Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Różne opony na osiach


subciohubcio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam 4 opony 235/45/17" z czego 2 zdarte prawie do zera ;p szukałem 2 sztuki takich samych ale natrafiłem w fajnej cenie 235/40/17" i moje pytanie jest takie, czy mogę założyć np na przodzie 2x 235/45 a na tył te 235/40 ? dobrze to będzie wyglądało? zawiecha się nie zj**ie od takiej kombinacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz quattro to nic sie nie powinno stać, a tą różnice miedzy przodem a tyłem cieżko bedzie dostrzec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z ABS-em ?

Nie będzie wariował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

abs raczej szaleje jak jest różnica w prędkości obwodowej kół tej samej osi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedały się te oponki jak ciepłe bułki ;p ale znalazłem też w fajnej cenie 235/45 także jeszcze lepiej dla mnie.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi ma system ABS I ESP więc niewielka różnica w oponach przy większej prędkości może spowodować wywalaniem błędów.

Niestety nie praktykowałem tego, to tylko teoria.

W motocyklu też mam ABS i przy zużytym tylnym amortyzatorze na bardzo kiepskich drogach na Ukrainie podczas jazdy zaświecał się ten ABS.

Tylne kółko odrywało się od "asfaltu" i jego prędkość obrotowa nie zgadzała się z przednim stąd komp informował o błędzie.

Więc teoretycznie różne profile opon w aucie może przyczynić się do informacji na liczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi ma system ABS I ESP więc niewielka różnica w oponach przy większej prędkości może spowodować wywalaniem błędów.

Niestety nie praktykowałem tego, to tylko teoria.

W motocyklu też mam ABS i przy zużytym tylnym amortyzatorze na bardzo kiepskich drogach na Ukrainie podczas jazdy zaświecał się ten ABS.

Tylne kółko odrywało się od "asfaltu" i jego prędkość obrotowa nie zgadzała się z przednim stąd komp informował o błędzie.

Więc teoretycznie różne profile opon w aucie może przyczynić się do informacji na liczniku.

dokładnie tak się dzieje, miałem zimowe 185/55/15 przod i 195/65/15 tył i po przekroczeniu około 110 km/h błąd ABSu i się wyłączał do ponownego zapalenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...