Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z zaworem EGR, zbyt wysoki sygnał na potencjometrze G212


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

potrzebuję pomocy bo jestem w ciemnej d*pie.

Silnik 2.0 TDI 140 KM, BRE.

Samochód szarpał, nie przyśpieszał a przy okazji puszczał wielkiego czarnego bąka. Po podłączeniu do kompa wyszło, że nie działa zawór EGR. Zawór został wyczysczony, objawy ustapiły, choć pojawiały się sporadycznie, ale nie tak mocno jak przed czyszczeniem. Pozostał jednak błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High i żółta kontrolka CHECK ENGINE. Postanowiłem wymienić zawór, bo nie lubię jak mi się kontrolki palą :D

Wstawiłem nowy zawór (z Allegro) i oczom moim ukazał się znów ten sam błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High.

O co chodzi? Czy to możliwe, że nowy zawór też jest uskodzony? Czy raczej szukać problemu gdzie indziej? Szukałem w google i nie wiele jest na temat tego. Jeden podobny wątek, gdzie człowiek miał między innymi ten błąd, ale też dużo innych, okazało się, że uwalona jest gdzieś ścieżka i brak masy na sterowniku. Wie może ktoś jak to sprawdzić? Nie wiem czy mam wymieniać/naprawiać ten nowy zawór? Może kotś ma pojęcie jak ten potencjometr w zaworze można sprawdzić?

Oprócz tego mam jeszcze jeden stały błąd: 005512 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit

Czy ten błąd poduszki może mieć coś wspólnego?

Dzisiaj po wymianie zaworu zdrowo szarpał i pojawił się jeszcze błąd EGR Malfunction, nie zapisałem dokładnie tego błędu. Wróciłem więc do starego zaworu i szarpania na razie nie było ale znów zapaliła się nieszczęsna kontrolka CHECK.

Nie wiem już co mam robić. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik twierdzi, że nowy zawór jest uwalony, ale ja podejrzewam, że to może coś z elektryką. Miałem problemy z wypalaniem masy w tylnych lampach i dziwnych komunikatach na FISIE o przepalonych żarówkach.

Czujnikiem oleju sygnalizował za niski poziom, mimo że olej był OK. Po otwarciu maski kontrolka znikała by się pojawić za chwilę. Po popryskaniu sprayem wtyczki czujnika oleju i przejechaniu parunastu km kontrolka się nie pali. Może to coś podobnego z tym potencjometrem?

Brzytwy się chwytam…

Ktoś pomoże?

Pozdrawiam

Opublikowano

heh jaki zbieg okoliczności :D A4 Avant - Silnik 2.0 TDI 140 KM, BRE

u mnie to samo auto podobny problem. Auto stoi już 4 dni w warsztacie błędy P0408 EGR Potentiometer (G212): Signal too High i P0403 EGR Valve (N18): Malfunction

sprawdzili mi ten EGR okazało się że jest czysty i elektronika sterująca nim działa normalnie więc założyli ale błędy pojawiają sie tak samo a auto straciło całą moc (w ogóle nie da sie nim rozpędzić)

diagnoza jaką postawili to zepsuta przepustnica która się nie otwiera i nie dostarcza powietrza do silnika a silnik który potrzbuje powietrza zasysał co sie mu otwarło czyli otwierał na siłę EGR i ssał spaliny zamiast powietrza.

czekam teraz na nową przepustnice (koszt. ok 300 Euro) ma być na wtorek i zobaczymy czy to coś pomoże.

Opublikowano

Nie wiem już co mam robić. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik twierdzi, że nowy zawór jest uwalony, ale ja podejrzewam, że to może coś z elektryką. Miałem problemy z wypalaniem masy w tylnych lampach i dziwnych komunikatach na FISIE o przepalonych żarówkach.

Czujnikiem oleju sygnalizował za niski poziom, mimo że olej był OK. Po otwarciu maski kontrolka znikała by się pojawić za chwilę. Po popryskaniu sprayem wtyczki czujnika oleju i przejechaniu parunastu km kontrolka się nie pali. Może to coś podobnego z tym potencjometrem?

