bubbba 0 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Witam Mam dwa pytania: 1. Czy jeżeli odepnę przewód który łączy urządzenie wspomagające hamulce z pompą podciśnienia, to po ponownym połączeniu będę musiał coś odpowietrzać ? (pytanie totalnego laika więc proszę się nie dziwić :-)) 2. Jaka powinna być sprawność hamowania hamulców ? Czy jeżeli na suchym, czystym asfalcie depnę ostro po hamulcach to bezwzględnie powinny zablokować się koła i wystąpić pisk opon na asfalcie (w konsekwencji czego powinien uruchomić się ABS) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 1. Nie 2. Masz auto z ABS-em wiec nie ma mozliwodci zablokowanis kół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 1. Nie2. Masz auto z ABS-em wiec nie ma mozliwodci zablokowanis kół Wiem, że ABS zapobiega blokowaniu kół, mi chodzi o to czy standardowe hamulce na czystym, suchym asfalcie powinny być na tyle skuteczne, że są w stanie zablokować koła i wtedy musi interweniować ABS ? Nie wiem czy czujesz o co mi chodzi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nastradamus 2 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 czuję że masz niesprawne hamulce... w każdych warunkach jak depniesz całą siłą w hamulec to powinny koła dęba stanąć - resztą zajmie się abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 koła zablokuja sie tylko w koncowej fazie hamowania jak auto porusza sie z predkoscią 3-5 km/h innej mozliwosci nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 2. tak. aczkolwiek zblokowanie wystepuje w czasie mierzonym w milisekundach, dalej praca ABS redukuje sile hamowania do okolo 70-90% co pozwala na utrzymanie poslizgu kola na poziomie 10-30 % Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 koła podczas awaryjnego hamowania poruszaja sie z predkoscia 80% predkosci auta jest wówczas jak najlepiej wykorzystana przyczepnosc auta względem podłoza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 o tym napisalem przeciez poslizg na poziomie 10-30% oznacza ze kola obracaja sie z predkoscia 70-90% auta jezeli mozna to tak napisac ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 koła zablokuja sie tylko w koncowej fazie hamowania jak auto porusza sie z predkoscią 3-5 km/hinnej mozliwosci nie ma 1. Czyli rozumiem, że jak ostro hamuję z prędkości np 60 km/h to cały czas wytracam prędkość bez włączania się ABS (czyli hamulce nie są w stanie zablokować koła) i dopiero jak już mam te 3-5 km/h to wtedy występuje fizyczna możliwość zablokowania koła więc zaczyna działać ABS ? 2. Jeżeli tak jest to jak to się ma do odpowiedzi nostradamusa który twierdzi, że sprawne hamulce zawsze powinny uruchomić ABS ? 3. Jeżeli nawet przy prędkości 3-5 km/h koła się nie blokują (na śniegu i szutrze się blokują) to znaczy, że hamulce są słabe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 nie, tak. nie !!!!!!!!! w układzie hamulcowym masz ABS, w momencie wykrycia przez układ że jedno z kól zaczyna tracić przyczepnosc nastepuje ingerencja ABS-u i nie ma znaczenia tutaj rodzaj podłoża widze że zaczałes temat od d*py strony, co sie zdzieje z autem i hamulcami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 2. tak. aczkolwiek zblokowanie wystepuje w czasie mierzonym w milisekundach, dalej praca ABS redukuje sile hamowania do okolo 70-90% co pozwala na utrzymanie poslizgu kola na poziomie 10-30 % Czy w takim przypadku czuję charakterystyczne kopanie pedału hamulca pod nogą ? I co to oznacza że poślizg koła jest na poziomie 10-30% ? ---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 21:35 ---------- nie, tak. nie !!!!!!!!!w układzie hamulcowym masz ABS, w momencie wykrycia przez układ że jedno z kól zaczyna tracić przyczepnosc nastepuje ingerencja ABS-u i nie ma znaczenia tutaj rodzaj podłoża widze że zaczałes temat od d*py strony, co sie zdzieje z autem i hamulcami ? Jadę np z prędkością 60km/h, ostro wciskam pedał hamulca, auto hamuje ale ani na chwilę koła nie zapiszczą na asfalcie i przez to nie ma charakterystycznego kopania pedału hamulca w nogę (jak przy działaniu ABS na śniegu czy szutrze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul87 62 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 jak Ci nie kopie mimo wcisniecia pedalu hamulca na maksa to cos jest nie halo, moze byc za slaba sila dzialania hamulcow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 albo zapowietrzony układ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 albo zapowietrzony układ Jak już napisałem kopie na szutrze i śniegu. Pedał hamulca na odpalonym silniku dość twardy (pierwsze centymetry po wciśnięciu miękki ale dalej robi się dość twardy). Po wciśnięciu hamulca i odpaleniu silnika pedał się cofa ale dosyć niemrawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 co było grzebane przy hamulcach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 co było grzebane przy hamulcach ? Wymiana płynu hamulcowego za pomocą maszyny ciśnieniowej, wymiana wężyka giętkiego przy tylnym kole. Zbiorniczek wyrównawczy nie opróżnił się przy tym. Ale objawy opisywane powyżej występowały już dawniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 przechodzi procedura odpowietrzania bloku ABS VAG-iem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 przechodzi procedura odpowietrzania bloku ABS VAG-iem ? Nie było to przeprowadzane. Mam vaga jak to zrobić (czy jest to bezpieczne tzn czy nie można czegoś spieprzyć) ? Czy przyczyną powyższych problemów może być ten słynny gumowy łącznik, który łączy przewody podciśnienia przez ściankę grodziową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev 1477 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 nic nie spieprzysz, sprawdz wszystkie elastyczne przewody podcisnieniowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubbba 0 Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 nic nie spieprzysz, sprawdz wszystkie elastyczne przewody podcisnieniowe Sprawdzę, mam też kupiony nowy ten gumowy łącznik (czeka tylko na wymianę). Czy konieczne jest przeprowadzenie vagiem odpowietrzania bloku ABS (skoro na śniegu i szutrze ABS kopie w pedał hamulca ? Jeśli tak to gdzie znajdę procedurę jak to się robi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się