Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moje auto - temat sie rozwija


Griffe

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowilem zaczac, moze sie ten rozdzial rozrusza. Kilka szotow naszego rodzinnego kombi. Tak, lakier ogolnie jest w niezlym stanie. Nie sa to jakies super zdjecia sesyjne prosto nawoskowanego auta, tylko przerwa w trasie 200km po wschodniej Polsce, lekko skurzone:

dsc06918small.jpg

dsc06954smalld.jpg

dsc06972small.jpg

dsc06978small.jpg

dsc06980small.jpg

dsc06983small.jpg

dsc07013small.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko dobrze by było umieszczać zdjęcia "przed" i "po". Do tego też żeby był spis kosmetyków jakimi to robiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedzialem dokladnie czego oczekujecie - temat moje auto. Ok w takim razie wkleje cos, co rzadko mozna ogladac:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Detailingiem zajmuje sie hobbystycznie od wielu lat. Kiedy zaczalem nie bylo na to mody, ogolnie internet nie byl dostepny i for na ten temat nie znalem. Przez lata w moje hobby wdarla sie rutyna, ktora zaczela meczyc, nuzyc i odbierac entuzjazm temu, czym zajmowalem sie z taka pasja.

Wszystkie auta poza tymi super najs maja tzw more, lub skorke pomaranczy - jak kto woli. Wlasnie ta nierownosc powloki powoduje znacznie pogorszenie odbic i szajnu, nawet jezeli lakier jest w 100% wolny od rys. Co z tym zrobic? Zabieg zwie sie wet sanding i polega na idealnym wyrownaniu powloki, przy okazji jakby automatycznie robi sie korekte lakieru. Wbrew pozorom, nie zbiera sie duzo wiecej lakieru jak przy "zwyklej korekcie" poniewaz scina sie pagorki. dochodzac do zaglebien w laierze - zeby nie byc goloslownym korekta przyjmijmy 3-5mikronow, wet sanding 5-8mikronow, sa to oczywiscie ogolne i pogladowe wartosci, ktore moga roznic na innych samochodach. Temat "mokrego piasku" nie jest mi obcy, bo zrobilem juz kilka aut w ten sposob i dokladnie wszystko mierzylem. RS6 ma fabryczny lakier, niestety dotkniety fabryczna mora, postanowilem sie jej pozbyc, nie moze byc tak, ze "szefc bez butow chodzi" Zrobilem na potrzeby prezentacji kawalek drzwi pasazera, na zajawke dwie fotki, przed i po sadze, ze siwetnie oddaja efekt. Jak beda chetni zamieszcze obszerna relacje prawie krok po kroku od A do Z, ale NIE ROBCIE TEGO W DOMU!!!:grin::grin:

przed:

dsc00884small.jpg

po:

dsc00885small.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam widzę 2 zdjęcia półki, tyle że pierwsze robione znad kaloryfera :kox::grin::wink:

efekt zacny, gratki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panie i Panowie kilka fotek z tego procesu, zebyscie wiedzieli, ze to nie czary ani czarna magia tylko "normalna sowieckaja rabota" Do zabawy mamy papier wodny o 3 gradacjach, oraz pasty polerskie i cos do inspekcji. More tniemy delikatnie i uwaznie papierem 1000 na klocku aby zrobic to rowno, ten etap jest szczegolnie wazny, aby nie narobic drobinami obcych cial glebokich rys ciezkich lub wrecz niemozliwych do spolerowania. Nastepnie wygladzamy to papierem 1500 i w sumie od tego momentu mozna przechodzic na pasty i polerowac, ale zajmie to sporo czasu, wiec bierzemy ostani papier 2500 i wygladzamy powierzchnie, aby nie korzystac z papierow 3000 czy nawet 4000 matujemy dalej 2500 ale bardzo delikatnie i z duza iloscia wody z szamponem, ktora daje duzy poslizg i zmniejsza tarcie. Czas na mycie, dla pewnosci myjemy po kazdej gradacji. Przechodzimy na pasty, standardowo 3 etapy 3M, zielony korek, inspekcja dla sprawdzenia czy rysy poschodzily, jesli tak to zolty korek, inspekcja i jak jest ok ostatni etap czyli niebieski korek. Na koniec mycie, zbieranie pasty za pomoca plynu inspekcyjnego do usuwania past - to bardzo wazne, bo pasta maskuje rysy i moze ich byc sporo ale nie beda widoczne. Potem odtluszczanie IPA i jak jest dobrze, mozna dawac lsp. Fotki pokazuja czysty jalowy lakier po IPA, bez podkrecania zadnymi cfantykami. Lakier na koniec zostal zabezpieczony moim ulubionym zestawem Zymola czyli HDC + Glasur for Porsche.

swietnie widac z czym bedziemy walczyc - mora

dsc00818small.jpg

jak widac drobne swirlse sa, ale tragedii nie ma

dsc00822small.jpg

uzywam zwyklych papierow wodnych - ogolno dostepnych

dsc00825small.jpg

wkraczmy z 1000 na mokro

dsc00826small.jpg

spokojnie, bedzie pan zadowolony

dsc00828small.jpg

po cieciu papierem 1000 dokladnie widac scinana more na brzegach

dsc00830small.jpg

zmatowione papierem 2500 i umyte drzwi przesychaja i czeka je polerowanie

dsc00839small.jpg

na zmatowiona powierzchnie kladziemy "zielony korek" i do dziela

dsc00842small.jpg

wyglada to dobrze, zielony korek spolerowal zmatowienia po papierze 2500

dsc00845small.jpg

zostaly tylko mikro rysy po pascie tnacej

dsc00850small.jpg

zolty korek wkracza do akcji

dsc00852small.jpg

czas na niebieski korek

dsc00855small.jpg

po skonczonym polerowaniu dokladnie myjemy, ale ostroznie, zeby nie zadrapac:wink:

dsc00856small.jpg

auto umyte, widac, ze cos jednak siedzi bo kropelkuje

dsc00859small.jpg

plyn inspekcyjny CarPro do usuwania resztek pasty

dsc00861smallr.jpg

odtluszczanie za pomoca IPA 1:1 z woda destylowana

dsc00862small.jpg

pomagala nam Bystra. choc nie chciala byc sponsorem relacji

dsc00877small.jpg

jest dobrze

dsc00879small.jpg

teraz to wyglada:banan:

dsc00886small.jpg

blotnik - jeszcze naznaczony pietnem mory

dsc00891small.jpg

odbicie w drzwiach, po wet sandingu

dsc00901small.jpg

to samo tylko w blotniku, mora robi swoje

dsc00902small.jpg

na koniec takie tam odbicia - jalowy lakier, bez politury czy wosku

dsc00889small.jpg

Jak zwykle dzieki za uwage i poswiecony czas na przegladanie relacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadaj na kilka dni i sie zrobi :) Bierz druga polowke poznacie uroki lubelszczyzny w tym czasie:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poki co nigdzie go nie widac, kawalek drzwi czy kola. W calosci wyglada tak - setup zimowy

rs6tm.jpg

rs62.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie dlatego, ze to RS6+ dodatkowo limited edition Black cognac edition 222/999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mistrzostwo w każdym calu, widziałem kilka fot na KA, ale nie wiedziałem że papier był grany:kox:

Brawa za odwagę, zwłaszcza że to taki rodzynek, za resztę stajni również się należą:wink:

---------- Post dopisany at 23:36 ---------- Poprzedni post napisany at 23:31 ----------

Przy okazji, jaka jest bezpieczna grubość dla ori lakieru audi przy sandingu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...