adam40605 Opublikowano 16 Lipca 2008 Opublikowano 16 Lipca 2008 Witam wszystkich-potrzebuje informacji (wszelkich)jak usunąć błąd czujnika halla w audi a4 95rok 1.6l-do sedna-auto jest słabe ,podczas przyspieszania silnik nie ciągnie równo do przodu tylko skokami jakbym dodawał i ujmował gazu-chociaż pedał gazu jest w tym samym połozeniu,dzieje sie tak po przekroczeniu 3tyś obr.-w poprzedniej a4 z tym silnikiem tego nie było-wymieniłem już:świece ,filtry-sprawdziłem cisnienie na tłokach-sprawdziłem wtryski czy nie leją-przewody+kopułke+plec ,układ wydechowy(brak katalizatora,poprzedni właściciel,albo ktos mądry wycioł)-sprawdziłem też czy gdzieś lewego powietrza nie łapie na ssącym-wszystko ok-w końcu kupiłem interfejs diagnostyczny do mojego laptopa-po podłonczeniu wyskakuje bład "515 czujnik halla G40 przerwa lub zwarcie do plusa" na odpalonym silniku nawet po skasowaniu błendu pojawia sie znowu-wienc wymieniłem ten czujnik (w aparacie zapłonowym) i to samo -słaby ,nie chce sie wkrecac ,falująco przyspiesza od 3tyś/obr - -posprawdzałem też miernikiem przy wtyczce czy niema gdzies zwarcia pomiędzy tymi trzema kablami które idą do tego czujnika-ok---co tu jest grane pomocy bo juz mi sie koncepcje skończyły ;(
adam40605 Opublikowano 17 Lipca 2008 Autor Opublikowano 17 Lipca 2008 Rozrząd dziś sprawdziłem -patrząc na znaki wszystko gra-mi sie wydaje ze to coś z elektrykom ,czasem jest lepiej a czasem gorzej -ogulnie to auto chodzi ok ,nie kuleje ,nie gasnie itd.,ale chcąc się powściekać albo jezdzie pod górke to wkurza-silnik sie nie chce kręcic tylko "pierdzi" jakby sie paliwem zalewał (filtr pow. ok) -noi ten błąd 515-Cz.halla -diagnozowałem OBD2 polski vag zakupionym na allegro (chyba sie nie myli) ?????????
Musashi Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 a sprawdzales czy przewodu czujnika maja polaczenie z ECU? moze sa gdzies uszkodzone traca kontakt i stad dziwne zachowanie
RAFIX. Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Sprawdź cewkę zapłonową z modułem wzmocnienia iskry iskra może być zbyt słaba, ja tak miałem z czasem podczas większej wilgotności miałem problem z odpaleniem wymieniłem cewkę (samą) i pali, jeszcze muszę podłączyć nowy moduł wzmocnienia (narazie go ominąłem i podłączyłem stary na testy) i mam nadzieję że wszystko będzie ok. Kupiłem cewkę wraz z modułem do Octavia 1,6 ( nie znalazłem do silnika ADP)
adam40605 Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Opublikowano 20 Lipca 2008 Posprawdzałem miernikiem (tym piszczkiem na przejście) od kostki przy aparacie zapł. do kostki przy komputerze ,nawet po kolorach kabli jest ok -jak przepustnica jest podłączona to sygnał przejscia pojawia sie podwujnie przy kostce komputera -tylko na dwóch kablach tak jest(myśle że to zasilanie +-) pomierzyłem też napięcie przy kostce aparatu-noi nie wiem czy tak ma być ale w każdym jest napiencie od 5v do 13v na odpalonym silniku -13jest w środkowym [123] w 2 patrzac na tą kostke a 5v pomiedzy 1a3 wydaje mi sie że w impulsowym napięcia być nie powinno (tylko który to?)- poza tym silnik pali ok nie gasnie-jak jest zimny to jest ok, jak sie rozgrzeje to lipa sie robi-raz wypiołem mu kostke od temp.silnika na rozgrzanym silniku no to jest super poprostu rakieta ale bląd nie znika noi chyba troszke więcej bedzie palić pojezdzi sie tak troche to zobaczymy co bedzie-a może trzeba aparatem troche przekrecic skoro rozrząd jest dobrze -ustawiajac go na znaki palec rozdzielacza pokazuje na pierwszy cylinder od przodu auta -czy ten czujnik musi byc ustawiony wzgledem rozrzadu w jakims super dokładnym połozeniu???
Musashi Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 a czujnik jest ORI? moze jakas chinszczyzna?
adam40605 Opublikowano 20 Lipca 2008 Autor Opublikowano 20 Lipca 2008 orginał bosch-a jest jakis sposób żeby sam czujnik sprawdzic np.miernikiem czy czymś???
RAFIX. Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Znalazłem na elektrodzie jak to sprawdzić w audi 80 po przeczytaniu stwierdziłem że w ADP jest podobnie: 1)przy włączonym zapłonie na zacisku 15 (+) cewki zapłonowej jest napięcie odpowiadajace napięciu akumulatora 2) sterownik zapłonu ( moduł) jest sprawny 3) przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z rozdzielaczem napięcia ( aparatem zapłonowym) odłączyć od rozdzielacza i zewrzeć z masą .Używać do tego dobrze izolowanych kleszczy lub mocować taśmą przylepną.Przewodu nie należy trzymać w dłoniach. 4) kontrolkę - 4-24 V podłączyć do zacisków cewki 15(+) oraz 1 (-) 5) uruchomić rozrusznik na ok 5 sekund.Lampka kontrolna powinna migać. Jeśli nie miga, walnięty jest Hall.
adam40605 Opublikowano 22 Lipca 2008 Autor Opublikowano 22 Lipca 2008 Robiłem dzis test i kontrolka nie miga na vagu tez jest bład (515)-czyli walnienty hall - narazie śmigam ze zdjętom kostkom od temp.silnika -spalanie troszke wzrosło ale sie jedzie jakoś- a jak ktoś wie jak sprawdzić sam czujnik (w aparacie zapł.) to piszcie-z góry dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się