krzsfs Opublikowano 10 Czerwca 2013 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Witam, potrzebuje wymienic łożsko w alternatorze w mojej 90km 19tdi, problem polega na tym, że chcę to zrobić bez zdejmowania przodu, jak najłatwiej ściagnąć pasek? oraz wybić długą szpilkę bez odkrecania przodu? ---------- Post dopisany at 22:11 ---------- Poprzedni post napisany at 20:54 ---------- A bardziej nie wymiana a demontaż jego:wink:
janusz_stg Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Sprawdź czy wcześniej ktoś nie wyłamał jednej "łopatki" w wisko. Ale nie w wiatraku tylko w samym wisko. U mnie ktoś to wcześniej zrobił i w tą szczelinkę szło umieścić łeb śruby . Po tym manewrze łatwo wyjąć alternator.
maly7280 Opublikowano 3 Lipca 2013 Opublikowano 3 Lipca 2013 odkrec wisko na imbus 8 i ładnie ci wyjda wszystkie sruby
lutas Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Pasek luzujesz nakrętką na napinaczu (długi klucz płaski 15). O ile mnie pamięć nie myli, to najpierw wysuwasz tę długą śrubę ile się da w stronę chłodnicy, a z boku jest odpowiednie wycięcie przez które można ją w bok wyciągnąć.
trepek Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Śrubę wysuwasz do oporu i lekko w górę, wołasz kogoś kto Cię wkurza i prosisz, by mówił do Ciebie. Jak się zdenerwujesz - bierzesz się za wyjmowanie alternatora. Pięknie i ładnie wychodzi, sam ostatnio tak wyjmowałem. Nie zdejmowałem przodu, nic nie mam wyłamane w wisko, tak jak fabryka chciała.
lutas Opublikowano 4 Lipca 2013 Opublikowano 4 Lipca 2013 Tuleje mocujące potrafią się dość mocno zacisnąć, więc po odkręceniu i wyciągnięciu śrub, trzeba będzie alternator prawodpodobnie podważyć solidnym śrubokrętem. 1
Dimens Opublikowano 4 Listopada 2013 Opublikowano 4 Listopada 2013 Witam, też jestem po wymianie. Moje uwagi: 1) są dwie śruby mocujące jedna ta po prawej stronie wychodzi "normalnie" tej po lewej nie wyciąga się "do końca" ale jak napisano wyżej jest odpowiednie wycięcie na części mocującej i po maksymalnym wysunięciu śruby wszystko można wyjąć. Sam też miałem problem z zapieczonymi mocowaniami (łapami, tulejkami) pomogło mi użycie dużego śrubokręta oraz pasa, linki którą przełożyłem pod alternator (za koło pasowe hihi drugi koniec liny przez bark i musiało się udać. W ten sposób mogłem zrobić naprawę alternatora ale nie wymieniłem samego paska klinowego ( tutaj jak napisano wyżej potrzebny będzie demontaż dodatkowych elementów). Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się