Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wieksze hamulce A4 B5 przód i tył


cpikson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zwracam się z prośbą o poradę. Chciałbym powiększyć zestaw hamulcowy w mojej B5 Quattro zarówno przód jak i tył. Wymiana ma objąć cały komplet czyli tarcze wraz z klockami. I tutaj powstaje pytanie czy bez większych problemów da się zaadaptować tarcze na przód np. z A6 C6:

Średnica [mm]: 321

Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 30

Minimalna grubość [mm]: 28

Oryginalne wg. ETKI to:

288x25mm

Po wymianie przodu myślałem o przetoczeniu tych starych i wrzuceniu ich na tylną ośkę. Czy takie zabiegi są możliwe do zrealizowania bez większych problemów technicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest wciąż żywy temat o swapach przodu i tyłu w B5 .

Aby wsadzić tą tarcze co piszesz musiałbyś wywalić zwrotnicę i wahacz.Założyć zwrotnicę z rozstawem mocowań pod zacisk 146 mm

i wahacz z większym sworzniem.

Do tego zacisk inny , klocki i tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest to trochę droższa i bardziej skomplikowana zabawa niż myślałem...:doh: "Szybka podmianka" nie wchodzi w gre i w prostszy sposób nie da rady powiększyć hamulcy? Nawiasem jeśli mógłbyś to podeślij mi link do tematu o którym mówisz żeby tego niepotrzebnie nie przedłużać...:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/uklad-hamulcowy-96/all-b6-b7-upgrade-hamulcow-a4-19418/

do A4Q P&P przód 312/25 mm

tył 256/22 mm od S4 B5L

żeby zmienic przód na 320 i wiecej musisz: (dotyczy to wszystkich V6-ek oraz AJL-a)

zmienic przednie zwrotnice na te z S4 lub allroada oraz dolny prosty wahacz

do tego tarcze, klocki, jarzma z zaciskami oraz osłony

tarcza od A6 C6 nie pasuje, jest za wysoka, musi miec 46.5 mm

z tyłem jest prosciej ale wcale nie ciekawie, bo max podchodzi 256/22 mm

zmieniasz: tarcze, klocki, zaciski z jarzmami i osłony, choc to nie jest do konca konieczne

wieksze srednice wymagaja zmiany linki od ręcznego

oraz kombinacji z dystansami pomiedzy jarzmem a zwrotnica

bo nie ma tarczy o odpowiedniej wysokości no chyba ze te z RS6 :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak pisze devastation przy tej konfiguracji:

do A4Q P&P przód 312/25 mm

tył 256/22 mm od S4 B5L

było by najmniej zachodu i minimalne ingerencje w wymiane części żeby zrobić taką przekładke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ale najwiekszym problemem jest zdobycie

Jarzm i zaciskow od S4 B5L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest dwutłoczkowy zacisk TRW na przód od S4 B5

ale nie pchaj sie w to g....o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.4cars.pl/img/161/mid/bht136.jpg

tak wyglada zacisk, na google znajdziesz zdjecia jarzm ale śa bardzo male i słabo widoczne

jarzma sa takie same jak u Ciebie ale o 12 mm szersze i 5.5 mm wyższa bo tarcza ma 22 mm szerokosci i 256 mm srednicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

256mm średnicy? Chyba 288mm...

Dev pisał o tyle i rozmiarze jaki morzesz wsadzić - >256 mm z S4 .

A jak wygląda jarzmo pod 312 mm na przód to masz zdjęcia i numery części w pierwszym linku który podał Kowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...