Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak mocy 1.9 BKE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj jechałem dość długą trase jechałem dość szybko i nagle moje audi b7 1.9 tdi starciło moc spadła prędkość i nie chciała już iść. Stanełem wyłączyłem silnik odczekałem około 5 min i pojechałem dalej - nie miałem już później takiego problemu wszystko było ok. Czy ktoś z kolegów miał takie zdarzenie? Co mogło być przyczyną? Z informacji które znalazłem turbina przeszła w stan awaryjny po wyłączeniu auta wszystko wróciło do normy. Czy powinieniem coś z tym robić?

Opublikowano

Zapiąć vaga i sprawdzić błędy , zrobić logi dynamiczne, prawdopodobnie turbina przeładowuje, pewnie kierownice nie chodzą płynnie

Opublikowano

Czy ten problem został w jakiś sposób rozwiązany? Mam takie same objawy (1.9 TDI BRB 115km) - nagły spadek mocy po przekroczeniu 3100 obr/min. EGR i łopatki turbiny wyczyszczone, problem pozostał. Odczytany błąd - ciśnienie doładowania, przekroczony zakres regulacji. czy bez logów można jakoś dotrzeć do przyczyny czy to czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, czy elektrozawór sterujący podciśnieniem?

Opublikowano

Zregenerowałem turbinę i na razie wszystko działa.

Opublikowano

U mnie bez poprawy, oprócz czyszczenia EGR-u, turbiny, sprawdzenia szczelności gruszki, wymieniłem zaworu sterujący turbiną (N75), podmieniony został na próbę przepływomierz oraz czujnik ciśnienia doładowania. Wszystko bez efektu.

Wydaje mi się że trzeba skupić się sterowaniu turbiną przez podciśnienie. Nie mogę jednak znaleźć filmu bądź opisu jak powinna zachowywać się sztanga sterująca turbiną (ale nie w trybie serwisowym po podpięciu VAG-a) po odpaleniu silnika i przy dodawaniu gazu. U mnie po odpaleniu sztanga jest wciągana, a przy przegazowaniu do ok. 2500-3000 obrotów gwałtownie opada i następnie równie szybko wraca do położenia "zaciągniętego" wraz ze spadkiem obrotów.

Takich historii z turbinami są setki, jednak niewiele osób dzieli się sposobem usunięcia usterki. Marcinowi "lezy1" dziękuję za zainteresowanie. Moja turbina była wymontowana, wyczyszczona (kierownica spalin) i nie miała ponadto widocznych śladów zużycia.

Jak na razie na IV lub V biegu przy 3200 obrotach turbo wpada w tryb awaryjny i zostaje odcięte. Przeładowanie P0234 (ciśnienie doładowania, przekroczony zakres regulacji)

Opublikowano

A sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnienia. Zrób logi i napisz do kolegów z forum : Sztomel, przemik mi oni dużo pomogli. Możesz też opisać swój problem w diagnostyka VAG jak będziesz miał logi i numer błędów z VAGA.

Opublikowano

To czyszczenie turbo nie bardzo się chyba sprawdza. Miałem taką samą przypadłość, auto łapało tryb awaryjny i zastanawiałem się nad czyszczeniem, a że zbiegło się to w czasie z czipowaniem to pogadałem z gościem i ten powiedział że czip zrobi ale w grę wchodzi tylko regeneracja turbo, wcześniej czyścili lecz odeszli od tego na rzecz regeneracji ze względu na reklamacje klientów, zdarzały się przypadki błędu turbiny. Pewnie wielu Kolegów pomyśli że to zwykle naciąganie na kasę, może mają rację ale ja i tak zdawałem sobie sprawę że przy przebiegu jaki miałem (ponad 230 tys) niedługo mnie to czeka, więc postanowiłem zrobić wszystko jak trzeba i nie babrać się za niedługi czas przy tym samym. Minął już rok i nie ma żadnych problemów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...