Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie, nie mam tego kabla pociagnietego. Gdybym mial oryginalnie wlacznik auto to by pewnie był ale ze nie mialem fabrycznie to w pinie 7 we wlaczniku jest pusto. Wysyarczy jak zasilanie na przekaznik dam z MCE kostka B i pin 29? Czy nie trzeba przekodowac czegoś w kompie?

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

To właśnie jest przyczyną że w pozycji AUTO świecą ci światła.

Brak powrotu z pinu 3 lub 7 włącznika, MCE interpretuje jako uszkodzony włącznik( lub jego brak).

Żeby zgasić światła musisz zrobić mostek pomiędzy 3-7.

Z kolei, żeby sterować poprzez czujnik zmierzchu musisz ten w mostek wpiąć obwód sterowania.

Z tego co widzę, to tej twój DRL nie jest w stanie sterować przełączaniem pomiędzy DRL / MIJANIA, gdyż nie masz wyjścia z modułu zmierzchu.

Całe połączenie jest we wnętrzu modułu DRL.

TRZEBA by pokombinować z dodatkowym przekaźnikiem..... Ale czy się opłaca?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Oczywiście, że warto :)

Czyli zrobię sobie dzisiaj przy włączniku mostek pin 3 i pin 7. Pin 7 będę musiał osadzić ale to nie problem.

I wtedy w pozycji AUTO nie powinny się zapalać mijania tylko jak zrobię przez przekaźnik to na AUTO będę miał DRL, później na postojówkach i mijania już nie. A na 0 nie będzie nic świeciło więc tak jak chciałem.

Cały czas pozostaje tylko rozwiązanie przejścia w pozycji AUTO z DRL na mijania automatycznie. Producent pisał, że jest możliwe takie przejście. Napisałem jeszcze do niego - zobaczymy czy coś będzie w stanie podpowiedzieć...

Opublikowano

Pamiętaj, że w MCE zapisze się błąd włącznika świateł, ale to niczemu nie przeszkadza.

A dwa, że pozycji AUTO nie będziesz miał świateł drogowych, tak jak jest to w oryginale, oczywiście blink będzie działał.

Myślę nad wykorzystaniem niebieskiego przewodu z Twojego DRL, ON STERUJE MASĄ... do CLH?

Bo jeśli tak, to można by było wykorzystać do podania impulsu na przekaźnik który rozłacza PIN 3-7.

Z kolei pojawienie się napięcia na zielonym przewodzie( pozycyjne) wyłączy DRL.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Pamiętaj, że w MCE zapisze się błąd włącznika świateł, ale to niczemu nie przeszkadza.

A dwa, że pozycji AUTO nie będziesz miał świateł drogowych, tak jak jest to w oryginale, oczywiście blink będzie działał.

Myślę nad wykorzystaniem niebieskiego przewodu z Twojego DRL, ON STERUJE MASĄ... do CLH?

Bo jeśli tak, to można by było wykorzystać do podania impulsu na przekaźnik który rozłacza PIN 3-7.

Z kolei pojawienie się napięcia na zielonym przewodzie( pozycyjne) wyłączy DRL.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Teraz mam dokladnie tak samo czyli w AUTO nie mogę na stałe włączyć długich (w nocy muszę przełączyć na mijania i dopiero wtedy działają).

Niebieski niby podaje chyba masę pewnie po otrzymaniu sygnału z żółtego. Podłączyłem też wczoraj to niby pod CLH ale też póki co nie działa. Może sygnał na żółty coś nie tak bo w B7 to jest trochę utrudnione dostać ten sygnał.

Opublikowano (edytowane)

Na AUTO nie włączysz długich bo to według MCE awaria układu oświetlenia.

I tutaj można pochwalić fabrykę, że spokojnie można wrócić w nocy do domu, nie uziemi nam auta taka pierdoła...

Ale za to, można wykorzystać tę "awarię"

do układu automatycznych świateł.

Ja tak jeździłem dwa lata. Aż kupiłem w końcu lusterko.

