Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uwalona pompa wtryskowa vp37??


arek982

Rekomendowane odpowiedzi

Przecież już pisałem, że ustawiałem i wartości się nie zmieniają. W jakimkolwiek położeniu ustawię pompę, wartości się nie zmieniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa logi z grupy 000 masz odczytane z MS. Wstaw BS.

Po drugie piszesz, ze ruszasz pompa w calym zakresie. Jest to caly zakres po odkreceniu przewodow wysokocisnieniowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa ustawiana w mb, stad brak reakcji na druga wartosc, jest sporo za pozno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za amatorski błąd, poprawię i dam znać.

lukjar7 miał rację.

Kąt ustawiony, w końcu(49-54) zobaczę jutro rano jak pali na zimnym( tzn. przy tych 10-15 co teraz mamy)

W pewnym momencie zakres regulacji się skończył, dopiero gdy poluzowałem wtryski to można było jeszcze kilka kluczowych w tym przypadku milimetrów pompę jeszcze przesunąć, więc jak ktoś ma problem z niby już krańcowym położeniem pompy, polecam odkręcić wtryski.

:-)))

Czy to prawda, że z:

za późnym kątem odpala na ciepłym lepiej

a z za wczesnym lepiej na zimnym?

Bo trochę się naustawiałem tej pompy dzisiaj i takie mam spostrzeżenia.

Ktoś to potwierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za amatorski błąd, poprawię i dam znać.

lukjar7 miał rację.

Kąt ustawiony, w końcu(49-54) zobaczę jutro rano jak pali na zimnym( tzn. przy tych 10-15 co teraz mamy)

W pewnym momencie zakres regulacji się skończył, dopiero gdy poluzowałem wtryski to można było jeszcze kilka kluczowych w tym przypadku milimetrów pompę jeszcze przesunąć, więc jak ktoś ma problem z niby już krańcowym położeniem pompy, polecam odkręcić wtryski.

:-)))

Czy to prawda, że z:

za późnym kątem odpala na ciepłym lepiej

a z za wczesnym lepiej na zimnym?

Bo trochę się naustawiałem tej pompy dzisiaj i takie mam spostrzeżenia.

Ktoś to potwierdzi?

jedno pytanie czy przy wymianie rozrzadu zdejmowales kolko z walu ?

a kat najlepiej ustawic pomiedzy 50-60

a moze bys napiszl ile wynosil kat przed prawidlowym ustawieniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pewnym momencie zakres regulacji się skończył, dopiero gdy poluzowałem wtryski to można było jeszcze kilka kluczowych w tym przypadku milimetrów pompę jeszcze przesunąć, więc jak ktoś ma problem z niby już krańcowym położeniem pompy, polecam odkręcić wtryski.

:-)))

Czy to prawda, że z:

za późnym kątem odpala na ciepłym lepiej

a z za wczesnym lepiej na zimnym?

Bo trochę się naustawiałem tej pompy dzisiaj i takie mam spostrzeżenia.

Ktoś to potwierdzi?

Nie ma potrzeby odkrecania wtryskiwaczy. Wystarczy poluzowac przewody cisnieniowe od strony sekcji tloczacej. Tak zaleca producent przy regulacji kata wtrysku.

Nikt Ci tego nie potwierdzi, bo to co piszesz jest nieprawda. Samochod odpala najlepiej, gdy kat wtrysku ustawiony jest jak trzeba. Jedynie w starych dieslach, z wtryskiem posrednim miales wajche i linke, ktora pociagales podczas mrozow przez co przestawiales w pompie caly koszyczek z rolkami i mechanicznie przyspieszales kat wtrysku na czas startu. Mialo to na celu wczesniejsze podanie paliwa do cylindrow gdzie paliwo, w koncowym etapie pracy tloka, bylo sciskane wraz z powietrzem. Nastepowal wczesniejszy samozaplon mieszanki. Po odpaleniu, wajche wciskales. W bezposrednim wtrysku nie jest to wymagane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam za pomoc, jeszcze jestem ciekaw jak będzie palił przy mrozach, jak na razie z rana przy tej letniej temp. zapalił od strzała :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zdejmowałem a kąt wynosił przed regulacją około 80.

