Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie i syczenie z baku paliwa


chesterman

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mam taki problem od ponad tygodnia. Jak zapalę auto i pracuje na benzynie (mam jeszcze instalacje gazową) to słyszę tak jakby z baku paliwa, jakby rosło tam bardzo duże ciśnienie (takie puki stuki).

Ponadto, z wlewu paliwa (z zakręconym kapslem) uchodzi takie głośnie syczenie. Jak odkręcę kurek, obroty silnika na chwilę spadają(po czym wraca do normy) i syczenia już nie ma. Wcześniej też coś popiskiwało ale teraz bardziej słychać to syczenie i te głośne stuki.

Czy wiecie jaka rada na to i co to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne uszkodzony zawór węgla aktywnego. Znajduje się on z przodu, pod maską, w okolicy prawego błotnika (od strony pasażera) podczas pracy musi on cykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie do końca dobrze napisał :) Poszedł ci zawór par paliwa czy tzw. zawór śmieciowy, znajduje się on na obudowie filtra powietrza taka czarna puszeczka uratuje cię jedynie wymiana i to na ori bym proponował koszt ok 120 zł a żeby sprawdzić filtr węgla to odepnij od tego zaworku wężyk który wchodzi w błotnik i dmuchnij w niego jak powietrze pójdzie to znaczy że jest ok może być z delikatnym oporem. :) I ja bym ci radził to załatwić szybko bo skutki uszkodzenia mogą być: odkształcenie baku, palenie się bezpiecznika, a w najgorszym przypadku spalenie pompy i problemy z pływakiem :)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki - czy to taki jak na zdjęciu?

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/uni/ws_serve_pic.php?n=131315172221601363152113631417156316131311414838&i=14131115161711141415111813&

2) Czy wymieniac tez filtr wegla aktywnego(gdzieś wyczytałem teraz)? Rozumiem, że jest to po prostu filtr paliwa tak?

O kurcze. plywak to juz mi swiruje na wskazowkach. raz pelno w baku raz pusto. Odszktalcenie baku nawet? to koniecznie w ten weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpala ten twój link :) tego filtra nie musisz wymieniać i nie jest to filtr paliwa ten węglowy jest w błotniku jak ściągniesz koło i osłonę błotnika od strony pasażera to zobaczysz go :) jak jest przepływ to nie wymieniaj :)tylko zaworek ale żeby mieć pewność odłącz od niego któryś z wężyków i zobacz czy syczenie z baku ustanie :) jak tak to masz 100% pewności że to ten elektrozawór. A on wygląda tak: http://auto-czesci.kylos.pl/AUDI%20A6%20SEDAN%201.8%2020V%20TURBO/P1350724.JPG tylko bez tych przewodów bo w ADR jest trochę inaczej ale wygląd zaworku ten sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, juz wiem, który nie raz go widziałem i zastanawiałem się po co on tam jest ;)

Dzięki. Napiszę jak już będę wiedział po sprawdzeniu tych elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak bo to on si zaciąga cały czas z baku czyli wciąga bak a pływak zapewne ci wypadł z szyny albo się odkształcił musisz zajrzeć do baku i zobaczyć ten pływak te zaworki padają tak średnio przy 180 000 km :) i niestety nie ma do tego dziadostwa zamienników tylko bosch :(:)

---------- Post dopisany at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany at 19:44 ----------

I jak wspominałeś to filtr paliwa też warto wymieniać często tzn ja wymieniam przy wymianie oleju czyli co ok 10 000 km bo jak się ma lpg to często się jeździ na rezerwie a nasze paliwa nie są super jakości i pompa ma łatwiej :) a jak już i tak będziesz zaglądał do baku po ten pływak to radził bym wyczyścić smok od pompy taka siatka przy pompie :) i tak będziesz tam grzebał to warto wyczyścić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Tak jak obiecałem, że napiszę po wymianie. Wymieniłem tylko ten elektryczny zawór upustowy na ori Boscha (bosch 0 280 142 300) i teraz zero syczenia z baku, (pod)ciśnienie nie wytwarza się w baku i zdaje mi się, że teraz na benzynie lepiej pracuje. Pływaka nie wymieniałem (teraz cały czas mi wskazuje na liczniku, że mam pusty bak ;) ), do baku w ogóle nie zaglądałem. To na później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was :decayed:

