Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dylemat olejowy


galka90

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Zbliża mi się wymiana i mam problem. auto jest zalane shellem 10w40. Poprzedni właściciel zmienił z shella 5w40 na 10w40 bo ponoć mniej bierze oleju na tym. Mój dylemat polega czy wrócić do syntetyka czy zostać przy półsyntetyku?? Prosiłbym też o poradę jaki wy lejecie do swoich 3.0??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. Zbliża mi się wymiana i mam problem. auto jest zalane shellem 10w40. Poprzedni właściciel zmienił z shella 5w40 na 10w40 bo ponoć mniej bierze oleju na tym. Mój dylemat polega czy wrócić do syntetyka czy zostać przy półsyntetyku?? Prosiłbym też o poradę jaki wy lejecie do swoich 3.0??

Motul x-lite 0W-30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motula brałem pod uwagę 5w40:P 0w30 odpada bo jak mówił że przy 5w40 trochę brał (nie wiem ile dla niego było trochę 3.0 zawsze trochę weźmie od wymiany do wymiany czy się mylę??) Ile jest dopuszczalne zużycie oleju w tych silnikach?? Bo chyba zaleje motulem i zobaczę jak żre ten olej:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wlał shit to nic dziwnego że brał

ten silnik ma norme 0.5 l/1000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony mało nie ma przejechane bo 260000 ale zero wycieków i równo chodzi (kupując z kumplem dwu złotówkę na sztorc postawiliśmy na silniku i stała:P) zalewam motulem 5w40 i cieszę się jazdą dzięki za poradę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legendy o zmianie z syntetyka na pół bo mniej bierze są z palca wyssane. Oleje syntetyczne to takie, które zachowują swoje właściwości niezależnie od temperatury tzn. ich lepkość i gęstość jest w miarę stała. Półsyntetyk jest gęstszy w zimnie i rzadszy w cieple więc silnik będzie go brał tak samo lub bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co myślicie o valvoline vr1 racing 5w-50? Z tym tylko że tak naprawdę nie wiadomo co było lane do silnika wcześniej....Czy może jednak postawić na motul?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobry wybór

tylko nie przypominam sobie aby ten olej spełniał normy wieśwagena

osobiście polecam Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie spełnia norm to mogę go sobie raczej darować...?

Kolego a jak jest z tym Liqui Moly 5W-40 Synthoil High Tech mogę go śmiało lać nie wiedząc co wcześniej było lane do mojej V6-tki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie spełnia na papierze, ale nie oznacza ze sie nie nadaje

zapodaj to co podałem a bedziesz bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez na nim jeżdze i spisuje sie doskonale

przed wymiana warto zalac płukankę

http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/34/06/17/39/3406173976

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również leję w tej chwili 5w40 Motul 8100 X-cess. Jak lubisz od czasu do czasu trochę pościgać się z wiatrem to z pewnością trochę oliwy będzie ubywało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...