam odpowiednich padów, pomóżcie w ich doborze?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się