Trzeba dokładnie przeczytać instrukcje montażu. Teraz ci nie umiem podpowiedzieć.

Ale...... Zastanawia mnie, bo nie doczytałem w poprzednich postach.

Czy podanie na pin 29 MCE niebieskiego, pozwoli wtedy na załączone światła drogowe.

Żałuję że nie wypróbowałem tego u siebie w module "E"

Bo, że nie było CLH, to jest wiadome.

A weź, spróbuj podać kabelek na MCE wtyczka c32/pin29 z pinu 7 włącznika.

I zobacz czy zgasi wtedy światła, jeśli tak dobrze.

Jeśli nie.....to będzie wiadomo, że oprócz CLH, funkcja AUTO też wymaga zmiany modułu.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Dobra, będę próbował.

A ja też popier... bo myślałem, że niebieski jest do CLH a dzwoniłem do producenta i niebieski odpowiada właśnie za to, które światła mają się zapalić po tym jak DRL zgaśnie (dostanie info z czujki, że jest ciemno).

I teraz znowu - niebieski można podpiąć gdzieś do włącznika świateł żeby podał napięcie na wszystkie światła jak w pozycji mijania? Czyli postojówki, mijania, tylne, tablica, deska rozdzielcza etc.

PIN 1 ? "zasilanie świateł mijania i postojowych (WE)"

Bo inaczej musiałbym ten niebieski podłączać przy MCE do każdego kabelka osobno... masakra by była wtedy. Na pewno jest jeden jakiś co zapala wszystkie światła :)

Opublikowano (edytowane)

Jeśli jest tak jak mówisz to połączenia powinny wyglądać tak......4e0eedf383c3edc6dd2c9c4e72b9b0f6.jpg
Jeżeli masa na niebieskim pojawia się w chwili gdy jest ciemno, to powinieneś podpiąć pod styki NC(30-87A).
Gdy zanika w ciemności, to pod styki NO(30-87)
Podając zasilanie na cewkę przekaźnika kabelkiem pomarańczowym(mostek z PINem 7) sprawiasz, że jest on przygotowany do pracy jako DRL (czeka na rozruch silnika by załączyć DRL) i do rozłączenia styków NC w chwili przejścia na światła mijania.
POMARAŃCZOWY podłączasz do PINu 7... żeby poinformować moduł DRL że jest załączona stacyjka.
Styki robocze zasilacz z pinu 7 włącznika, powoduje to że jest zachowana ciągłość obwodu i światła mijania nie świecą.
Gdy na niebieskim pojawi się masa, zostanie przerwany obwód NC.
Moduł MCE zinterpretuje to jako brak włącznika, i oświeci światła.
Pojawienie się napięcia na zielonym kabelku DRL, poinformuje moduł DRL, że zostały załączone światła mijania, i odłączy układ świateł dziennych.

według tego podłączenia....

pozycja 0 włącznika nie świecą DRL, gdyż kabelek pomarańczowy nie ma napięcia

pozycja AUTO działa DRL na zmianę ze światłami mijania- sterowane włącznikiem zmierzchowym

pozycja 1 to światłą pozycyjne

itd.

DLA PEWNOŚCI TYLKO, wziąłbym jeszcze miernik/multimetr i sprawdził jaki prąd przepływa w kabelku pomarańczowym, chociaż uważam że minimalny, gdyż służy on wyłącznie jako informacja dla modułu DRL, że jest załączona stacyjka.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Najpierw zrobilem jak napisales ale cos nie dzialalo. Jesli niebieski podaje mase po zmierzchu to do MCE powinni być chyba pod 87 a nie 87A?

Zrobilem trochę inaczej i prawie dziala...

Pomaranczowy z modulu dalem bezpośrednio na pin 7 z wlacznika (ktory wcześniej zmostkowalem z pinem 3). Tu zostaje jeszcze sprawdzic jakie napiecie ma pomarańczowy dla spokoju.

Pin 29 z kostki 32 z MCE dalem na przekaznik 87. Dalej staly plus na 85 i 30 a na 86 dalem kabel niebieski. Czyli zgodnie z instrukcją. Teraz modul dziala tak jak chcialem - jak jest jasno swieca DRL, jak ciemno przełącza sie automatycznie na mijania.

