Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Silnik przerywa przy dużej prędkości


andrzejpiotrków

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Wracałem dziś z urlopu i zauważyłem,że przy dużej prędkości nagle zaczyna przerywać silnik.Zdarza się też,że na wolnych obrotach jak auto stoi coś się dzieje,jakby falowały obroty i lekko szarpało.podobne problemy też zdarzają się przy zmianie biegów.Auto ma też wyrazne problemy ze spadkiem mocy i przyspieszeniem.Znajomy,z którym jechałem mówi,że to przewody wysokiego napięcia.Ma ktos jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz jak serwisujesz swój samochód, to podpowiedź będzie łatwiejsza. Powiedzmy w okresie ostatniego roku, jakie czynności serwisowe wykonałeś. Nie muszą one być robione w stacji serwisowej, mogą to być czynności wykonane samemu w garażu. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety od chwili,kiedy kupiłem auto rok temu nie robiłem przy nim nic,poza wymianą oleju i filtra paliwa,nie wymieniłem jeszcze filtrów od gazu.Na usprawiedliwienie dodam,że w ciągu roku auto przejechało góra 8000 km.chociaż może nie niestety,bo znaczy,że auto się nie psuje.a,mam jeszcze jedno pytanie-czy to normalne,że w ciągu pół roku ubył 1 litr płynu chłodniczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPcja pierwsza : sprawdź różnice na świecach, jeżeli używasz płynu a jedna lub dwie są czyste to uszczelka. Wymieniaj od razu. Popatrz na forum - tutaj wiele osób ma problemy z uszczelką jak mają zainstalowaną instalację gazową. Gaz wysusza komore spalania i uszczelka nie wytrzymuje braku smarowania, jakim poprzednio była benzyna.

Opcja druga: to tylko nie wymienione świece i filtry. Falowanie obrotów występuje przy zanieczyszczonej przepustnicy lub braku szczelności przewodów dolotowych, a woda ucieka gdzieś na połączeniach.

Powszechną metodą podpowiadającą przyczyny niedomagania samochodu jest odczyt z komputera czyli VAG. Sczytaj błędy na z komputera i je wykasuj. Podaj na forum, może to jeszcze jakiś czujnik.

Z płynem jest sprawa poważna, jak nie ma ciśnienia to nie ma właściwego chłodzenia. Czy płyn jest czysty czy taka zawiesina, czy ubywa oleju? No to sprawdzaj i pisz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj u mechanika,komputer wykrył 9 błędów związanych z napędem,m.in. błąd mechaniczny.Wszystkie błędy dały się wykasować.Co do przerw w pracy silnika zmienił mi mieszanke.We wtorek jade na wymiane filtrów od gazu i powietrza oraz świec.Czy świece Ngk mogą być czy wybrać inne?Mechanik coś mówił też o wtryskach i magistrali,ale nie zapamiętałem dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy powinieneś zapisać, aby eleminować niedomagania poszczególnych części. Ngk są OK, wiele osób je chwali, ja osobiście używam Bosch'a. Jak wyglądają świece po wykręceniu załącz zdjęcie wszystkich według kolejności wykręcania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece będzie wymieniać mi mechanik razem z filtrami,samochód zaprowadzi żona,bo ja będę w pracy,ale będę go odbierać.A co do błędów to jeśli sie nie będą powtarzać to podobno nie ma się co przejmować.O co chodzi z tymi świecami i ich wyglądem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyglądzie świec można określić niedomagania silnika, czy ma zbyt bogatą mieszanke, czy bierze olej, czy jest zbyt wysoka temperatura, czy źle ma ustawiony tzw. zimny start etc. Czasami takie proste metody są bardzo pomocne. Ja określam stan silnika na podstawie interferencji cieczy. Nie potrzeba do tego super sprzętu i można wiele powiedzieć o stanie silnika. Vag jest bardzo pomocny, ale nie zawsze wszystko wyskakuje.

Świece trzeba zobaczyć wszystkie w kolejności od chłodnicy do kierownicy. :):hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie świece wygladają tak samo,nie znam sie na tym,ale mechanik mówi,że są bardzo zużyte i to prawdopodobnie był powód złej pracy silnika.Wymienił mi też oba filtry od sekwencji i wyczyścił filtr powietrza.Wyregulował instalacje gazową-za całość 180 pln.Teraz trzeba wyskoczyć na trase i zobaczyć,czy wszystko w porządku,bo poprzednio przy 175 przestawał chodzic którys z cylindrów.Mechanik powiedział,że jeśli dalej się to będzie powtarzać,to do wymiany będzie magistrala(nie mam bladego pojęcia,co to jest).Co ile w a4 wymienia się rozrząd?[br]Dopisany: 15 Lipiec 2008, 18:14 _________________________________________________Dzis była jazda próbna-silnik chodzi jak żyleta,ale niestety-przy 175 km\h znowu przerywa,traci moc,nie wiem,jak to opisać.Jaka moze być przyczyna?Mam jeszcze problem-chce wymienic rozrząd,ale nie wiem,jakiej firmy kupić części.Czy można zmienić olej mineralny na półsyntetyk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na paliwo i elektryke. Coś nie dociera. Szkoda, że tego vaga nie zanotowałeś. Także że przyczyn może byc dużo. Wystarczy że woda jest w paliwie i już przerywa jak mocniej zassie. Może być przebicie na przewodach etc. etc. Mozesz wymienić przewody. Wymien na oryginalne mimo że drogie.