Brzytwy się chwytam…

Ktoś pomoże?

Pozdrawiam

Wygląda że auto ma gdzieś słaby kontakt z masą i wtedy różne czujniki mogą wariować.

Opublikowano

czekam teraz na nową przepustnice (koszt. ok 300 Euro) ma być na wtorek i zobaczymy czy to coś pomoże.

daj znać jak się sprawy mają po wymianie przepustnicy. 300 ojro, nie podoba mi się to :(

będę chyba dalej jeździł popsutym, bo oprócz lampki nie mam żadnych innych objawów.

Opublikowano

ja bym usuną całkeim egr

Opublikowano

ale to nie spowoduje, że mi lampka zgaśnie, a na chwilę obecną to mnie najbardziej wkurza, bo auto jeździ normalnie.

Opublikowano

zapewne zgasnie z tego wzgledu iz rowniez zostanie on wylaczone programowo i bedzie tak jak by nigdy on nie istanil dla kompa

Opublikowano

no to w moim przypadku auto całkiem straciło moc tak jak by Turbo padło dlatego muszę to wymienić bo sie nie da nim jechać (od 0-100 teraz to jakieś 2-3 min.)

300Euro bo jestem teraz w DE a tutaj części drogie :/

Opublikowano

ja też tak miałem, z tą mocą. to mi się zdarzyło w zeszłym roku, jak z wakacji wracałem. naciskałem gaz a auto nic. zajechałem po powrocie do mechanika wyczyścił mi zawór i problem zniknął, tyle, że cały czas pokazywało błędy i lampka się świeci. kupiłem nowy zawór wymieniłem, błędy dalej były i lampka się świeciła. poprzednio było signal too high, teraz jest too low. czarna magia dla mnie :)

Opublikowano
Witam,

potrzebuję pomocy bo jestem w ciemnej d*pie.

Silnik 2.0 TDI 140 KM, BRE.

Samochód szarpał, nie przyśpieszał a przy okazji puszczał wielkiego czarnego bąka. Po podłączeniu do kompa wyszło, że nie działa zawór EGR. Zawór został wyczysczony, objawy ustapiły, choć pojawiały się sporadycznie, ale nie tak mocno jak przed czyszczeniem. Pozostał jednak błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High i żółta kontrolka CHECK ENGINE. Postanowiłem wymienić zawór, bo nie lubię jak mi się kontrolki palą :D

Wstawiłem nowy zawór (z Allegro) i oczom moim ukazał się znów ten sam błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High.

O co chodzi? Czy to możliwe, że nowy zawór też jest uskodzony? Czy raczej szukać problemu gdzie indziej? Szukałem w google i nie wiele jest na temat tego. Jeden podobny wątek, gdzie człowiek miał między innymi ten błąd, ale też dużo innych, okazało się, że uwalona jest gdzieś ścieżka i brak masy na sterowniku. Wie może ktoś jak to sprawdzić? Nie wiem czy mam wymieniać/naprawiać ten nowy zawór? Może kotś ma pojęcie jak ten potencjometr w zaworze można sprawdzić?

Oprócz tego mam jeszcze jeden stały błąd: 005512 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit

Czy ten błąd poduszki może mieć coś wspólnego?

Dzisiaj po wymianie zaworu zdrowo szarpał i pojawił się jeszcze błąd EGR Malfunction, nie zapisałem dokładnie tego błędu. Wróciłem więc do starego zaworu i szarpania na razie nie było ale znów zapaliła się nieszczęsna kontrolka CHECK.

Nie wiem już co mam robić. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik twierdzi, że nowy zawór jest uwalony, ale ja podejrzewam, że to może coś z elektryką. Miałem problemy z wypalaniem masy w tylnych lampach i dziwnych komunikatach na FISIE o przepalonych żarówkach.

