Ksiadz Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Witam! Panowie, drobny problemik z autkiem znajomka. 2005 rok, 2.0 TDi 150 tyś. mil na liczniku. Zmieniony rozrząd, olej, filtr, pompa oleju. Odpalanie autka to kręcenie i kręcenie aż zaskoczy po chwili, dobrej chwili. I od razu dziwny stukot na wolnych obrotach i podczas jazdy, tak aż do osiągniecia 90 stopni. Wtedy słyszalny nadal stukot podczas jazdy. Nie jest to normalnie klekotanie silnika. Coś jak metaliczny podzwięk. Czy to wina szklanek, popychaczy? Jednego popychacza? VAG nic nie pokazuje, znaczy żadnych błędów podczas normalnego testu. Mogę w sumie nagrać filmik jutro z rana, by było wiadomo o co chodzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
danielom Opublikowano 11 Czerwca 2013 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Rozrzad na pewno dobrze ustawiony?
Ksiadz Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Tak ---------- Post dopisany at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany at 22:43 ---------- Z tego co poczytałem, a jak słyszę jeżdżąc to też mi się wydaje że to może być któryś popychacz. Tak jakby olej się gdzieś nie dostawał na zimnym i dopiero jak się nagrzeje to wycisza, ale też nie do końca bo podczas jazy nadal to można usłyszeć. Tylko czy sam popychacz może mieć coś do samego odpalania, czy to już coś wtrysk może jakiś nawala? ---------- Post dopisany 12-06-2013 at 10:01 ---------- Poprzedni post napisany 11-06-2013 at 22:54 ---------- A jak sprawdzić czy któryś wtrysk jest uwalony? Może ktoś mi łopatologicznie wyjaśnić? Na przykład VAGiem. ---------- Post dopisany 18-06-2013 at 15:13 ---------- Poprzedni post napisany 12-06-2013 at 10:01 ---------- A czy może ktoś wskazać gdzie sprawdzić w VAG kąt wyprzedzenia zapłonu?
Wihajster Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 A czy może ktoś wskazać gdzie sprawdzić w VAG kąt wyprzedzenia zapłonu? kąt synchronizacji sprawdzasz w 004 ostatnia pozycja. Ogólnie mógłbys zrobic wszystkie logi statyczne chociaż.
Ksiadz Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 ---------- Post dopisany at 20:07 ---------- Poprzedni post napisany at 20:05 ---------- Już zgłupiałem, jedna osoba mówi że się da kąt zapłonu ustawić w 2.0 TDI a inna mówi że nie, że to w starych 1.9 TDI się robiło. To jak to w końcu jest i jeśli się ustawia to gdzie i jak dokładnie?
Wihajster Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 no to masz przestawiony.Ma byc 0,0 a masz -5,9
Ksiadz Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 A możesz mi napisać jak to się ustawia, bym powiedział temu specowi jak to się robi, bo normalnie nie do wiary :-/
danielom Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 vag i klucz 13 przestawiasz kolo na walku rozrzadu zeby dojsc d0 0.0
Ksiadz Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Czyli rozumiem przekręcić trochę, odpalić auto sprawdzić ile pokazuje. Jak dalej za mało to znowu zgasić, przekręcić i znowu odpalić i sprawdzić? Sorry za te pytania, ale wolę tak łopatologicznie. Bo mnie powiedzieli że jest ustawiony, według znaków i tam się nie koryguje... A ja leszcz, z informacjami z forum nie będę go pouczał :-/ Masakra. ---------- Post dopisany at 21:33 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ---------- Czyli jeszcze by wyjaśnić, to trzeba rozrząd ściągać? Pasek? Czy mogę to sam zrobić tak jak piszesz? Klucz, VAG i tyle?
macisz12 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Robisz tak sciagasz górna osłonę paska, luzujesz kolo zebate(3sruby klucz 13) na stronie ssacej. biezesz klucz 18 i przekrecasz delikatnie walkiem, w twoim przypadku zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara. Dokrecasz 3sruby klucz 13 odpowiednim momentem i sprawdzasz vagiem. Jak jest zero to ustawiasz to kolo tak aby wlozyc blokadę, moze byc wiertło fi 6,następnie luzujesz sruby na drugim kole i regulujesz nim tak aby wlozyc druga blokade. Dokrecasz, zakładasz oslone i w drogę. Ps. zmień mechanika . pozdro.
