Revor Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Witam Mam taki problem - tempomat działał bez większych problemów, aż od pewnego momentu zauważyłem, że nie mogę go uruchomić... Zdumiony zacząłem kombinować podczas jazdy, w końcu gdy przełączyłem manetkę w pozycję świateł drogowych tempomat znowu normalnie zaskoczył i zaczął działać, sprawdzało się to parę razy, w tej chwili przyciski tempomatu raczą zadziałać gdy włączę kierunkowskaz w lewo i wtedy tempomat się uruchamia i robi to co mu każe. Gdy już odnajdę sposób i pozycję manetki w której przyciski tempomatu zaczynają działać to sam tempomat bez problemu się sprawdza. O co chodzi? W czym problem? Jak to naprawić?
Tobike Opublikowano 14 Maja 2013 Opublikowano 14 Maja 2013 Wygląda na jakiś niekontakt w manetce lub pająku
Revor Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 Posiadam od niedawna A4rke, mógłby ktoś rozwinąć temat? Jak wyeliminować problem?
Marc!n Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 W kanale 66 w vagu można podejrzeć działanie przełącznika. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na manetce powinny od razu zmieniać się odpowiednie wartości, i nie powinny "przechodzić" przez 0. Wszystko można rozebrać, przeczyścić i nasmarować tylko trzeba to robić delikatnie żeby nic nie ułamać. Cały przełącznik można również ściągnąć i przeczyścić, sprawdzić styki na wtyczce. Kierownicę ściągać po ustawieniu na wprost (potrzebny specjalny klucz), na odłączonym aku, nie obracać taśmą po ściągnięciu. Reszta demontażu jest intuicyjna choć jest to gdzieś opisane na forum, wystarczy poszukać. Przede wszystkim przeczyścić ten przełącznik na manetce może tylko to wystarczy i nie trzeba będzie się bawić z kierą
Revor Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 A żeby przeczyścić wszystkie przełączniki w manetce to trzeba ściągać manetkę?
Marc!n Opublikowano 16 Maja 2013 Opublikowano 16 Maja 2013 jak byś ją ściągnął to mógłbyś wyciągnąć ten biały przełącznik z manetki, bo tak to go tylko wysuniesz na kilka cm bo kabelki trzymają. Przy okazji sprawdzisz kable bo może się coś przetarło choć nie powinno, no i sprawdzisz wtyczkę i gniazdo czy nie jest zaśniedziałe itp, wszystko zlać kontaktem i sprawdzać w vagu. Ale żeby to wszystko zrobić trzeba ściągnąć kiere, jak się ma klucz to na prawdę nie ma się czego bać. Tak to możesz tylko pstryczek na manetce próbować poczyścić i zlać jakimś preparatem do czyszczenia styków, do reszty się nie dostaniesz, no chyba, że coś z białą kostką pod ecu lub wiązką ale to raczej nie możliwe. Podważaj tylko czymś cienkim i płaskim np nożykiem, nie połam zatrzasków, nie porysuj, nie urwij kabli, nie zgub tego co wypadnie:decayed:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się