Czujnikiem oleju sygnalizował za niski poziom, mimo że olej był OK. Po otwarciu maski kontrolka znikała by się pojawić za chwilę. Po popryskaniu sprayem wtyczki czujnika oleju i przejechaniu parunastu km kontrolka się nie pali. Może to coś podobnego z tym potencjometrem?

Brzytwy się chwytam…

Ktoś pomoże?

Pozdrawiam

Mam podobne objawy i to po raz drugi to się dzieje , ustąpiło na parę miesięcy . Poprzednio tylko utrata mocy , teraz i szarpnięcia. Jadę do warsztatu we wtorek.

:audi:

Opublikowano

a robiłeś coś za pierwszym razem? czy problem sam zniknął? daj znać co ci w warsztacie powiedzą, jak widać nie jest to taki sporadyczny przypadek.

Opublikowano

ja napisze najdalej w środe wieczorem czy po wymianie tej przepustnicy problem zniknął.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

17.06.13 (17:00)

właśnie dzwonił mechanik juro ok. 10 auto będzie gotowe koszt przepustnicy 317 Euro

Opublikowano
Witam,

potrzebuję pomocy bo jestem w ciemnej d*pie.

Silnik 2.0 TDI 140 KM, BRE.

Samochód szarpał, nie przyśpieszał a przy okazji puszczał wielkiego czarnego bąka. Po podłączeniu do kompa wyszło, że nie działa zawór EGR. Zawór został wyczysczony, objawy ustapiły, choć pojawiały się sporadycznie, ale nie tak mocno jak przed czyszczeniem. Pozostał jednak błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High i żółta kontrolka CHECK ENGINE. Postanowiłem wymienić zawór, bo nie lubię jak mi się kontrolki palą :D

Wstawiłem nowy zawór (z Allegro) i oczom moim ukazał się znów ten sam błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High.

O co chodzi? Czy to możliwe, że nowy zawór też jest uskodzony? Czy raczej szukać problemu gdzie indziej? Szukałem w google i nie wiele jest na temat tego. Jeden podobny wątek, gdzie człowiek miał między innymi ten błąd, ale też dużo innych, okazało się, że uwalona jest gdzieś ścieżka i brak masy na sterowniku. Wie może ktoś jak to sprawdzić? Nie wiem czy mam wymieniać/naprawiać ten nowy zawór? Może kotś ma pojęcie jak ten potencjometr w zaworze można sprawdzić?

Oprócz tego mam jeszcze jeden stały błąd: 005512 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit

Czy ten błąd poduszki może mieć coś wspólnego?

Dzisiaj po wymianie zaworu zdrowo szarpał i pojawił się jeszcze błąd EGR Malfunction, nie zapisałem dokładnie tego błędu. Wróciłem więc do starego zaworu i szarpania na razie nie było ale znów zapaliła się nieszczęsna kontrolka CHECK.

Nie wiem już co mam robić. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik twierdzi, że nowy zawór jest uwalony, ale ja podejrzewam, że to może coś z elektryką. Miałem problemy z wypalaniem masy w tylnych lampach i dziwnych komunikatach na FISIE o przepalonych żarówkach.

Czujnikiem oleju sygnalizował za niski poziom, mimo że olej był OK. Po otwarciu maski kontrolka znikała by się pojawić za chwilę. Po popryskaniu sprayem wtyczki czujnika oleju i przejechaniu parunastu km kontrolka się nie pali. Może to coś podobnego z tym potencjometrem?

Brzytwy się chwytam…

Ktoś pomoże?

Pozdrawiam

Mam podobne objawy i to po raz drugi to się dzieje , ustąpiło na parę miesięcy . Poprzednio tylko utrata mocy , teraz i szarpnięcia. Jadę do warsztatu we wtorek.

:audi:

Byłem dzisiaj i u mnie podejrzany i do wymiany ZAWÓR N75 regulacja doładowania turbiny.[2.0 tdi BNA 140 KM 2005 rok] Wymiana jutro albo czwartek 200 zł.plus komputer i wymiana 100 zł.