Problem został z wlacznikiem. Dziala mi to na pozycji 0 i AUTO. Dalej juz nie bo oczywiscie zielony kabelek podpialem pod pozycyjne wiec jak zapalaja sie pozycyjne to modul DRL sie rozlacza.

Jak teraz zrobić żeby na 0 niw dzialalo nic? Wysyarczy pomaranczowy kabel podac na jakies zasilanie, ktore pojawia sie dopiero po przekreceniu z 0 na AUTO tylko czy takie istnieje... Pin 7 we wlaczniku niestety podaje napiecie zarowno w pozycji 0 jak i auto.

Druga sprawa to nadal nie dzialaja CLH ale to jeszcze będę z tym walczyl. Moze rozpiske modulu komfortu ogarnac musze bo nie ma nigdzie tego sygnalu na zamykanie drzwi. Ma być w komforcie zolto-czerwony kabelek ale zmienilem korby na elektryke i nie wiem zbytnio gdzie tego szukac...

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Edytowane przez cinkers
Opublikowano

Zamieszałeś.

Nie możesz mostkować 3-7 a później pomarańczowy. Bo w ten sposób oszukałeś tylko MCE, Ale straciłeś możliwość rozłączania RENUNDANCY.

Nasz przekaźnik właśnie jest po to, żeby to działo się wtedy kiedy trzeba.

W pozycji 0 włącznika info idzie przez pin 3,

W pozycji AUTO, o tym ma informować pin 7 włącznika, ponieważ fabrycznie powinien iść na pin 29 MCE. I to w pierwszej kolejności powinieneś sprawdzić.

Napisałem Ci że 32 lub 29 bo nie wiem czy MCE ma wejście na 29.

Jeśli podanie napięcia na ten pin spowoduje wygaszenie świateł mijania, wtedy nie potrzebny będzie przekaźnik.

Ale to już musisz sam sprawdzić.

Nasze zadanie polega na takim podpięciu tego kabla, by MCE myślał że włącznik jest dalej w pozycji 0.

Dlatego 87a, że w stanie beznapięciowym masz przejście przez przekaźnik i dopiero ten kabelek ma iść na pin 3.

Tak jak na rysunku.

Dlatego właśnie masz, jak piszesz napięcie na pin 7 włącznika również w pozycji 0 bo połączyłeś te miejsca przed przekaźnikiem.

Pomarańczowy z tego co rozumiem jest po to by DRL zaświecały się dopiero gdy jest włożony kluczyk( a dokładniej, gdy moduł wykryje ładowanie akumulatora)

Rozłączenie go w pozycji 0 włącznika ( mój schemat) nie pozwoli na oświecenie DRL gdy tego nie chcesz.

CLH wyzwala właśnie impuls z drzwi, lub centralnego zamka.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Dzieki za wszystkie wskazówki!!

Jedno pytanie:


Dlatego 87a, że w stanie beznapięciowym masz przejście przez przekaźnik i dopiero ten kabelek ma iść na pin 3.
Tak jak na rysunku.

Na rysunku w ogole nie zasilamy pinu 3... Jest tylko pin 7 rozbity na piny 86 i 30 na przekaznik. Tak przynajmniej jak to czytam?

Pin 29 w MCE podaje zasilanie na wszystkie światła jak w pozycji świateł mijania. Podpięty mam teraz tam przewód niebieski i po zmroku zapalają się normalnie światła wszystkie jak przy mijania.

Edytowane przez cinkers
Opublikowano (edytowane)

Bo zastosowałem skrót myślowy.

Zapominając że niektórzy mogą nie wiedzieć.

W pierwszym poście masz rozpiskę przewodów, wynika z tego że przewód łączący pin 3 włącznika i przewód z pinu 32 MCE TO to samo.

Dla mnie to logiczne, dla innych nie koniecznie, tu przepraszam

Skąd zasiliłeś pin 29?

