Skocz do zawartości
IGNOROWANY

235/40/17


Psycho

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jak w temacie 235/40/17 co o takim rozmiarze opon sądzicie? Felga jest oryginalna audi b7, pięcio ramienna 7.5 cala szeroka, teraz mam na nich 235/45/17 mógł bym założyć 225/45/17 ale chyba jednak lepiej jak opony będzie więcej na asfalcie ;) audi b7 2.0TFSI. problem polega na tym że teraz koło z tą oponą wygląda jak koło od woza ;) a wolał bym uzyskać efekt "beczki" opona naciągnięta na felgę, wiem że przy tej szerokosci felgi nie ma szału trzeba było by zejść z szerokości opony, no chyba ze do tego silnika wystarczą 225, wiadomo ciut mniejsze spalanie lepiej odczuwalne przyspieszanie, ale w zakrętach czy przy hamowaniu lepiej by się trzymał jednak na 235... Jak założę 235/40/17 to efektu beczki nie będzie, ale imo opona powinna iść równo z felga a nie wyglądać jak balon na feldze :) nie spotkałem nikogo kto by woził się na takich kółkach, może jest ktoś kto na takich jeździ?? znalazłem w sieci cos takiego Requested Pics of 235/40/17 BF Goodrich G-Force Sport 90W czyli ktoś jeżdzi :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam podobny dylemat więc się podepne , czy zmieniać z 235/45/17 na 225/45/17 akurat takie mam na stanie ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też szukam takiej opcji "beczki" z oponą 235 do B7, wygląda to dużo lepiej. A czy szerszy kapeć spowalnia przyspieszanie to wątpię, chyba na odwrót bo więcej laku zbiera.

Czy jazda z lekko naciągniętą oponą na felgę nie szkodzi zużyciu czy czemuś tam? Jaką szerokość felgi proponujesz na oponę 235?

VMR_VB3_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też szukam takiej opcji "beczki" z oponą 235 do B7, wygląda to dużo lepiej. A czy szerszy kapeć spowalnia przyspieszanie to wątpię, chyba na odwrót bo więcej laku zbiera.

Tak, im szerszy kapeć tym lepiej się zbiera, załóż 275 to będziesz miał jak F1 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ej a co sądzicie o oponach 215/R18 ale ładnie naciągniętych z ładnie wypełniającym nadkole kołem? Felga od RS4 jaka mi się podoba ma 88" szerokości czyli za mało efekt beczki z oponą 225.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra zakupiłem 225/45/17 Good F1 asymetric 2 wcześniej miałem 235 - (szerszy kapeć = większe opory toczenia) asymetric 1 i różnica jest totalna... autko wydaje się żwawiej startować, hamowanie podobne ale nie prowadza mnie już po tych polskich koleinach, cisnę gaz jedzie prosto i w aucie jest ciszej. Zaraz zdjęcie zapodam jak wygląda... ale efektu beczki nie ma, ale efekt kola od woza tez został usunięty :) min 8.5 cala felga by musiała mieć żeby naciągnąć oponę na felge. Wcześniej jeździłem yarisem 4 lata na na takich beczkach 16" 195/40 pirelli p Zero i jest bajka tylko trzeba BARDZO uważać na dziury i krawężniki, w sumie przez te 4 lata tylko raz uderzyłem tak konkretnie, ale to mi zwrócili 2k pln :) także byłem jeszcze do przodu niemałą wypłatę ;) fotki yarisa

PolskaJazda ť Wszystkie samochody ť Toyota ť Toyota Yaris

---------- Post dopisany at 19:32 ---------- Poprzedni post napisany at 19:24 ----------

2013_04_23_19_22_34_148.jpg

2013_04_23_19_23_13_362.jpg

2013_04_23_19_23_28_151.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę i patrzę i pomyślałem przez moment, że mi ktoś samochód zapierdzielił z garażu bo identyko, aż musiałem sprawdzić czy mój stoi mimo, że siedziałem w nim godzinę temu:decayed:

Felgi masz 7.5/17/ET43? Jakieś dystanse zakładałeś? Bo u mnie tył nie wystaje tak ładnie na zewnątrz, natomiast przód mam szerzej niż u Ciebie:eusathink: Opony mam 235/45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na lato mam 235 na zimę 225 moim skromnym zdaniem, może ciut mniej rzuca na koleinach na 225 ale tak czy siak trzeba walczyć z koleinami :wink:

różnica w spalaniu zero zero nic, przyspieszenie 0,03 sek lepsze :wink: jakbyś się zastanawiał między 235 a 195 to można dywagować a tak po prostu weź która Ci się lepiej podoba :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi mam 7.5/17/ET43... dokładnie. Na tył dałem dystanse 21mm na stronę :D i jezdzilem 3 tygodnie na 235/45/17 i było ok (w sensie ze nic nie tarło). Teraz jak zmieniałem opony na 225 to przy okazji stoczyłem dystanse na 19mm i tył tak zostawiam, wyrzuciłem oryginalne sprężyny i założyłem eibacha niby -30 ;p :) i w pierwszym dniu (piątek) faktycznie siadło 30 ale dzis widze ze juz jest niżej :D :D :D jutro go pomierzę po raz kolejny ;p siedzi wystarczająco, oby już dalej nie siadał ;p z tym przodem musze tylko cos jeszcze zrobic tak mysle ze chyba zrobie małe dystanse od 5 do 8 mm na strone, wtedy powinno byc ok.

