fanthomas18 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam wszystkich Nie wiem czy w dobrym dziale to umieszczam, jeśli w złym to proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Mam u siebie mały problem z napinaczem paska wielorowkowego, a mianowicie padły mi już bodajże 3 sztuki, jakiś czas temu wymieniłem na napinacz INA razem z paskiem conti. Przez jakiś czas był spokój, lecz po jakiś czasie zobaczyłem, że pasek w miejscu gdzie idzie z pompy wspomagania do alternatora ma spore bicie, tzn pracuje w osi po całości a bicie ma tak jakby do środka i na zewnątrz, jeśli rozumiecie co mam na myśli i silnik strasznie strasznie "brzydko" pracuje, chodzi o dźwięk, jest zbyt głośno (nawet jak na zeciora!) zauważyłem że po psiknięciu wd-40 na koło pompy wspomagania (wiadomo, po chwili rozejdzie się po całym pasku) silnik zaczyna ładnie pracować i pasek przestaje bić. Gdzieś wyczytałem, że sytuację ma uratować założenie rolki alternatora ze sprzęgiełkiem, i pytanie, czy do alternatora który miał samą rolkę, bez sprzęgiełka da radę dołożyć sprzęgiełko? Chodzi mi o to, czy gwintu starczy na przykręcenie rolki. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. ---------- Post dopisany 11-06-2013 at 08:51 ---------- Poprzedni post napisany 09-06-2013 at 15:17 ---------- up
benyA4 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Bicie paska wielorowkowego zwykle spowodowane jest tym ze ktoras rolka lub walek sa krzywe. Czasem po kolizji niby nic nie widac a kolo krzywe. Sprzegielko na alternatorze raczej nie pomoze bo ono zabezpiecza alternator, a dokladniej uklad paska wieorowkowego , gdy alternator ulegnie uszkodzeniu, zrywa sie sprzeglo a nie pasek.
piekarz Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam! Ja w swoim 1z też miałem ten problem. Po zamontowaniu sprzegiełka spokój.
fanthomas18 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2013 piekarz a jakie sprzęgiełko kupiłeś i za ile? I dzięki za odpowiedź
uciniak Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Sprzęgło alternatora, służy do tego żeby podczas szybkiego ,,schodzenia'' silnika z obrotów alternator nie zwalniał równie szybko co silnik tylko jeszcze się kręcił.Ja również bym spróbował założyć owe sprzęgiełko.
fanthomas18 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2013 I sprzęgiełko np od poliftowej B5? ---------- Post dopisany 13-06-2013 at 23:20 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2013 at 23:31 ---------- up
piekarz Opublikowano 17 Czerwca 2013 Opublikowano 17 Czerwca 2013 Nie pamiętam jakie sprzęgiełko. Kazałem swojemu mechanikowi założyc i tyle. On sam je dobrał. Pewnie od polifta.
fanthomas18 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2013 up ---------- Post dopisany 22-06-2013 at 15:54 ---------- Poprzedni post napisany 19-06-2013 at 14:48 ---------- up
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się