to obys tylko dobrze dokrecil srube na wale bo inaczej mozesz miec jeszcze wieksze problemy z katem i walem:wink:

a te 80 w bs tochyba jakis zart:grin: stawiam ze blisko bylo 250:naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle pewnie było jak ustawiałem za drugim razem. Ale tego już na 100% potwierdzić nie mogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie w starych dieslach, z wtryskiem posrednim miales wajche i linke, ktora pociagales podczas mrozow przez co przestawiales w pompie caly koszyczek z rolkami i mechanicznie przyspieszales kat wtrysku na czas startu. Mialo to na celu wczesniejsze podanie paliwa do cylindrow gdzie paliwo, w koncowym etapie pracy tloka, bylo sciskane wraz z powietrzem. Nastepowal wczesniejszy samozaplon mieszanki. Po odpaleniu, wajche wciskales. W bezposrednim wtrysku nie jest to wymagane.

Tutaj nie zgodze sie z Toba. W każdym dieslu kąt wyprzedzenia wtrysku rózni sie na zimnym i ciepłym silniku i nie ważne, czy jest to stara konstrukcja oparta na komorze wstepnej, komorze wirowej, czy wtrysku bezposrednim. W starszych konstrukcjach przestawienie kata wtrysku odbywalo sie recznie. W niektorych rozwiazaniach przestawiacz kata sterowany byl mechanicznnie za pomoca termostatu na pompie wtryskowej, wtedy kierowca nie musial juz pamietac o uzywaniu ciegna, czy dzwigni. Nowe silniki, które maja pompy sterowane elektronicznie, tez zmieniaja kata wyprzedzenia wtrysku (N108), zasada pozostaje bez zmian. Po drugie, wczesniejszy wtrysk nie ma za zadanie wywolanie wczesniejszego samozaplonu, tylko lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem. Generelnia cala idea regualcji kata wyprzedzenia ma na celu takie ustalenie momentu wtrysku paliwa, zeby mialo ono mozliwosc dokladnego wymieszania sie z powietrzem w komorze spalania i zaplon nastepowal zawsze klika stopni przed GMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze N108 nie dziala, zanim nie zaczniesz krecic silnikiem wiec kat wtrysku masz ustawiony tak, jak w grupie BS go widzisz. Dopiero podczas krecenia N108 moze cos zrobic. No i oczywiscie pod warunkiem, ze cisnienie Ci gdzies nie ucieka z pompy :kox:

No i nie zgodze sie z tym, co piszesz odnosnie mieszania paliwa z powietrzem. W dieslu z bezposrednim wtryskiem tego efektu praktycznie nie masz, poniewaz odpowiedni ksztalt powierzchni tloka wprowadza takie zawirowania powietrza, ze to powietrze automatycznie miesza sie z mgielka paliwowa wtryskiwana przez koncowke wtryskiwacza (powietrze wiruje pod koncowka wtryskiwacza). Momentalnie po wymieszaniu nastepuje automatyczny samozaplon mieszanki. A to, w jakim czasie zostanie paliwo spalone zalezy od uzytych wtryskiwaczy i rozdrobnienia kropel paliwowych. Im krople wieksze (wtryskiwacz leje) tym paliwo dluzej i wolniej bedzie sie spalac az w pewnym momencie, przy zbyt duzych kroplach, spalanie paliwa nastapi na powierzchni tloka.

I to prawda, inicjalizacja spalania odbywa sie tuz przed GMP (przed wtrysk, ok 15% objetosci wtryskiwanego paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W calej zabawie chodzi o to, zeby dobrze wymieszac paliwo z powietrzem. To bez roznicy, czy masz komore wirowa, czy wtrysk bezposredni. Idea jest taka, zeby wywolac ruch powietrza, wtedy wystepuja najlepsze warunki do tego zeby paliwo sie wymieszalo i nastapil samozaplon. Nieprawdą tez jest to, ze samozaplon nastepuje od razu po wymieszaniu sie paliwa z powietrzem. Do tego potrzebna jest jeszcze odpowiednia temperatura. A czym silnik zimniejszy, tym wiecej czasu paliwo potrzebuje na odparowanie i wymieszanie sie z powietrzem, stad przyspiesza sie kat wtrysku. Wedlug Twojego rozumowania nie byloby w ogole potrzeby zmiany kata wyprzedzenia wtrysku, skoro paliwo miesza sie z powietrzem tylko przy samej koncowce wtryskiwacza. Skoro pompa jest na sztwyno polaczona z walem korobowym, to paliwo mozna by zawsze wtryskiwac tuz przed GMP. W rzeczywistosci tak nie jest. Porównaj sobie jak zmienia sie kata wyprzedzenia wtrysku w stosunku do polozenia tloka wzgledem GMP to sie zdziwisz, kiedy nastepuje wtrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem, jak zmienia sie dynamiczny kat wtrysku.