Do tej felgi kapec 235 jest za szeroki, ET jest jakie jest, a z tyłu sporo jednak miejsca od piasty do krawędzi błotnika i dlatego wydaje CI sie ze masz przód szerszy :) ładuj dystanse na tył min 18mm na strone i bedziesz zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse 21mm miałeś przykręcane, czy zwykłe?

Myślę właśnie nad 20mm na stronę na tył przy 235/45 i wydaje mi się, że bezpieczniej byłoby wsadzić przykręcane przy tej grubości. Póki co zawiecha ori 1BA lecz jak ogarnę w lato wjazd do garażu - aktualnie zbyt ostry i dosłownie 10mm brakuje by trzeć zderzakiem:kwasny: - to zakładam springi Eibacha Pro-kit -30mm na seryjnych amorach.

U Ciebie wygląda to całkiem dobrze, jak możesz to wrzuć foty z boku i z tyłu samochodu bo ciekaw jestem jak to siedzi i jak przy tych dystansach wyszedł rozstaw z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dystanse zakładane na tulejkę przy piaście i same też mają tulejkę, także koło siedzi na tulei i skręciłem to dłuższymi śrubami - tylko muszą być 10,9. Nic się nie stanie. Też na seryjne amorki dałem Pro-kit -30... a siadło... :D - 40 ...jestem zadowolony. Teraz tylko felgi 19" brakuje ;p ;p ;p no ale niestety funusze sie pokończyły ;p na razie musi tak zostać, tylko dystanse na przód jeszcze - widać różnice między przodem a tyłem. I bedzie ok :)

2013_04_24_10_42_35_453.jpg

2013_04_24_10_42_59_93.jpg

2013_04_24_10_43_13_129.jpg

2013_04_24_10_43_23_882.jpg

2013_04_24_10_44_08_108.jpg

2013_04_24_10_44_17_882.jpg

2013_04_24_10_44_44_937.jpg

2013_04_24_11_10_13_735.jpg

2013_04_24_11_11_03_727.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywal jeszcze chlapacze i będzie dużo lepszy efekt.

U siebie już zdecydowałem, że będzie 20mm na stronę na tył, a przód 5mm na stronę i powinno być ok. Tylko mam wrażenie po dzisiejszym mierzeniu, że z przodu lewa strona jakby wystaje trochę bardziej niż prawa i to widać nawet gołym okiem. Samochód stoi na prostym bo w garażu. Coś może być nie halo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem nad tymi chlapaczami ale coś mi się wydaje ze jak je zdejmę to lakier pod nimi będzie się różnił od reszty na aucie... jednak powierzchnia przykryta była chroniona i lakier światła dziennego nie łykał (chlapacze zachodzą na bok auta) w deszcz nie chlapie aut jadących za mną i denerwuje się jak jadę za kimś i widzę jak chlapie mnie, kamyki woda leci wszystko, także ma to swoje dobre strony... pomyśle jeszcze nad tymi chlapaczami.

"Tylko mam wrażenie po dzisiejszym mierzeniu, że z przodu lewa strona jakby wystaje trochę bardziej niż prawa" znaczy że większa odległość kola od błotnika w poziomie?? Duża różnica?

Skoro o mm rozmawiamy, to tak wyglądał pomiar mojego, przed obniżeniem i po... ;p mierzyłem przez oś każdego koła w pionie do krawędzi błotnika ;p czarne przed czerwone po ;p ;p ;p

2013_04_25_17_41_15_563.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tylko mam wrażenie po dzisiejszym mierzeniu, że z przodu lewa strona jakby wystaje trochę bardziej niż prawa" znaczy że większa odległość kola od błotnika w poziomie?? Duża różnica?

Skoro o mm rozmawiamy, to tak wyglądał pomiar mojego, przed obniżeniem i po... ;p mierzyłem przez oś każdego koła w pionie do krawędzi błotnika ;p czarne przed czerwone po ;p ;p ;p

http://s12.postimg.org/70s1idkmh/2013_04_25_17_41_15_563.jpg

Dokładnie tak. Koło od strony kierowcy jest prawie na równi z nadkolem patrząc z góry, natomiast koło od pasażera schowane wgłąb jakieś ~10mm. Co innego gdyby były to różnice góra-dół bo wiadomo, zależy od podłoża, ale w tym przypadku nie mam pojęcia skąd te różnice i nie ukrywam, że trochę mnie to martwi:kwasny:

A u Ciebie ładnie siadło wg liczb. Pewnie gum pod sprężynami nie zmieniałeś stąd wynik powyżej oczekiwań:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...