Czy próbowałeś podać na ten pin z pinu 7 włącznika? Czy światła wtedy gasną?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Bo zastosowałem skrót myślowy.

Zapominając że niektórzy mogą nie wiedzieć.

W pierwszym poście masz rozpiskę przewodów, wynika z tego że przewód łączący pin 3 włącznika i przewód z pinu 32 MCE TO to samo.

Dla mnie to logiczne, dla innych nie koniecznie, tu przepraszam

Skąd zasiliłeś pin 29?

Czy próbowałeś podać na ten pin z pinu 7 włącznika? Czy światła wtedy gasną?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pin 29 w MCE sobie osadziłem i podpiąłem pod niebieski z modułu. Niebieski podaje sygnał do tego pinu i się światła ładnie zapalają. Więc wychodzi, że pin 29 raczej przyjmuje sygnal niż go wysyla? Nie znam sie na elektronice az tak dobrze ale skoro niebieski jest podpiety pod przekaznik wtyk 86 i zwiera uklad wiec z 30 płynie stały prąd właśnie do pinu 29.

Wiec obecnie mam podlaczone tak:

Beztytulu_ahhxrpp.png

Opublikowano

Źle. Musisz rozróżnić dwa różne urządzenia.

Ja cały czas mówię o połączeniach MCE-WŁĄCZNIK świateł.

Pin 29 ma za zadanie wykryć położenie włącznika świateł. Prawidłowe jego działanie to takie, że w położeniu AUTO, w ciągu dnia NIE ŚWIECĄ SIĘ ŻADNE ŚWIATŁA, lub świecą DRL.(ORI)

Jeśli tak będzie to Nie jest potrzebny przekaźnik....

chyba zaraz przejdziemy na pw żeby nie zaśmiecać wątku.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Witam panowie,podłodze się pod wątek. Mam Audi A4b7 bez ksenonu z funkcją Auto, kupiłem moduł drl z dodatkowym wyłącznikiem na masę niby do ręcznego ale podłączyłem go pod kontrolke Auto na wyłączniku, teraz moduł drl załącza się tylko w pozycji auto, w dzień świecą dzienne a gdy przychodzi zmierzch przełącza się na mijania. pozycja 0,pozycyjne, mijania, drl wyłączony. Pozdrawiam

Opublikowano

Ogólnie, przy przekaźnikach powinno być:

85 - masa

86 - plus

Niektóre przekaźniki mogą mieć diodę przeciwprzepieciową w środku podłączoną równolegle do cewki i dioda ta musi być podłączona zaporowo (katoda do plusa), inaczej robi zwarcie.

Dodatkowo doświadczenia ZAWSZE polecam montaż takiej diody (1N4004 / 1N4007 / 1N4148) właśnie pomiędzy 85 a 86 lub stosowanie przekaźników właśnie z wbudowaną diodą - impulsy z cewki przy rozłączaniu przekaźnika potrafią bardzo skutecznie ubić elementy elektroniczne (np. w module) lub szybko wypalić styki przycisków/przełączników sterujących przekaźnikiem.

p%20hfv4012-1h1gd2.jpg

Opublikowano

Poda mi ktos rozpiske pinow w lampie przedniej? Ja chce podpiac sie pod lampy a nie pod mce. Mam juz polozone kable i nie chce mi sie tego zas wyciagac z komory. Nie umialem znaleźć co gdzie jaki pin wiec bardzo prosze o pomoc

Opublikowano

Przecież wrzuciłem zdjęcie w tamtym wątku

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja tam nie widze opisu kostki lampy. Moze na to za głupi jestem... ja chce sie wpiąć bezposrednio we wtyczke lampy

Opublikowano

Byś 5 razy to wyguglował przez ten czas jak tu trujesz o tym :-P

Wysłane przy użyciu Tapatalka

5 sekund "szukania"

https://www.google.pl/search?q=audi+a4+b6+headlight+connector&safe=off&client=ms-android-samsung&source=lnms&prmd=ivsn&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj-_9nDm93OAhXMWywKHQJxDXEQ_AUIBygB&biw=360&bih=512

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...