Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z temp silnika


Mareczek295

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam audi a4 b5 97r 1.6(ADP)

sprawa wyglada nastepujaco podczas jazdy temp nigdy mi nie przekroczyla 90*c ale gdy np zgasze samochodzik i ide np do sklepu i za jakies 3-5min odpale silnik na blacie mam 100*c teraz gdy bylo cieplo dobilo mi nawet do 105* ale zaraz po uruchomieniu silnika temp spada do 90* wydaje mi sie ze po zgaszeniu silnika wiatrak powinien jeszcze chwilke chodzic aby schlodzic plyn a umnie po wylaczeniu silnika nie chodzi i tu moje pytanie czy wszystko jest w porzadku czy musze sie czyms martwic??Prosze o pomoc POZDRAWIAM MARECZEK295

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik temperatury ci sie konczy

No nie wiem. Miałem tak samo, kupiłem czujnik w ASO, płaciłem koło 70 zeta i nadal miewam podobne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem u siebie czujnik temperatury na ori przed kilkoma dniami i też mam taki objaw jak kolega Mareczek295 tylko w 1.8t. Więc to raczej nie czujnik. Przed wymianą na starym czujniki też tak sie zdarzało. A umnie pojawiło sie to od niedawna wcześniej wszystko było ok.

---------------------------------------------------------

Zrobiłem rundę samochodem i nagrzałem motor, po zgaszeniu silnika po około 10 minutach temp. podskoczyła do 103-105 stopni i wskażnik wychylił sie tak jak na zdjęciu

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(3).jpg

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(2).jpg

Po około 15-20 minutach temperatura zaczęła spadać i wskaźnik wrócił na 90stopni (bez odpalania silnika)

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(1).jpg

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(4).jpg

Odpaliłem silnik i tempertura momentalnie spadła do 95 stopni, po zgaszeniu już nienzacznie wzrosła do 98 stopni ale wskazówka sie już nie ruszyła.

Czytałem na forum bmw i pisali o takim samym problemie i mowa była o tym że to może być normalne, po zgaszeniu auta płyn nie krąży i sie nagrzewa od bloku silnika a potem już temp spada tak jak widać w moim przypadku.

Zastanawia mnie tylko to dlaczego wcześniej tego nie było i takie zachowanie jest od niedawna.

:dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wlasnie wymieniam czujnik zobaczymy co sie bedzie dzialo ostatnio 27*c na dworze to temp na wskazniku podskakiwala nawet do 115*C ale weze nie byly twarde w zbiorniczku nic sie jeszcze nie gotowalo. a bylo to tak gdy stanolem w korku temp zaczela rosnac w gore zaraz jak ruszylem i byl ped powitrza zaraz schodzilo do 90. napisze co i jak po wymianie ale za jakis czas bo musze to jeszcze w cieplejsze dni oblukac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniałem u siebie czujnik temperatury na ori przed kilkoma dniami i też mam taki objaw jak kolega Mareczek295 tylko w 1.8t. Więc to raczej nie czujnik. Przed wymianą na starym czujniki też tak sie zdarzało. A umnie pojawiło sie to od niedawna wcześniej wszystko było ok.

---------------------------------------------------------

Zrobiłem rundę samochodem i nagrzałem motor, po zgaszeniu silnika po około 10 minutach temp. podskoczyła do 103-105 stopni i wskażnik wychylił sie tak jak na zdjęciu

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(3).jpg

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(2).jpg

Po około 15-20 minutach temperatura zaczęła spadać i wskaźnik wrócił na 90stopni (bez odpalania silnika)

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(1).jpg

http://smacznyogrod.pl/audi/temp%20(4).jpg

Odpaliłem silnik i tempertura momentalnie spadła do 95 stopni, po zgaszeniu już nienzacznie wzrosła do 98 stopni ale wskazówka sie już nie ruszyła.

Czytałem na forum bmw i pisali o takim samym problemie i mowa była o tym że to może być normalne, po zgaszeniu auta płyn nie krąży i sie nagrzewa od bloku silnika a potem już temp spada tak jak widać w moim przypadku.

Zastanawia mnie tylko to dlaczego wcześniej tego nie było i takie zachowanie jest od niedawna.

:dontknow:

A czy wcześniej były tak wysokie temperatury?:wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik masz zaraz za blokiem to normalne że na postoju płyn stoi,a jak włączysz silnik to pewnie temp. spada.A co do wentylatora na postoju to i tak ochłodziłby płyn w chłodnicy.W moim ADP mam w czasie jazdy zawsze 100st. wymieniłem wszystko co można było i dalej to samo,więc dałem sobie spokój,robię długie trasy i nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie ale taka sytuacja pojawila się po montaż LPG wcześniej nic takiego nie było gaszę silnik mam 90 i za chwile wlańczam i mam 105

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. wystarczy tylko ze masz w miarę nowy termostat który szybko sie zamyka, temperatura bloku silnika i oleju jest zawsze wyższa niż wody, płynu która go chłodzi. jak zgasisz auto zimna woda z chłodnicy po chwili zamknie termostat, płyn nagrzeje się od bloku i masz ponad 100c na zegarach, odpalasz silnik i temperatura wraca do normy, mam to samo, zimą tego nie ma ale lato to lato:) podczas jazdy mam 95c na klimatroniku na zegarach nawet przed 90 (minimalnie) ostatnio na tvn turbo był test nagrzewania się silników, czujniki ori w aucie pokazywały 91 stopni, a czujniki dodatkowe założone na testy pokazywały 96-98 stopni podczas jazdy, benzyniaki bez problemu osiągną 105c w korkach i latem, a tutaj ludzie szukają problemów bo wysłużony samochód z jeszcze bardziej wysłużonymi czujnikami pokazuje 93 c, a gdyby taka temperatura była tragiczna to już by zapalały sie lampki ostrzegawcze, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...