Opublikowano

w przepustnicy były złamane 3 ząbki w jednej zębatce i nie otwierało jej.

wymienione koszt 357 Euro.

Opublikowano

rozumiem, że błędy zniknęły?

Opublikowano

tak. Wszystko działa jak należy. Ale jak narazie nie miałem gdzie jeszcze przetestować auta (zrobiłem 50km) i błędu żadnego niema.

Opublikowano
Witam,

potrzebuję pomocy bo jestem w ciemnej d*pie.

Silnik 2.0 TDI 140 KM, BRE.

Samochód szarpał, nie przyśpieszał a przy okazji puszczał wielkiego czarnego bąka. Po podłączeniu do kompa wyszło, że nie działa zawór EGR. Zawór został wyczysczony, objawy ustapiły, choć pojawiały się sporadycznie, ale nie tak mocno jak przed czyszczeniem. Pozostał jednak błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High i żółta kontrolka CHECK ENGINE. Postanowiłem wymienić zawór, bo nie lubię jak mi się kontrolki palą :D

Wstawiłem nowy zawór (z Allegro) i oczom moim ukazał się znów ten sam błąd: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High.

O co chodzi? Czy to możliwe, że nowy zawór też jest uskodzony? Czy raczej szukać problemu gdzie indziej? Szukałem w google i nie wiele jest na temat tego. Jeden podobny wątek, gdzie człowiek miał między innymi ten błąd, ale też dużo innych, okazało się, że uwalona jest gdzieś ścieżka i brak masy na sterowniku. Wie może ktoś jak to sprawdzić? Nie wiem czy mam wymieniać/naprawiać ten nowy zawór? Może kotś ma pojęcie jak ten potencjometr w zaworze można sprawdzić?

Oprócz tego mam jeszcze jeden stały błąd: 005512 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit

Czy ten błąd poduszki może mieć coś wspólnego?

Dzisiaj po wymianie zaworu zdrowo szarpał i pojawił się jeszcze błąd EGR Malfunction, nie zapisałem dokładnie tego błędu. Wróciłem więc do starego zaworu i szarpania na razie nie było ale znów zapaliła się nieszczęsna kontrolka CHECK.

Nie wiem już co mam robić. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem? Mechanik twierdzi, że nowy zawór jest uwalony, ale ja podejrzewam, że to może coś z elektryką. Miałem problemy z wypalaniem masy w tylnych lampach i dziwnych komunikatach na FISIE o przepalonych żarówkach.

Czujnikiem oleju sygnalizował za niski poziom, mimo że olej był OK. Po otwarciu maski kontrolka znikała by się pojawić za chwilę. Po popryskaniu sprayem wtyczki czujnika oleju i przejechaniu parunastu km kontrolka się nie pali. Może to coś podobnego z tym potencjometrem?

Brzytwy się chwytam…

Ktoś pomoże?

Pozdrawiam

Mam podobne objawy i to po raz drugi to się dzieje , ustąpiło na parę miesięcy . Poprzednio tylko utrata mocy , teraz i szarpnięcia. Jadę do warsztatu we wtorek.

:audi:

Byłem dzisiaj i u mnie podejrzany i do wymiany ZAWÓR N75 regulacja doładowania turbiny.[2.0 tdi BNA 140 KM 2005 rok] Wymiana jutro albo czwartek 200 zł.plus komputer i wymiana 100 zł.

Jeszcze trzeba czyścić kierownice turbo , to chyba wszystko.Koszt 300zł

Opublikowano

i jak tam??

Opublikowano

odstawiłem auto do mechanika, ma szukać przyczyny czy znajdzie to nie wiem ;) jeśli uda się naprawić to poinformuję.

Opublikowano

na wiele problemów z zaduzym napieciem itp pomaga wyjecie wtyczek ze sterwonika i podoginanie w nich wszystkich pinów... to taka moja sugestia nie chcesz nie musisz tego robic ale kazdy jest w stanie to zrobic sobie sam...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...