Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko kierownica po wizycie w wulkanizacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w sobote odwiedziłem wulkanizację, pierwszy raz trafiłem w to miejsc. W momencie gdy chłopaki zabierali auto na podnośnik musiałem odebrać telefon, spuściłem moja ukochana na sekunde z oczu i bam... wracam a jeden z pseudo specjalistów odkręca koła (przednie )w pierwszym stadium okrecania śrub (kluczem) , w momencie gdy auto jest uniesione na podnośniku a drugi siedzi trzyma kierownice i hamulec.. od razu zareagowałem i poprosiłem o odkręcenie na ziemi. Dalsza wymiana bez przeszkód... jak się okazało po wymianie opon ( bieżnik rozmiar felgi wszystko to samo, przekładka tylko zimowe na letnie) ciężko chodzi kierownica tzn ciężej niż poprzednio. auto mam od listopada ale to jednak czuje, że nie prowadzi się tak samo jak poprzednio. Teraz pojawia się pytanie co mogli coś uszkodzić i czy bić jak w dym i palić te budę, czy może to być po prostu wina zmiany opon, zbierzności or what ever? Oczywiście chętnie sprawdził bym wszystko i naprawił w własnym zakresie i wystawił kolegom rachunek więc, od czego polecacie zacząć? Stacja diagnostyczna, trzepaki, zbierznosc?

Poczytałem troche o maglownicy ale nie wiem do końca jak sprawdzić, a mechaników u mnie pod dostatkiem i sami eksperci...

Z góry dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Hmmm a jeździłeś przed zimą na tych oponach??Pytam bo na zimówkach zawsze lżej kręci się kierą .Miększa guma -lamelki .itd....

Ja jak zmienię na letnie to zaraz odczuwam ciężej pracującą kierę ...

Może robisz sztuczny problem?:eusathink:

Opublikowano

dokladnie, guma zimowa jest miekka, wiec lzej kreci sie kiera, opona oponie nie równa, auto od listopada wiec watpie ze jezdzone bylo na letnich, chyba przewrazliwiony jestes,

PS przy odkrecaniu kola sila ciagnie w dol a nie w bok, wiec maglownicy napewno nie uszkodzil

Opublikowano

No tak ale widziałem jak sie z kierownica silowali i trzymali hamulec jednoczesnie... Trudnym by bylo chyba odkrecic to w idealnie równym kierunku zeby nie skrecic kołem i nie silowac sie z kierownica? Na letnich jezdzilem z tym aucie ale na innych, auto kupilem na pocz listopada i po 2 dniach od razu na zimowki zmiana. Kierownica chodzi jakby ciężej ale nic nie piszczy nie styka nie puka płynu stan w normie bez baniek bąbeków itp. Co myslicie o stacji diagnostycznej? moze zbierznosc, niby auta nie sciaga, moze minimalnie ( specjalista nie jestem) ale wydaje mi sie ze prosto jedzie, w porownaniu z moim poprzenim mk3;p

Opublikowano

Mam tak samo a koła zmieniam sam. Olej temat. Jest tak jak koledzy wcześniej pisali.

Opublikowano

Opony jakieś chu.... ale bieżnik 7mm, 3 letnie chyba albo 2,5 nie pamiętam miesiaca dokladnie. Ciśnienie zgodne z plakietką. Mysle czy nie zmienić z znajomy na inne koła na próbę?

Opublikowano

to maglownica ma wieksze obiazenia podczas jazdy i krecenia na postoju co pewnie ci sie zdarzylo,

btw skoro nam nie wierzysz to zaluz inne i zobaczysz

Opublikowano

To chyba nie kwestia wiary:D Po prostu bywam pedantyczny. chyba sie przyzwyczajam powoli do tego proawdzenia;p dzieki za pomoc sprawdze z innymi na weekend;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...