Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie obroty silnika AVF z Multi


michalpio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

od niedawna jestem użytkownikiem A4 B6 z Multitronikiem z 2004 roku

silnik AVF - niestety na samym początku czekał mnie remont skrzyni

teraz mechanicznie raczej jest ok problem dotyczy obrotów silnika

Mam pytanie :

Jakie powinny być obroty silnika podczas jazdy A4 z taka skrzynia BEZ dodawania gazu np przy prędkości 30 - 80 km/h?

Wspomnę że u mnie silnik "trzyma" ok 1800 obr nawet przy hamowaniu

dopiero przy ok 20 km/h obroty zaczynają powoli opadać do ok 950...

przy przyspieszaniu obroty rosną ale jak tylko puszcze gaz opadają tylko do 1800 ...

Bylem w u kilku mechaników ich zeznania są różne ogólnie podobno nie powinno tak być

proszę o odpowiedź czy to normalne zachowanie tego auta?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno tak być z drugiej strony nie wiem jak to w TDI jest.

U mnie przy hamowaniu obroty 1200, jazda ze stałą prędkością bez przyśpieszania to jakieś 1400 a przyśpieszanie 1500.

Stary filmik, ale jakiś obraz na sytuacje powinien dać :wink:

VID 20130126 160139 - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź ... niestety nadal problem nierozwiązany :co:

muszę nadal szukać może ktoś jeszcze ma jakieś pomocne informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno tak być z drugiej strony nie wiem jak to w TDI jest.

U mnie przy hamowaniu obroty 1200, jazda ze stałą prędkością bez przyśpieszania to jakieś 1400 a przyśpieszanie 1500.

Stary filmik, ale jakiś obraz na sytuacje powinien dać :wink:

VID 20130126 160139 - YouTube

fajną masz choinkę :decayed: na desce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinno tak być z drugiej strony nie wiem jak to w TDI jest.

U mnie przy hamowaniu obroty 1200, jazda ze stałą prędkością bez przyśpieszania to jakieś 1400 a przyśpieszanie 1500.

Stary filmik, ale jakiś obraz na sytuacje powinien dać :wink:

VID 20130126 160139 - YouTube

fajną masz choinkę :decayed: na desce

To było po zmianie kiery a lapka pod ręką nie miałem a jechać trzeba było :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

u mnie multitronic trzyma takie obroty jak mówisz gdy lewarek mam ustawiony w pozycji S (sport)

wtedy auto trzyma min. 1800 obr/min, a jak wcisnę nawet lekko gaz obroty idą do 2200-3000

gdy hamuje to tez obroty nie spadają tylko trzymają się w granicach 1600-1800

tak wiec wydaje mi się ze albo jeździsz na przełożeniu S (sport), a jeśli masz położenie D to sprawdź czy na zegarach ci wyświetla D może lewarek coś nie styka ;)

na D obroty podczas jazdy ze stałą predk. utrzymują się w granicach 1200-1400, a podczas normalnego przyspieszania rzadko kiedy przekraczają 1800 obr/min

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Niestety u nie raczej wszystko z drążkiem OK...

Najgorsze że zarówno Serwis jak i znany podwrocławski Skrzyniarz (który zresztą naprawiał ową skrzynie)

uważają to za normalne zachowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze na desce tez podświetlony jest bieg D??

a jak przestawisz na S to widzisz różnicę w obrotach????

teraz sobie przeczytałem w instrukcji obsługi ze ta skrzynia jest inteligentna i ciągle uczy się stylu jazdy kierowcy

i przypominam sobie u mnie taka sytuacje ze przez 2-3 dni miałem straszny zapi...ol w pracy i z auta wyciskałem 7 poty.

po czasie zauważyłem ze mimo ustawienia drążka na D auto zachowywało się bardziej agresywnie ( szybciej obroty wzrastały, utrzymywał większe itp)

może u ciebie podobnie jest, nie piłowałeś auta ostatnio???

u mnie skrzynia wróciła do normy po następnych kilku dniach normalnej jazdy

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest Bieg D

na S obroty wzrastają do ok 2000

nie ma różnicy czy auto piłowałem czy nie

jeżdzę raczej na długich trasach nogę mam w miarę ciężką ale staram się nie Piłować

Wiem już że to Problem w skrzyni ... sterowanie lub coś mechanicznego

czekam w kolejce do specjalisty - skrzynia na stół...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro czekasz to spróbuj jeden dwa dni pojeździć wolniej (tu nie chodzi o odległość tylko o styl) jeśli jedziesz 100km 120km/h i w tym czasie kilka razy zahamujesz i przyspieszysz

(agresywnie) to skrzynia się tego nauczy, bo ona uczy się nie prędkości a przyspieszeń!!!!

tak wiece przyspieszaj w miarę delikatnie i staraj się tak samo hamować!!

Bartek gdzieś pisał ze nie jest to skrzynia do agresywnej jazdy, tylko do spokojnego komfortowego podróżowania

Michalpio spróbuj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz...

zrobilem juz tym autem ok 20 tys km probowalem niestety nic to nie daje

mniejsze 'duszenie' czy pilowanie inaczej mniej agresywna jazda skutkuje tylko - albo az

zmniejszeniem spalania ( z 7,5 - do ok 6 - 6,5 L)

oprocz tego nic...

pozdr

P.S Bartek juz jezdzil tym autem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za podpowiedz...

zrobilem juz tym autem ok 20 tys km probowalem niestety nic to nie daje

mniejsze 'duszenie' czy pilowanie inaczej mniej agresywna jazda skutkuje tylko - albo az

zmniejszeniem spalania ( z 7,5 - do ok 6 - 6,5 L)

oprocz tego nic...

pozdr

P.S Bartek juz jezdzil tym autem :)

Umówiliśmy się już z Michałem na rozbiórkę skrzyni - ewidentnie coś skopane przy montażu. Podejrzewam, że kogoś poniosło z częściami zamiennymi - okaże się jak skrzynka będzie na stole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod temat. Mam to samo tylko nie zawsze i występuje to czasami. Jak jade po mieście powoli i puszcze gaz to obroty nie spadają tylko stoją w granicach 1500-1800 i spadają do normalnych obrotów jak zwolnię prawie całkowicie. Zaznaczę że Audi mam z niemiec która była serwisowana do samego końca kiedy ją kupiłem a olej był wymieniany regularnie w serwisie AUDI. Zaznaczę że nie jest tak cały czas i nie wiem od czego to zależy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podpinam się pod temat. Mam to samo tylko nie zawsze i występuje to czasami. Jak jade po mieście powoli i puszcze gaz to obroty nie spadają tylko stoją w granicach 1500-1800 i spadają do normalnych obrotów jak zwolnię prawie całkowicie. Zaznaczę że Audi mam z niemiec która była serwisowana do samego końca kiedy ją kupiłem a olej był wymieniany regularnie w serwisie AUDI. Zaznaczę że nie jest tak cały czas i nie wiem od czego to zależy????

Wleć jak będziesz przejeżdżał przez wlkp - rozwiążemy Twój problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Polecam Bartek mnie również pomógł

Teraz auto w końcu jeździ jak powinno

z moim problemem ::)

Jeszcze raz dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...