TyBucu 1 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Według mnie to sygnał ecu pobiera z sondy lambda. Przecież sai nie odpowiada za nic innego jak kontrole emisji spalin, a gdzie kat nie daje rady to sai się załącza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasna 3 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 czyli jest cos nie tak z katalizatorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyBucu 1 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Nie, poprostu zanim silnik będzie nagrzany będzie mniej efektywnie przepalał mieszanke a SAI wrzuca do wydechu troche czystego tlenu żeby resztki mogły się też wypalić. Jeżeli wartość mieszanki będzie zbyt bogata w ukladzie wydechowym niż określona w ecu załącza się pompka. Tak naprawde jak się nie włącza nigdy to też zabardzo różnicy nie robi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Marcin ma racje nie wiem dlaczego ale zależy załączenie sai od temp. u nie też tak było, sai ma za zadanie szybkie rozgrzanie katalizatora, pompa tłoczy powietrze do wydechu i w tym momencie wtryski dodają dodatkowe paliwo które dopala się w katalizatorze rozgrzewając go, możecie sie domyslić jaki ma to wpływ na zużycie paliwa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekml 19 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 to nie dpf że wtryski(wtrysk) dodają dodatkowe paliwo a raczej wzbogacona mieszanka(ssanie)która jest dopalana w kacie czego efektem jest wygrzewanie właśnie kata i podnoszenie jego sprawności. a tak w ogóle to wątek dotyczy czego innego i nie ma co pisać czy to działa tak czy inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 to nie dpf że wtryski(wtrysk) dodają dodatkowe paliwo a raczej wzbogacona mieszanka(ssanie)która jest dopalana w kacie czego efektem jest wygrzewanie właśnie kata i podnoszenie jego sprawności.a tak w ogóle to wątek dotyczy czego innego i nie ma co pisać czy to działa tak czy inaczej A wzbogacona mieszanka to niby skad sie wzięła ? czyz nie z dodatkowego paliwa wtryskiwanego przez wtryskiwacze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekml 19 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 pompa tłoczy powietrze do wydechu i w tym momencie wtryski dodają dodatkowe paliwo czyli wnioskując jak odpalasz auto to najpierw pompa działa a następnie ssanie:grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Dobra może napisałem to zbyt obrazowo, dlatego być może potraktowałeś szyderczo moja wypowiedz, na właczenie i wyłączenie sai wpływa bardzo dużo zmiennych m. in. temp powietrza, silnika a nawet prędkość samochodu:kox:. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyBucu 1 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Nie napisałeś obrazowo, tylko jesteś w błędzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz13 216 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 No ok może jestem w błedzie, rozumiem że Wy macie algorytmy sterowania silnikiem w jednym palcu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się