Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki miernik lakieru - co polecacie w przystępnych pieniądzach ?


cabanmat

Rekomendowane odpowiedzi

ja tam polecam , ten z raczką bialy za 290 sam osobiście go mam ze 3 lata :) tyle aut już sprawdzil szybki pomiar nie polecam tych tańszych te po 130 miałem przez chwile w dloni w jakims komisie mi dali abym sb sprawdzil ,wynik pokazywal jak chciał i wnerwiające było czekanie z 10 sec ile ma Mu:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość powłoki w a6c5 w aso określili na 90 - 150. Jak robiłem u nich przedzakupowy to dostałem rysunek auta z poszczególnymi elementami i tam była napisana norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:facepalm: przede wszystkim poczytaj aukcje.. !! bo pytasz o to samo kilka razy.. :wink: generalnie masz dwa rodzaje co do zasady działania: bez pamięci i te z pamięcią - tu juz pisałem czym sie róźnią więc wiesz...

Różnią się jeszcze samymi końcówkami - jedne mają kulke magnesową neodymową (łatwiejsza w użyciu) a drugie mają płaski magnes z osłoną teflonowa.

Jest tyle ponieważ są kombinacje tych dwóch elementów:

- bez pamięci z kulką

- bez pamięci z płaskim magnesem z teflonem

- z pamięcią z kulką

- z pamięcią z płaskim magnesem z teflonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pamięć się przydaje ?

Przecież wykonując pomiar bezpośrednio mogę patrzeć na miarkę i odczytywać wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta pamięć się przydaje ?

Przecież wykonując pomiar bezpośrednio mogę patrzec na miarke i odczytywać wartości ?

Bardzo się przydaje, ponieważ pomiar odbywa się szybko i nie zawsze zdążysz zauważyć - chodzi o precyzje odczytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhmy...

To który będzie z tą kulką i z pamięcią ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie producent czujnika podaję że oryginalny lakier ma powłokę 100-200 mikronów.

Czy sprawdza się to w twardych lakierach Audi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[TABLE=width: 1150, align: center]

  • Samochody azjatyckie np.: Honda, Nissan, Hyundai, cienka warstwa lakieru 80 um - 100 um (nawet metaliczne)

  • Samochody pokryte lakierem akrylem (warstwa nie metaliczna np. kolor biały lub czerwony bez warstwy bezbarwnej) 80 um -100 um
  • zależne od marki samochodu zazwyczaj cieńsza warstwa.

  • Samochody europejskie warstwa oryginalna jest w większości przypadków grubsza na elementach (metalicznych) 120 um - 150 um

  • Samochody europejskie po 2007 roku (lakiery wodne) może być cieńsza warstwa lakieru

[/TABLE]

Uwaga!!! Niektórzy producenci samochodów dopuszczają malowanie powtórne, w wyniku błędów produkcyjnych. Usprawiedliwiając się tym, że samochód w dalszym ciągu jest nowy i wolny od wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie producent czujnika podaję że oryginalny lakier ma powłokę 100-200 mikronów.

Czy sprawdza się to w twardych lakierach Audi ?

A co ma producent tego czujnika do grubości lakieru wykonanego przez Audi ? Zakres pomiaru czujnika od 0 do 750 mikronów a więc zmierzysz każdy lakier bez względu na auto i grubości podawane przez producenta samochodu.

Temu czujnikowi jest wsio ryba co Ty mierzysz - wskaże grubość powłoki mieszczącej się w zakresie jego działania. W naszych B5 (jeśli się nie mylę) możemy przyjmować 90-180.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Uwaga!!! Niektórzy producenci samochodów dopuszczają malowanie powtórne, w wyniku błędów produkcyjnych. Usprawiedliwiając się tym, że samochód w dalszym ciągu jest nowy i wolny od wad."

Czy należy do nich Audi ? ;)

Więc jak nie będzie mi przekraczać tych 200 um to możemy mówić o fabrycznym lakierze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Uwaga!!! Niektórzy producenci samochodów dopuszczają malowanie powtórne, w wyniku błędów produkcyjnych. Usprawiedliwiając się tym, że samochód w dalszym ciągu jest nowy i wolny od wad."

Czy należy do nich Audi ? ;)

Więc jak nie będzie mi przekraczać tych 200 um to możemy mówić o fabrycznym lakierze ?

Nie wiem czy Audi, ale napewno Fiat i Lancia, Ford (niektore modele)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem dzisiaj trochę swojego Audika ;)

Wszystko ok, tylko w dwóch miejscach (drzwi pasażera za kierowcą i okolice pod wlewem paliwa) pokazywał mi 300um.

Znaczy to że coś było psikane ? :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam takie cos :decayed:

Miernik Tester Grubości Lakieru GL-mini *Fe Zn Al* (3367778538) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

a co do grubości to środek 70-90

zewnątrz 110-140

mam malowana klapę z tylu w serwisie wiec pokazuje od 130 do 200 zależy gdzie się mierzy :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem dzisiaj trochę swojego Audika ;)

Wszystko ok, tylko w dwóch miejscach (drzwi pasażera za kierowcą i okolice pod wlewem paliwa) pokazywał mi 300um.

Znaczy to że coś było psikane ? :kwasny:

Jeśli mierzyłeś kilkakrotnie i wynik się powtarza (wykluczyłeś błędy pomiaru) to - TAK - było "psikane"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...