Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie załącza się sprężarka klimatronika (1.9 TDI 131 PS 2002 rok)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Będę wdzięczny za pomoc we wstępnym zdiagnozowaniu problemu klimatronika w mojej B6. Jestem świeżo po zakupie auta (dopiero na początku przyszłego tygodnia odbieram dowód rej.). Nie miałem zbyt wiele czasu aby dokładniej zweryfikować problem i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać stąd ten post. Auto kupowałem wiedząc o tym, że klima nie działa. Teraz po zakupie będę musiał się z tym problemem zmierzyć. Na panelu klimatronika da się ustawić temperaturę - cyferki wyświetlają się poprawnie także sam panel na I-szy rzut oka działa OK. Niestety nie załącza się sprężarka. Przed zakupem auto było sprawdzane VAG-iem - przy module klimatyzacji wywalało błąd w stylu " niepoprawny nr VIN - 11XX - nie pamiętam już niestety dokładnie cyferek błędu". Czynnik i ciśnienie chyba OK bo mechanik jak nacisnął cienką końcówką to wybiło z dużym ciśnieniem jasno-niebieski dymek. Czy możecie mi panowie wskazać od czego warto by było zacząć diagnozę klimatornika ? Dzisiaj zamówię sobie intefejs ( Interfejs VAG USB KKL + OBD2 + OBD1 +piny PROMOCJA (3166418254) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.) i jak tylko przyjdzie przeskanuję w poszukiwaniu błędów. Słyszałem , że jest możliwość wyświetlenia parametrów serwisowych na klimatorniku - ale nie znam sekwencji naciskania klawiszy żeby ją wywołać. Zdaje sobie sprawę , że być może bez specjalistycznego serwisu się nie obejdzie ale najpierw chciałbym podstawowe rzeczy zweryfikować samodzielnie. Nie sprawdzałem jeszcze klap , silniczków itp. bo wydaje mi się , że problem leży jednak gdzieś indziej. Możecie mnie pokierować od jakich czynności zacząć weryfikację ? Miernik potrafię obsługiwać w podstawowym zakresie ale w razie czego mam szwagra po technikum elektronicznym.

Opublikowano

Po pierwsze, w B6 nie ma możliwości wyświetlania żadnych parametrów na klimatroniku. Było w B5 kiedyś.

Po drugie, jeśli wspominasz o błędzie z niepoprawnym VIN to znaczy, że ktoś przekładał panel z innego samochodu i nie zrobił adaptacji VAG-iem. Od tego bym zaczął poszukiwania.

Opublikowano

W

Opublikowano

Właśnie w B5 widziałem takie cuda - szkoda , że w B6 już tego zrobić się nie da. Czy błąd klimatronika z niepoprawnym numerem VIN na 100% oznacza , że był przekładany panel - czy może tylko jakaś inna część np. czujnik itp. ? Mechanik , który sprawdzał mi auto przed zakupem miał takiego dość konkretnego VAG (na allegro takie stoją ok 500 - 600 zł) i znalazł tylko 1 błąd - właśnie ten od klimatronika. Czy podstawowym interfejsem diagnostycznym (takim za 70 zł) da się zrobić przyuczenie panelu ?

Opublikowano
Właśnie w B5 widziałem takie cuda - szkoda , że w B6 już tego zrobić się nie da. Czy błąd klimatronika z niepoprawnym numerem VIN na 100% oznacza , że był przekładany panel - czy może tylko jakaś inna część np. czujnik itp. ? Mechanik , który sprawdzał mi auto przed zakupem miał takiego dość konkretnego VAG (na allegro takie stoją ok 500 - 600 zł) i znalazł tylko 1 błąd - właśnie ten od klimatronika. Czy podstawowym interfejsem diagnostycznym (takim za 70 zł) da się zrobić przyuczenie panelu ?

Kup interfejs VIAKEN, poszukaj na stronie producenta, kosztuje podobnie a przyjamniej wiadomo co bierzesz. Takim interfejsem ogarniesz przyuczenie klimtronika. Nie dam ci gwarancji, że ten błąd to przyczyna wszystkich problemów ale faktycznie coś jest na rzeczy i od tego bym zaczął próby rozwiązania problemu. Nie masz tam na miejscu nikogo z VAGiem ktoby ci na szybko ogranął temat tego VINu?

Opublikowano

Czynnik i ciśnienie chyba OK bo mechanik jak nacisnął cienką końcówką to wybiło z dużym ciśnieniem jasno-niebieski dymek

Sprawdź czy masz tyle czynnika ile ma być (480-530 g.)

Opublikowano

Czy bez specjalistycznego serwisu da się sprawdzić objętość (wagę) czynnika ?

Opublikowano

Musisz podjechać na serwis gdzie mają sprzęt do nabijania klimy.

Opublikowano

Tak myślałem , dzięki za info. Będę działał w przyszłym tygodniu w tym temacie. Jak się uporam z problemem to dam znać.

Opublikowano

w B6 jest sprężarka z zaworem elektromagnetycznym i pracuje ona cały czas. nie ma możliwości jej załączania /rozłączania. Ciśnieniem steruje elektrozawór. Posiada sprzęglo samozrywalne które przy zatarciu sprężarki jest zrywane aby nie zniszczyło paska napędowego. Najlepiej podłączyć do urządzenia do serwisowania klimy i na manometrach sprawdzić cisnienia wysokie/niskie.

Opublikowano

Problem wyjaśniony - spadło sprzęgło przy sprężarce. Mechanik przy okazji wymienił pasek bo miał pęknięcia i wiatrak ponieważ nie miał jednej łopatki. Aktualnie klima chodzi - mam nadzieję , że to koniec tego problemu :-)

Opublikowano

czesto w b6 pada czujnik cisnienia w ukladzie klimatyzacji i od tego ja bym zaczął :wink: z prawej strony chłodnicy kolo prawej lampy za takim malym plastikiem. kup uzywany ja dalem 40pln i podmien go u mnie zadzialallo

Opublikowano

nie koniecznie panel musiał być wymieniany przy słabym akumulatorze i próbie uruchomienia błąd taki może się pojawić

Opublikowano

Odpukać jak na razie klima działa (po wymianie sprzęgiełka). Jedyne co mnie niepokoi to zapach stęchlizny jak włączam klimatyzację - po kilku sekundach jej działania przykry zapach znika - chyba przydałoby się odgrzybienie. Czy da radę samemu zrobić czyszczenie klimatyzacji ?

Opublikowano

dalo by rade jakos ale napewno nie dokladnie to male koszta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...