Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

wymiana uszczelek tylnych zacisków


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

wczoraj wymieniałem uszczelniacze w tylnych zaciskach (38mm tłoczki)-powód, zatarty tłoczek, zerwana guma osłaniająca.

Po rozkręceniu rurek miedzianych od węży elastycznych-zaślepione by płyn nie uciekł.

Po skręceniu i pięciokrotnym odpowietrzaniu, płyn wypływał. Skończyłem odpowietrzanie ale pedał wpada w podłogę przy hamowaniu i brak hamowania.

Prawdopodobnie tłoczki zapowietrzone. Jak lepiej to odpowietrzyć:

1. wykręcić zaciski, wstrząsnąć nimi i odpowietrzać na wykręconych.

2. strzykawka i odciąganie jak pisał Devastation

3. Czy w tym przypadku kolejność odpowietrzania prawy tył i potem lewy tył?

4. Muszę dolać płyn ale nie wiem jaki wlał mi mechanik jak rok temu wymieniał płyn. Hurtownie zamknięte i muszę coś kupić na stacji benzynowej - czy jeśli mam SL6 dot 4 to mogę wlać zwykły dot 4 np. z orlenu - celem uzupełnienia i odpowietrzenia układu. W zbiorniku zrobiło się minimum po odpowietrzaniu i nie chcę zapowietrzyć pompy i ABS.

Opublikowano

Z tego co orientuje sie to pierwszy sposób na tył jest najlepszy ale zrób 1 jak nie pomoze to 2:decayed:

Odpowietrz także przód i zacznij odpowietrzanie od najbliższego koło od pompy.

Z płynem to nie jestem pewny ale możesz dolać na dolewkę.

Opublikowano

Wszystko jedno co wlejesz

Ma byc DOT4, od razu wymien na nowy

Rok czasu dla plynu to i tak dlugo

Opublikowano

a jeśli wlał np. dot 5.1 to mogę wlać dot 4? co jeśli by mechanik wlał mi dot 5.1 - teoretycznie ma lepsze właściwości i wyższą temp wrzenia - prawda? Czyli lepszy?

Opublikowano

Mozesz ale w przypadku Twojego auta nie ma to uzasadnienia

Opublikowano
Mozesz ale w przypadku Twojego auta nie ma to uzasadnienia

Nie rozumiem - lepsze właściwości to chyba dobry argument? Pewnie temp. wrzenia nie będzie nigdy osiągnięta ale lepiej mieć chyba zapas.

Wyczytałem tylko, że do ESP/ABS/ASR (tak mam) poleca się ATE SL.6 DOT 4 i w zupełności starczy na mój układ?

Jeszcze jedno pytanie, gdzie mogę zlokalizować odpowietrznik sprzęgła hamulców, ob nie mogę go namierzyć - skrzynia tiptronic.

Opublikowano

zalej Ate typ200

co to jest sprzęgło hamulców ?

Opublikowano

sorry, za pomyłkę myślałem o serwie i pompie hamulcowej, a czytając o odpowietrzaniu hamulców w manualach czytałem o odpowietrzeniu sprzęgła skrzyni - gdyż pracuje na tym samym obiegu płynu i zacząłem się zastanawiać czy u mnie jest coś jeszcze co może trzeba sprawdzić/ odpowietrzyć.

---------- Post dopisany 03-06-2013 at 13:49 ---------- Poprzedni post napisany 02-06-2013 at 23:13 ----------

kupię:

1. 1L Ate 200 lub Ate SL.6 DOT 4

2. zestaw gumek na 2 zaciski tylne te na PROWADNICE (z sześciokątnym zakończeniem z obu stron, by wskoczyły i się trzymały na zacisku i prowadnicy). Kupiłem w sklepie ale przy naprawie okazały się za krótki i zjeżdżają z zacisku, odsłaniając w ten sposób sworzeń prowadnic - a powinny mi je zabezpieczać przed warunkami atmosferycznymi:)

Z góry dziękuję.

Opublikowano

Sa dwa rodzaje oslon i trzpieni do tylnych zaciskow

Opublikowano

to co mam sprawdzić, byś mógł coś dobrać?

gumy - te harmonijki - miałem takie z sześciokątnymi zakończeniami (jak nakrętka wygląda) i ładnie wskakuje na rowek trzpienia oraz na rowek zacisku - nie ma szans by zeskoczyły, przy cienkiej tarczy i tłoczkach.

Opublikowano

T masz od zeliwnych zaciskow a potrzebujesz od alu

Opublikowano

ale kupiłem zestaw autfren czy coś takiego i nr DA-083 i te gumki z jednej strony mają mniejszą średnice i faktycznie się trzymają w rowku, a z drugiej większą średnicę i już się nie trzymają w rowku zacisku/prowadnicy. A powiem, szczerze, że lepiej by było gdyby z obu stron szczelnie trzymalo . Wrzuć może zdjęcie jaki powinienem mieć?

Opublikowano

Nie musisz masz nie te trzpienie i gumki

Opublikowano
Nie musisz masz nie te trzpienie i gumki

...aha, to może daj linka-powiedz jakie trzpienie i gumki powinienem mieć?

---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 16:12 ----------

gumki jak na tym zdjęciu miałem i świetnie się trzymały - tylko od starości popękały. Takie tez chciałbym założyć.

zacisk1.jpg

Opublikowano

Bo te co masz na foto sa prawidłowe. A ty masz starego typu.

takie jak te:

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTj3b1K5yTPpc-PIVEKkcKqyR6YIdmLH4K_ssE-ntnUrp7KCFwN

a żeby pasowały musisz znalesc jarzma od zeliwnego zacisku

Opublikowano

czyli:

1. mam zaciski aluminiowe (czyściłem i wiem, że to aluminium-nie znalazłem żadnego opisu niestety).

2. tłoczki o średnicy 38mm.

3. sworznie do prowadzenia jarzma mam od żeliwnych i gumy harmonijki też?

4. do aluminiowych powinienem mieć takie jak Ty pokazałeś?

5. jakie mogą byś skutki tego, że mam (chyba) złe sworznie?

Potwierdź proszę bym więcej nie pytał.

Opublikowano

przyjrzyj sie im to sam bedziesz wiedział :decayed:

musisz szukac ori TRW

Opublikowano

dev...rozumiem, że możesz nie lubić podać wszystkie ludziom na tacy ale na prawdę nie widzę różnicy na zdjęciach tak niskiej rozdzielczości, w porównaniu do tego co widziałem w moim aucie. Gdybym jeszcze miał oba sworznie na jednym zdjęciu...

Patrząc na to co jest na allegro to te gumy z sześciokątnym zakończeniem, symetryczne są nowszym rozwiązaniem i po prostu w sklepie sprzedali mi zestaw na stary typ zacisku z niesymetrycznymi gumami?

Opublikowano

Zrobie ci foto i wkleje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...