Skocz do zawartości
IGNOROWANY

wysoka temp 1.9TDI AVF szybko spada, dziwny problem


Kedivad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem wczoraj audi A4 B6 1.9TDI AVF, w drodze powrotnej temp doszła tylko do 60stopni. ( ok70km przejechałem)

Sprawdziłem, i okazało się, że w aucie nie ma termostatu, wymieniłem na nowy i teraz objawy są następujące:

Auto podczas jazdy gdy złapie już 90 stopni, po chwili temp podskakuje do 110-115 stopni ( zwalniam i temp odrazu powraca do 90) gdy znów przygazuje to podskakuje do 110-115 po czym znów powraca do 90.

Górny wąż gorący, dolny troche mniej ( węże nie są twarde)

Znajomy podłączył pod VAG, żadnych błędów nie pokazało.

Czyżby pompa wody ?

W jaki sposób dokładnie sprawdzić ?

---------- Post dopisany at 14:14 ---------- Poprzedni post napisany at 14:09 ----------

dodam jeszcze, że po wymiane termostatu troche płynu dolewałem. Jednak nie widać nigdzie wycieków, a po odkręceniu korka od zbiorniczka wszystko wygląda ok.

---------- Post dopisany at 15:36 ---------- Poprzedni post napisany at 14:14 ----------

zrobiłem właśnie jazde próbną, po 5 min tem podskoczyła do 110. Zatrzymałem auto otworzyłem korek od zbiorniczka i wody ubywało w moich oczach błyskawicznie. Dolałem wody, po przejechaniu 4 km znów temp ok 110. zatrzymałem się odkręcam korek a woda NURTEM z pod zbiorniczka zaczeła się wylewać.

Co jest do cholery ? Proszę o pomoc.

---------- Post dopisany at 15:38 ---------- Poprzedni post napisany at 15:36 ----------

Jeśli głowica to możliwe, że wczoraj gdy jechałem bez termostatu to temp doszła do 60stopni i nie rosła ? ( po przyjechaniu na miejsce wyskoczył komunikat temp. dolałem TROSZKĘ wody. Jednak dziś po włożeniu termostatu zaczeły dziać się cuda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najlepiej go odpowietrzyć ? Ustawiłem temp na HI i tak pochodził z 10 min.

Postanowiłem ze znajomym sprawdzić zamontowanie termostatu i okazało się, że rurka w którą wchodzi jest POPSUTA. Możliwe, że to jest przyczyna ? źle spasowany termostat w rurce i takie cuda ?

zdj_cie.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On sie opiera kołnierzem wiec raczej nie ma to wplywu. Najlepsze odpowietrzenie jest zagrzac i zsunac lekko wąz powrotny z nagrzewnicy , tam jest taki otworek, wtedy dopiero stuprocentowo odpowietrzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh, ktoś kto sprzedawał na pewno o tym wiedział... szkoda że tak się zaczyna historia po zakupie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak prawidłowo odpowietrzyć układ ? U mnie po wymianie termostatu auto chodziło 20 min na otwartym korku, dolewałem trochę wody, i włączyłem temp na HI na 10 min.

Nic nie da, u mnie mógł 10 lat chodzić a i tak sam by się nie odpowietrzył :wink:

Ja u siebie wjechałem tylnymi kołami na wzniesienie tak żeby przód był niżej od tyłu. Odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy i podczepiłem go tak wysoko na ile pozwalały węże no i obroty 2k i trzymamy aż caaaaałe powietrze wyleci z układu. Ważne też żeby uchylić górny wąż od nagrzewnicy żeby powietrze miało gdzie sp***rzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a czasem jak brak termostatu to nie siedzi uszczelka pod głowicą???? stara metoda termostat aut lub przewiercony termostat??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrzenie nic nie dało. termostat nowy i kruciec od termostatu.

Auto trzyma temperature 90 stopni w miejscu, ale podczas jazdy gdy mu depne to podnosi się do 110. Zatrzymuje auto temp blyskawicznie powraca do 90 stopni. Odkręcam powoli korek idzie ciśnienie wody przybywa, zakręcam korek i woda wywala dołem pod zbiorniczkiem.

Auto nie kopci, temperatura wewnatrz auta po ustawieniu na HI gorąco.

Uszczelka, głowica czy pompa wody ????

---------- Post dopisany at 18:39 ---------- Poprzedni post napisany at 11:42 ----------

Teraz po złapaniu temperatury, zatrzymuje auto. temperatura spada do 90 odkręcam korek idzie para i wody mniej ! woda ucieka nie wiadomo gdzie, w oleju nie ma, przez wydech nic nie widac..... uszczelka ? bo pompa wody raczej nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz kolego do dobrego warsztatu zapłacisz 50zł i w 5 minut sprawdza ci testerem czy uszczelka pod głowica siedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko,że ja teraz w Niemczech w małem mieścinie. Jeden mechanik właśnie sprawdził. założył metalowy korek w miejsce korka od zbiorniczka, na niego pompkę i pompował. rosło ciśnienie i zatrzymało sie na 1.8b. No i wode wywala pod zbiorniczkiem, mówił ze uszczelka na 99%... Czy po wymianie uszczelki, plenowaniu glowicy i przy okazji wymianie rozrządu czegoś sie obawiac ze znow strzeli uszczelka ? Bo przeciez jakiś musiał być powód ze uszczelke strzeliło i boje sie zeby po wymianie to nie powróciło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie powinno nic się dziac , (sprawdx szczelność głowicy przed planowaniem u mnie w okolicy 70zł biorą nw ile w de :P, diesel ma tendencje do pekania jak zostanie zagotowany) nie zapomnij o nowych srubach do głowicy, i uszczelke z wysokiej półki , co do sprawdzania ukłądu na pompke nie znam tej metody, u mnie się sprawdza za pomocą zmiany barwy czynnika w urządzeniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę wody miałem to samo jak plastikowy wirnik się poluzował i nie było obiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...