Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AJM] Gwarancja na turbosprężarkę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do zalewania turbiny to jak już zamontujesz odpływ oleju to zaleca się wstrzyknięcie porcji oleju do turbiny przed pierwszym rozruchem (ile wlać, wyjdzie w praniu).

Opiszę to co robiłem w swoim AVF:

generalnie jest tak, że najlepiej zrobić to w następujący sposób: 2h przed włożeniem turbiny bierzesz strzykawkę i powoli wlewasz olej wdmuptakąc od strony gorącej (tej co się łączy z kolektorem wydechowym) powietrze pod ciśnieniem - powoduje to, że wirnik zaczyna się obracać. Pamiętaj, żeby zatkać odpływ oleju. Wstrzykując olej w tym czasie sprawiasz, że dobrze on się rozchodzi. Powtarzasz czynność za 1h i wkładasz turbinę. Poza tym po złożeniu wszystkiego (w warunkach w miarę sterylnych to rób, żeby nic się nie dostało do turbiny) możesz zrobić jakiś manewr żeby auto kręciło rozrusznikiem (tak ze 3 razy po kilka sekund), a nie uruchomiło się - w tym momencie wypełni się cały przewód zasilający turbinę w olej oraz ona sama. Po uruchomieniu silnika zostaw go na 30 minut na biegu jałowym - niech się wszystko rozgrzeje dobrze i popracuje.

Oczywiście do wymiany potrzebujesz uszczelek: do wydechu, bo od strony kolektora wydechowego nie ma; pod króciec (chyba, że będziesz miał już w turbinie), pod rurkę odprowadzająca olej oraz z każdej strony EGR jeżeli coś będziesz odłączał.

Koniecznie wymień pierścień uszczelniający przy wyjściu turbiny w stronę intercoolera - jeżeli takowy jest.

Ja zakupiłem też sobie wszystkie śrubki i nakrętki nowe żeby je przy okazji wymienić.

Dodatkowo wszystkie połączenia popsikałem pastą termiczną.

Przy odkręcaniu przewodu zasilającego w olej musisz uważać, żeby nie ukręcić samej rurki - u mnie niestety się inaczej nie dało i musiałem wyłamać ją i kupić nową.

Warto też pomyśleć o sprawdzeniu całego układu od turbiny do intercoolera i od intercoolera do EGR i kolektora ssącego.

Ja wymieniłem wszystkie pierścienie uszczelniające (gumowe) w całym układzie oraz wyczyściłem sam intercooler.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...