Mam problem nie koniecznie taki jak autor tematu ale podobny i może ktoś mi pomorze. Problem pojawia się gdy robi się coraz cieplej na polu. W moim audi (a4,b5,1.8) przy hamowaniu szczególnie czuć benzyną w środku, Auto mam na gaz ale problem jest uciążliwy i drażniący. Sprawdziłem cały układ w poszukiwaniu nieszczelności, niestety nie znalazłem nic a problem pozostał. Zaworek na filtrze powietrza (nie pamiętam jak się nazywa). Kiedyś klikał teraz nie, nie wiem. Odpaliłem auto i nie słyszałem nic. W zbiorniku nic nie syczy i nie ma ciśnienia ani podciśnienia. Sam już nie wiem gdzie szukać. Możecie coś wyjaśnić ? Vag nie pokazuje żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy kiedyś było czuć benzynę ?? czy od niedawna dopiero czujesz ją ?? A zaworek przetestuj Vagiem :) W Polski VAG jest taka możliwość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odkąd kupiłem auto jest ten problem gdy jest chłodno nie czuć lecz gdy zrobi się ciepło (20 stopni) to przy hamowaniu, przyśpieszaniu czuć strasznie, Vag ie pokazuje mi błędów. Pokazał gdy odpiąłem to urządzonko na filtrze powietrza. Ale wpiąłem wtyczkę od nowa i usunąłem błąd. Wydaje mi się że nie cyka. Ale nie wiem, szukam cały czas problemu ;/ i nic. A jest to trochę uciążliwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czuć benzyne to znaczy że masz nie dokręcony bak :) chodzi mi tu o ten otwór gdzie jest pompa paliwa. Musisz to dokładnie dokręcić i sprawdzić uszczelkę :) Podejrzewam że ktoś mógł odkręcić bak bo zawór nie działa i żeby nie paliło pompki, sprawdź ten zawór za pomocą VAG-a i dokręć bak a problem powinien zniknąć :) Jak jest zimno to nie śmierdzi bo benzyna nie paruje aż tak mocno :) Otwór ten znajduje się w bagażniku pod takim czarnym talerzem odkręcasz go i widzisz otwór do baku gdzie jest pompka pływak itp. :) I jeszcze raz VAGIEM sprawdź ten zawór powinien cykać na postoju jak silnik jest nagrzany i chodzi na postoju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak zielony nie jestem w tej dziedzinie żeby szukać zbiornika :banan: i sprawdziłem szczelność calutkiego układu, rozbierałem nadkola szukając usterek, pompe paliwa też, i tam nie śmierdzi niestety. Zaworek błędu nie daje, ale sprawdzę jeszcze raz. Czy cyka czy nie, o rezultacie poinformuje was :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze może ci śmierdzieć tylko dla tego że ten zawór oparów paliwa nie wciąga tylko cały czas jest zamknięty innej możliwości niema jak sprawdziłeś resztę :) Musi cykać choć by nie chciał to musi :) I myślę że bez VAG-a będziesz miał ciężko sprawdzić. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak rozebrałem kolejny etap dziś, z zaworkiem jest sprawa taka, W Vagu całkiem przypadkiem znalazłem test :P, nigdy się tym programem nie interesowałem. Słysze dźwięk pompki w zbiorniku i cykanie, Działa, ale czemu tylko przez Vaga ? na zapalonym silniku zero reakcji ? Podciśnienie idzie z przepustnicy, kolejno ściągnąłem je i przedmuchałem sprężonym powietrzem, po czym złożyłem z powrotem (wcześniej jak i po zaworek nie działał na zapalonym silniku, nie cykał ani nic :( ). Ale do kompletu pojawił mi się błąd 18001 który nie bardzo mogę rozszyfrować. A zapach pozostał. W zbiorniku jest tak doprane wieczko że na pewno nie od niego czuć. Więc nie wiem czy szukać przyczyny w zaworku czy gdzieś dalej, z tego co widzę filtr węglowy ktoś odwiedził przede mną bo była nie oryginalna śrubka. I dalej nie wiem co robić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd 18001 P1593 4651 Adaptacja wysokości - sygnał poza tolerancją - mały przepływ dolotu, MAF, przepustnica. Teraz to nie za bardzo wiem jak pomóc już :( Dziwne jest że zaworek cyka przy testach ale przy włączonym silniku już nie, wygląda na to jak by coś z ECU było nie tak bo go nie załącza, a ten zapach to właśnie przez zaworek który nie wciąga oparów PB. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd usunąłem a z zaworkiem dalej nie wiem co, ale jak by ecu nie działał to by błąd pokazywało, kiedyś działał przyznam że zwrócił moją uwagę bo głośno cykało ale teraz nic więc nie mam pojęcia, sprawdzałem ponownie błędy i nic nie ma. ten 18001 usunąłem i już nie powraca. Dziś po moich czyszczeniach już nie capiło tak benzyną, ale zobaczymy jutro jak będzie dużo cieplej. no i zatankowałem wiecej benzyny, zobaczymy jak będzie ubywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może psiuknij w ten zaworek WD-40 albo jakiś inny smar i włącz znowu test na VAG-u żeby się to dobrze rozprowadziło w środku możliwe że jak silnik odpalisz i zacznie ciągnąć podciśnienie to zaworek ma za ciężko żeby zacząć cykać :) A jak robisz test VAG-iem to silnik nie pracuje i podciśnienie nie ciągnie go :) Najlepiej jak byś miał możliwość podmienienia tego zaworku i byś zobaczył czy cyka czy nie :) Na postoju musi cykać, a przez to że u ciebie nie cyka to czuć benzynę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatnich czyszczeniach chyba się poprawiło, ale okaże się w tygodniu jak postoje troche w korkach. Jak coś to kupie używany i będę obserwował co się dzieje. Myślałem żeby go wypiąć z układu i zostawić cały czas otwarty ale nie wiem czym się to skończy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to nie rób bo pompkę możesz spalić :) albo bak uszkodzić. Psiuknij w niego Wd-40 i zobacz co się będzie działo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...