"Skoro pompa jest na sztwyno polaczona z walem korobowym, to paliwo mozna by zawsze wtryskiwac tuz przed GMP. W rzeczywistosci tak nie jest. Porównaj sobie jak zmienia sie kata wyprzedzenia wtrysku w stosunku do polozenia tloka wzgledem GMP to sie zdziwisz, kiedy nastepuje wtrysk."

Zapomniales przy tej uwadze uwzglednic jeszcze opoznienia i straty wynikajace z zagiec w przewodach cisnieniowych, porowata strukture wewnetrznej czesci przewodow, zawirowania paliwa w przewodach, efekt falowy tloczonego paliwa i kilka czynnikow. Wiec prosze, nie wkladaj ze wg. mojego rozumowania mozna by na sztywno polaczyc pompe z walem, bo wraz ze wzrostem obrotow paliwo przez pompe musi byc podawane wczesniej, aby zkompensowac pewne stale straty wynikajace z bezwladnosci cieczy i narastajacych cisnien. Do tego wazna jest rowniez ilosc wtryskiwanego paliwa bo zmienia sie czas wzniosu iglicy w wtryskiwaczu.

Zawirowania powietrza sa wymuszane glownie przez odpowiedni ksztalt tloka. Jak duze zaburzenia na te zawirowania wprowadza samo wtryskniecie paliwa, sa to zaburzenia rzedu ilu, 5-10%? A wiec bardzo male.

Piszac o silniku z zaplonem samoczynny mozna przyjac, ze cisnienie i temp. jest odpowiednia :) Inaczej nie bylby to silnik bo paliwo by sie nie spalalo a wiec nie bylaby wytwarzana energia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli uwazasz, ze regulacja kata wyprzedzenia wtrysku ma tylko wplyw na:

opoznienia i straty wynikajace z zagiec w przewodach cisnieniowych, porowata strukture wewnetrznej czesci przewodow, zawirowania paliwa w przewodach, efekt falowy tloczonego paliwa i kilka czynnikow................... bo wraz ze wzrostem obrotow paliwo przez pompe musi byc podawane wczesniej, aby zkompensowac pewne stale straty wynikajace z bezwladnosci cieczy i narastajacych cisnien.

to bez urazy, ale niewiele wiesz na temat mechaniki plynow, termodynamiki i zjawisk zachodzacych w komorze spalania silnika wysokpręznego. Na potwierdzenie moge przytoczyc twoje stwierdzenie: porowata strukture wewnetrznej czesci przewodow. co potwierdza, ze nie wiesz jaka metoda wykonuje sie przewody ukladu wtryskowego i jaki parametr chropowatosci sie w tej metodzie uzyskuje.

Zawirowania powietrza sa wymuszane glownie przez odpowiedni ksztalt tloka. Jak duze zaburzenia na te zawirowania wprowadza samo wtryskniecie paliwa, sa to zaburzenia rzedu ilu, 5-10%? A wiec bardzo male.

Ameryki tutaj nie odkryles. Ja od kliku postow pisze o tym, ze wtrysk musi nastapic wczesniej, zeby paliwo moglo dobrze wymieszac sie z powietrzem w warunkach panujacych w zimnej komorze spalania. Wiec nie za bardzo rozumiem po co piszesz nt zaburzen pochodzacych od wtrysku paliwa, bo to nie jest tematem moich postow. Pisze o odpowiednim wymieszaniu paliwa z powietrzem. Poza tym struga wtryskiwanego paliwa (jej kształt, kat pod jakim jest wtryskiwana ), wrecz przeciwnie, pomaga w odpowiedni sposob rozpylic paliwo w przeplywajacym, wirujacym powietrzu w komorze spalania. Radze przeczytac klika ksiazek o charakterze akademickim nt silnikow wysokopreznych ( Wajand, Janiszewski), niz tylko Auto Świat, zeby zdobyc troche podstaw teoretycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...