Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie tarcz i klocków przód i tył


freezblock

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj w końcu wymieniłem hamulce przód i tył klocki tarcze (przód ferodo tył bosch), odpowietrzaliśmy 2 razy wszystkie koła kilka razy pompując, powietrze wyleciało, potem juz sam płyn, zrobiłem na nowych hamulcach około 60km i efekt jest taki ze przy pierwszym wciśnięciu hamulca hamowanie jest słabe przy następnym jest mocniejsze i nastepnym jeszcze lepsze i tak sytuacja sie powtarza podczas kolejnego hamowania. Czy należy poczekać aż sie wszystko ułoży, czy są jeszcze zapowietrzone, czy może jeszcze jakaś niespodzianka ?:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie rzeczy wymienia sie osiami a nie wszystko razem

wiec sie nie dziw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i co teraz samochód do huty ?? A tak poważnie to ogarnie sie to czy trzeba coś poprawiac ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdzij, po 1000 km bedzie widoczna poprawa :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wówczas dwie tarcze z klockami na dotarciu

A nie cztery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wówczas dwie tarcze z klockami na dotarciu

A nie cztery

ciekawe spostrzerzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kilka przypadkow gdzie auto po wymianie wszystkich tarcz i klockow lądowało na drzewie albo w ogródku sasiada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kilka przypadkow gdzie auto po wymianie wszystkich tarcz i klockow lądowało na drzewie albo w ogródku sasiada

boi wtedy wszystkie koła słabiej hamuja.a tak to jedna os cos trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak to jest z nowymi samochodami...? Przecież one mają od razu dobre hamulce , można powiedzieć ze nawet brzytwy....tam się nic nie układa a przebiegi samochodu to zaledwie kilka-kilkanaście km.

Ja u siebie jak wkładałem nowe tarcze na przód i klocki oczywiście półka górna to wcale nie zauważyłem słabszych hamulców niż przed wymianą ....Od razu był dobry hamulec .

Dodam ze płyn hamulcowy świeży .tłoczki wszystkie po sprawdzane są ok.przewody giętkie nowe dobrze po odpowietrzane

Myślę że jak się poświęci więcej czasu i wszystko zrobi,poczyści,prze smaruje,tak jak należy ,odpowietrzy,materiały dobrego gatunku zastosuje to nie powinno być problemu i narzekania na słabszy hamulec po wymianie tarcz i klocków...

Takie jest moje zdanie na ten temat ..a wasze?:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasze nie.

Mowimy tutaj o kilkunastoletnim a nie nowym aucie

Elementy układu hamulcowego maja prawo sie odksztalcac. Stąd sa slabe hamulce. Ale jak widac nie zawsze. Jsk docieraja sie klocki z tarczami widac po samych tarczach ktore zwykle sa wytaczane

A rzadko kiedy szlifowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy odrazu klocek powinien zbierać po całej tarczy czy dopiero jak sie wszystko ułoży ?? Bo zbiera mi teraz na 3/4 tarczy. Prowadnice były wyczyszczone nasmarowane zaciski porobione jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, czy odrazu klocek powinien zbierać po całej tarczy czy dopiero jak sie wszystko ułoży ?? Bo zbiera mi teraz na 3/4 tarczy. Prowadnice były wyczyszczone nasmarowane zaciski porobione jak należy.

Jak by było wszystko jak należy to powinno zbierać od razu na całej powierzchni klocka ..a jak widzisz jest tak jak pisał Tomek

Mowimy tutaj o kilkunastoletnim a nie nowym aucie

Elementy układu hamulcowego maja prawo sie odksztalcac. Stąd sa slabe hamulce. Ale jak widac nie zawsze. Jsk docieraja sie klocki z tarczami widac po samych tarczach ktore zwykle sa wytaczane

A rzadko kiedy szlifowane

musisz poczekać aż się po układa i po dociera wszystko jak należ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy na taki stan rzeczy mają wpływ np. tylko zużyte zaciski czy tez np. ogólny stan zwrotnicy zawieszenia itp. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By klocek równo zbierał musi być dobra sprężyna,dobre gumowe tuleje, czysty zacisk i przejechane 1kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolejnym odpowietrzaniu hamowanie wróciło. A zacisk był zrobiony tak jak piszesz, wszystkie gumki nowe, prowadnice nasmarowane wyczyszczony itd.

Teraz pojawił sie dziwny objaw przy hamowaniu przy niewielkiej prędkości, buczenie huczenie coś w tym stylu. W linku niżej jest nagranie, nie jest to moje ale jest identycznie jak u mnie. Co może być przyczyną ? Nagranie około 1 min i słychać dość dobrze ten odgłos. Jak by link nie działał to piszcie to poprawię

http://smacznyogrod.pl/audi/G_os_002.mp3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...