lezy1 Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Wczoraj jechałem dość długą trase jechałem dość szybko i nagle moje audi b7 1.9 tdi starciło moc spadła prędkość i nie chciała już iść. Stanełem wyłączyłem silnik odczekałem około 5 min i pojechałem dalej - nie miałem już później takiego problemu wszystko było ok. Czy ktoś z kolegów miał takie zdarzenie? Co mogło być przyczyną? Z informacji które znalazłem turbina przeszła w stan awaryjny po wyłączeniu auta wszystko wróciło do normy. Czy powinieniem coś z tym robić?
moogio Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Zapiąć vaga i sprawdzić błędy , zrobić logi dynamiczne, prawdopodobnie turbina przeładowuje, pewnie kierownice nie chodzą płynnie
lezy1 Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Opublikowano 13 Maja 2013 Już logi zrobiłem i walczę - dzięki za pomoc. Linki do logów : http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-dynamicznych-272871/
mar79pl Opublikowano 3 Maja 2014 Opublikowano 3 Maja 2014 Czy ten problem został w jakiś sposób rozwiązany? Mam takie same objawy (1.9 TDI BRB 115km) - nagły spadek mocy po przekroczeniu 3100 obr/min. EGR i łopatki turbiny wyczyszczone, problem pozostał. Odczytany błąd - ciśnienie doładowania, przekroczony zakres regulacji. czy bez logów można jakoś dotrzeć do przyczyny czy to czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, czy elektrozawór sterujący podciśnieniem?
lezy1 Opublikowano 4 Maja 2014 Autor Opublikowano 4 Maja 2014 Zregenerowałem turbinę i na razie wszystko działa.
mar79pl Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 U mnie bez poprawy, oprócz czyszczenia EGR-u, turbiny, sprawdzenia szczelności gruszki, wymieniłem zaworu sterujący turbiną (N75), podmieniony został na próbę przepływomierz oraz czujnik ciśnienia doładowania. Wszystko bez efektu. Wydaje mi się że trzeba skupić się sterowaniu turbiną przez podciśnienie. Nie mogę jednak znaleźć filmu bądź opisu jak powinna zachowywać się sztanga sterująca turbiną (ale nie w trybie serwisowym po podpięciu VAG-a) po odpaleniu silnika i przy dodawaniu gazu. U mnie po odpaleniu sztanga jest wciągana, a przy przegazowaniu do ok. 2500-3000 obrotów gwałtownie opada i następnie równie szybko wraca do położenia "zaciągniętego" wraz ze spadkiem obrotów. Takich historii z turbinami są setki, jednak niewiele osób dzieli się sposobem usunięcia usterki. Marcinowi "lezy1" dziękuję za zainteresowanie. Moja turbina była wymontowana, wyczyszczona (kierownica spalin) i nie miała ponadto widocznych śladów zużycia. Jak na razie na IV lub V biegu przy 3200 obrotach turbo wpada w tryb awaryjny i zostaje odcięte. Przeładowanie P0234 (ciśnienie doładowania, przekroczony zakres regulacji)
lezy1 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 A sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnienia. Zrób logi i napisz do kolegów z forum : Sztomel, przemik mi oni dużo pomogli. Możesz też opisać swój problem w diagnostyka VAG jak będziesz miał logi i numer błędów z VAGA.
jaro1768 Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 To czyszczenie turbo nie bardzo się chyba sprawdza. Miałem taką samą przypadłość, auto łapało tryb awaryjny i zastanawiałem się nad czyszczeniem, a że zbiegło się to w czasie z czipowaniem to pogadałem z gościem i ten powiedział że czip zrobi ale w grę wchodzi tylko regeneracja turbo, wcześniej czyścili lecz odeszli od tego na rzecz regeneracji ze względu na reklamacje klientów, zdarzały się przypadki błędu turbiny. Pewnie wielu Kolegów pomyśli że to zwykle naciąganie na kasę, może mają rację ale ja i tak zdawałem sobie sprawę że przy przebiegu jaki miałem (ponad 230 tys) niedługo mnie to czeka, więc postanowiłem zrobić wszystko jak trzeba i nie babrać się za niedługi czas przy tym samym. Minął już rok i nie ma żadnych problemów.
lezy1 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Parę linków do moich wątków, które stworzyłem podczas moich problemów : http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/regeneracja-czyszczenie-turbiny-273450/ http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/nowe-logi-regenarcji-turbiny-277050/ http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-regeneracji-turbiny-274736/ http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/zdjecia-turbiny-regeneracji-274734/ http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/katalizator-warto-demontowac-274523/ http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-dynamicznych-272871/ http://a4-klub.pl/turbo-chiptuning-tuning-mechaniczny-15/brak-mocy-272473/ http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/prosba-analize-logow-statycznych-272753/ Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się