Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z tempomatem, raz działa raz nie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam taki problem - tempomat działał bez większych problemów, aż od pewnego momentu zauważyłem, że nie mogę go uruchomić... Zdumiony zacząłem kombinować podczas jazdy, w końcu gdy przełączyłem manetkę w pozycję świateł drogowych tempomat znowu normalnie zaskoczył i zaczął działać, sprawdzało się to parę razy, w tej chwili przyciski tempomatu raczą zadziałać gdy włączę kierunkowskaz w lewo i wtedy tempomat się uruchamia i robi to co mu każe. Gdy już odnajdę sposób i pozycję manetki w której przyciski tempomatu zaczynają działać to sam tempomat bez problemu się sprawdza.

O co chodzi? W czym problem? Jak to naprawić? :facepalm:

Opublikowano

Wygląda na jakiś niekontakt w manetce lub pająku

Opublikowano

Posiadam od niedawna A4rke, mógłby ktoś rozwinąć temat? Jak wyeliminować problem?

Opublikowano

W kanale 66 w vagu można podejrzeć działanie przełącznika. Po wciśnięciu odpowiedniego przycisku na manetce powinny od razu zmieniać się odpowiednie wartości, i nie powinny "przechodzić" przez 0. Wszystko można rozebrać, przeczyścić i nasmarować tylko trzeba to robić delikatnie żeby nic nie ułamać. Cały przełącznik można również ściągnąć i przeczyścić, sprawdzić styki na wtyczce.

Kierownicę ściągać po ustawieniu na wprost (potrzebny specjalny klucz), na odłączonym aku, nie obracać taśmą po ściągnięciu. Reszta demontażu jest intuicyjna choć jest to gdzieś opisane na forum, wystarczy poszukać.

Przede wszystkim przeczyścić ten przełącznik na manetce może tylko to wystarczy i nie trzeba będzie się bawić z kierą:wink:

Opublikowano

A żeby przeczyścić wszystkie przełączniki w manetce to trzeba ściągać manetkę?

Opublikowano

jak byś ją ściągnął to mógłbyś wyciągnąć ten biały przełącznik z manetki, bo tak to go tylko wysuniesz na kilka cm bo kabelki trzymają. Przy okazji sprawdzisz kable bo może się coś przetarło choć nie powinno, no i sprawdzisz wtyczkę i gniazdo czy nie jest zaśniedziałe itp, wszystko zlać kontaktem i sprawdzać w vagu.

Ale żeby to wszystko zrobić trzeba ściągnąć kiere, jak się ma klucz to na prawdę nie ma się czego bać.

Tak to możesz tylko pstryczek na manetce próbować poczyścić i zlać jakimś preparatem do czyszczenia styków, do reszty się nie dostaniesz, no chyba, że coś z białą kostką pod ecu lub wiązką ale to raczej nie możliwe. Podważaj tylko czymś cienkim i płaskim np nożykiem, nie połam zatrzasków, nie porysuj, nie urwij kabli, nie zgub tego co wypadnie:decayed:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...