Sprawdź podstawowe punkty serwisowe, a potem dopiero szukaj dalej.

Wymiana mineralnego na semisyntetyk nie jest ogólnie polecana. Nie rób tego, kupisz nowszy samochód to kupisz syntetyk, a ten zostaw jak jest, będzie spokój, a to najważniejsze. Ile masz przejechane?

Rozrząd - skf :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechane mam niecałe 150 tys.km.Czy nie wydaje ci sie dziwne,że silnik przerywa zawsze przy 175 km\h(sprawdzane na nawigacji)?Dla mnie to nie jest problemem,bo ja raczej nie przekraczam 150 km\h,ale obawiam sie,zeby cos nie nawaliło.[br]Dopisany: 18 Lipiec 2008, 17:21 _________________________________________________Co do rozrządu to wymieniać pompe czy nie,bo opinie są różne (w ADR jest jakos inaczej niz w innych silnikach),ile zebów ma pasek w moim roczniku,czy napinacz jest hydro czy termo?[br]Dopisany: 18 Lipiec 2008, 17:28 _________________________________________________Ostatnio pojawił się nowy problem,na drugim biegu przy dodawaniu gazu(tylko na gazie,benzyna ok) w pewnej chwili silnik jakby się dławił przez chwile,a pózniej jest już ok.Mechanik coś mówi o magistrali,ale nie,wiem,co to jest,czy chodzi tu o listwe wtrysków?[br]Dopisany: 22 Lipiec 2008, 17:13 _________________________________________________Widzę,że wszyscy się tu znają na wciąż w kółko klepanych tematach,ale jak się zada pytanie odbiegające od schematu to o pomocy można zapomniec;wałkujcie dalej ile komu pali... :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej: świece miałeś zużyte i prosiłem o zdjęcie, bo wtedy można coś zobaczyć i zastanawiać się nad problemem. Zrobiłeś to? Zapisałeś błędy z Vaga? A potem się dziwisz, że brak odpowiedzi.

Pompe wymień z rozrządem, przypuszczalnie duża rolka i dłuższy pasek. Problemy gazowe są dla mnie obce.

Pamiętaj, że forum to wolna wymiana informacji i wielokrotnie padają tu opinie mylne lub nawet szkodliwe. Czy wogóle na internet można coś naprawić?????? trochę tak, ale jak chcesz mieć dobry stan techniczny to tylko serwis, bo oni powini być po przeszkoleniach w Audi. Może ktoś w twojej okolicy jest po przeszkoleniu i założył własny warsztat - powinno byc taniej. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to wymieniać pompe czy nie,bo opinie są różne (w ADR jest jakos inaczej niz w innych silnikach),ile zebów ma pasek w moim roczniku,

Wymieniaj pompę - powinno się to robić za każdym razem gdyż nie jest to nie wiadomo jaki wydatek.

Ostatnio pojawił się nowy problem,na drugim biegu przy dodawaniu gazu(tylko na gazie,benzyna ok) w pewnej chwili silnik jakby się dławił przez chwile,a pózniej jest już ok.Mechanik coś mówi o magistrali,ale nie,wiem,co to jest,czy chodzi tu o listwe wtrysków?

Możliwe, że jest problem z listwą wtryskową i nadaje się do regeneracji.

Najpierw wymień wszystkie filtry i zró przegląd tej instalacji, ale u fachowca od niej, a nie mechanika pierwszego z brzegu.

Niech podłączy instalację pod komputer i zobaczy co się dzieje, ale tak jak mówiłem - najpierw przegląd z wymianą filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

]Ostatnio pojawił się nowy problem,na drugim biegu przy dodawaniu gazu(tylko na gazie,benzyna ok

Jeżdzij więc na benzynie i będzie OK - gaz jest dobry do zaplaniczek :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozrządu to wymieniać pompe czy nie,bo opinie są różne (w ADR jest jakos inaczej niz w innych silnikach),ile zebów ma pasek w moim roczniku,

Wymieniaj pompę - powinno się to robić za każdym razem gdyż nie jest to nie wiadomo jaki wydatek.

Ostatnio pojawił się nowy problem,na drugim biegu przy dodawaniu gazu(tylko na gazie,benzyna ok) w pewnej chwili silnik jakby się dławił przez chwile,a pózniej jest już ok.Mechanik coś mówi o magistrali,ale nie,wiem,co to jest,czy chodzi tu o listwe wtrysków?

Możliwe, że jest problem z listwą wtryskową i nadaje się do regeneracji.

Najpierw wymień wszystkie filtry i zró przegląd tej instalacji, ale u fachowca od niej, a nie mechanika pierwszego z brzegu.

Niech podłączy instalację pod komputer i zobaczy co się dzieje, ale tak jak mówiłem - najpierw przegląd z wymianą filtrów.

ale on pisal o gazie. jak masz juz takie problemy z gazem to chyba niezbyt kumaci ludzie go zakladali :confused4: ja zrobilem 12 tys na gazie i najmniejszego problemu nie mam. 190km/h idzie na gazie bez problemu...aha i piszesz ze masz 150tys przebiegu i juz takie problemy...mysle ze jest jednak troche wiecej. a rozrzad kupuj albo rouville albo skf`a a pompa moze byc hepu. z napinaczem kupilem za 500 zeta. a pasek bodajze ma 163 zeby ale moge sie mylic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...