ynos Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Witam, wczoraj wymieniałem uszczelniacze w tylnych zaciskach (38mm tłoczki)-powód, zatarty tłoczek, zerwana guma osłaniająca. Po rozkręceniu rurek miedzianych od węży elastycznych-zaślepione by płyn nie uciekł. Po skręceniu i pięciokrotnym odpowietrzaniu, płyn wypływał. Skończyłem odpowietrzanie ale pedał wpada w podłogę przy hamowaniu i brak hamowania. Prawdopodobnie tłoczki zapowietrzone. Jak lepiej to odpowietrzyć: 1. wykręcić zaciski, wstrząsnąć nimi i odpowietrzać na wykręconych. 2. strzykawka i odciąganie jak pisał Devastation 3. Czy w tym przypadku kolejność odpowietrzania prawy tył i potem lewy tył? 4. Muszę dolać płyn ale nie wiem jaki wlał mi mechanik jak rok temu wymieniał płyn. Hurtownie zamknięte i muszę coś kupić na stacji benzynowej - czy jeśli mam SL6 dot 4 to mogę wlać zwykły dot 4 np. z orlenu - celem uzupełnienia i odpowietrzenia układu. W zbiorniku zrobiło się minimum po odpowietrzaniu i nie chcę zapowietrzyć pompy i ABS.
wesz82 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Z tego co orientuje sie to pierwszy sposób na tył jest najlepszy ale zrób 1 jak nie pomoze to 2:decayed: Odpowietrz także przód i zacznij odpowietrzanie od najbliższego koło od pompy. Z płynem to nie jestem pewny ale możesz dolać na dolewkę.
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Wszystko jedno co wlejesz Ma byc DOT4, od razu wymien na nowy Rok czasu dla plynu to i tak dlugo
ynos Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 a jeśli wlał np. dot 5.1 to mogę wlać dot 4? co jeśli by mechanik wlał mi dot 5.1 - teoretycznie ma lepsze właściwości i wyższą temp wrzenia - prawda? Czyli lepszy?
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Mozesz ale w przypadku Twojego auta nie ma to uzasadnienia
ynos Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2013 Mozesz ale w przypadku Twojego auta nie ma to uzasadnienia Nie rozumiem - lepsze właściwości to chyba dobry argument? Pewnie temp. wrzenia nie będzie nigdy osiągnięta ale lepiej mieć chyba zapas. Wyczytałem tylko, że do ESP/ABS/ASR (tak mam) poleca się ATE SL.6 DOT 4 i w zupełności starczy na mój układ? Jeszcze jedno pytanie, gdzie mogę zlokalizować odpowietrznik sprzęgła hamulców, ob nie mogę go namierzyć - skrzynia tiptronic.
Dev Opublikowano 2 Czerwca 2013 Opublikowano 2 Czerwca 2013 zalej Ate typ200 co to jest sprzęgło hamulców ?
ynos Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 sorry, za pomyłkę myślałem o serwie i pompie hamulcowej, a czytając o odpowietrzaniu hamulców w manualach czytałem o odpowietrzeniu sprzęgła skrzyni - gdyż pracuje na tym samym obiegu płynu i zacząłem się zastanawiać czy u mnie jest coś jeszcze co może trzeba sprawdzić/ odpowietrzyć. ---------- Post dopisany 03-06-2013 at 13:49 ---------- Poprzedni post napisany 02-06-2013 at 23:13 ---------- kupię: 1. 1L Ate 200 lub Ate SL.6 DOT 4 2. zestaw gumek na 2 zaciski tylne te na PROWADNICE (z sześciokątnym zakończeniem z obu stron, by wskoczyły i się trzymały na zacisku i prowadnicy). Kupiłem w sklepie ale przy naprawie okazały się za krótki i zjeżdżają z zacisku, odsłaniając w ten sposób sworzeń prowadnic - a powinny mi je zabezpieczać przed warunkami atmosferycznymi:) Z góry dziękuję.
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Sa dwa rodzaje oslon i trzpieni do tylnych zaciskow
ynos Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 to co mam sprawdzić, byś mógł coś dobrać? gumy - te harmonijki - miałem takie z sześciokątnymi zakończeniami (jak nakrętka wygląda) i ładnie wskakuje na rowek trzpienia oraz na rowek zacisku - nie ma szans by zeskoczyły, przy cienkiej tarczy i tłoczkach.
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 T masz od zeliwnych zaciskow a potrzebujesz od alu
ynos Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 ale kupiłem zestaw autfren czy coś takiego i nr DA-083 i te gumki z jednej strony mają mniejszą średnice i faktycznie się trzymają w rowku, a z drugiej większą średnicę i już się nie trzymają w rowku zacisku/prowadnicy. A powiem, szczerze, że lepiej by było gdyby z obu stron szczelnie trzymalo . Wrzuć może zdjęcie jaki powinienem mieć?
ynos Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 Nie musisz masz nie te trzpienie i gumki ...aha, to może daj linka-powiedz jakie trzpienie i gumki powinienem mieć? ---------- Post dopisany at 17:53 ---------- Poprzedni post napisany at 16:12 ---------- gumki jak na tym zdjęciu miałem i świetnie się trzymały - tylko od starości popękały. Takie tez chciałbym założyć.
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Bo te co masz na foto sa prawidłowe. A ty masz starego typu. takie jak te: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTj3b1K5yTPpc-PIVEKkcKqyR6YIdmLH4K_ssE-ntnUrp7KCFwN a żeby pasowały musisz znalesc jarzma od zeliwnego zacisku
ynos Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 czyli: 1. mam zaciski aluminiowe (czyściłem i wiem, że to aluminium-nie znalazłem żadnego opisu niestety). 2. tłoczki o średnicy 38mm. 3. sworznie do prowadzenia jarzma mam od żeliwnych i gumy harmonijki też? 4. do aluminiowych powinienem mieć takie jak Ty pokazałeś? 5. jakie mogą byś skutki tego, że mam (chyba) złe sworznie? Potwierdź proszę bym więcej nie pytał.
Dev Opublikowano 3 Czerwca 2013 Opublikowano 3 Czerwca 2013 przyjrzyj sie im to sam bedziesz wiedział musisz szukac ori TRW
ynos Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2013 dev...rozumiem, że możesz nie lubić podać wszystkie ludziom na tacy ale na prawdę nie widzę różnicy na zdjęciach tak niskiej rozdzielczości, w porównaniu do tego co widziałem w moim aucie. Gdybym jeszcze miał oba sworznie na jednym zdjęciu... Patrząc na to co jest na allegro to te gumy z sześciokątnym zakończeniem, symetryczne są nowszym rozwiązaniem i po prostu w sklepie sprzedali mi zestaw na stary typ zacisku z niesymetrycznymi gumami?
ynos Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2013 o.k. będę wdzięczny i wtedy porównam sobie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się