Ksiadz Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Super, dziękuję. Jutro będę próbował. No ponoć to był rozrząd zmieniany i ustawiany na znaki. Ja się nie znam i nie mam takiej wiedzy by się wymądrzać. Sam jestem po prostu ciekawy, skoro rozrząd dobrze (według znaków na kołach) ustawiony, zero błędów wyłapuje, tylko te problemy z odpalaniem Nie wiedziałem że jeszcze się to koryguje.
macisz12 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Ustaw ten kąt bo jest poza norma. Jak ustawisz i będą dalej problemy to bedziesz sie martwić. Rozrzad moze byc ustawiony na blokady dobrze a kąt moze byc rozjechany. Po to sa te trzy sruby na kole zeby go precyzyjnie doregulowac.
MaciejK Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Ustaw ten kąt bo jest poza norma. Jak ustawisz i będą dalej problemy to bedziesz sie martwić. Rozrzad moze byc ustawiony na blokady dobrze a kąt moze byc rozjechany. Po to sa te trzy sruby na kole zeby go precyzyjnie doregulowac. A jakie są normy?? Ja mam przestawiony 1 tylko nie wiem czy + czy -
macisz12 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 niby norma to +-3 stopnie, ale wiadomo że najlepiej jak jest ustawione na 0 bo inaczej mogą być problemy np z odpalaniem
Ksiadz Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Miałem się zabierać za to poprawienie rozrządu, ale patrzę do vaga i widzę: Auto z rana chwilę pomęczyłem by odpalić, ale chyba mniej niż zazwyczaj. Wczoraj jeszcze wymieniłem czujnik temperatury. Więc chyba jednak rozrząd dobrze ustawiony, tylko czemu wczoraj pokazywał taki odchył? ---------- Post dopisany at 11:11 ---------- Poprzedni post napisany at 10:33 ---------- Teraz przy nagrzanym silniku znowu pokazuje odchył:
Wihajster Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 jest zle trza poprawic.Sprawdza sie na rozgrzanym.
Ksiadz Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 No dobrze, to jeszcze jedno. Tak jak kolega napisał by przestawić, skorygować. Ale po korekcji koła na ssącym, muszę pierw ustawić na blokadę i drugie koło nim odpalę auto i sprawdzę na VAG czy się zgadza, bo inaczej nie pokaże, mam na myśli nie odpalone autko.
macisz12 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Tak jak pisałem regulujesz kolo po stronie ssacej, na wydechowej stronie narazie nie ruszasz, dopoki nie ustawisz na 0. Oczywiście sprawdzasz na odpalonym aucie. Jak ustawisz kolo na 0 to musisz zsynchronizować drugie koło, poprzez włożenie blokad do jednego i drugiego koła, inaczej się nie da bo na drugim kole nie ma czujnika. musisz przekręcić wałem żeby wpiąć blokade, lewarując auto, zapinasz 6 bieg i kręcisz kołem , lub od spodu klucz 19 12kątny i kręcisz bezpośrednio wałem.
Ksiadz Opublikowano 19 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2013 Tak tylko bałem się odpalić po ustawieniu koła ssącego (po prawej) a nie ustawiając tego po lewej. Czy nic się nie skur.... ;-P Wychodzi na to że to po lewej by skorygować musi być kręcone w odwrotnym kierunku do ruchy wskazówek zegara, zgadza się? Blokuję prawe koło, odkręcam trzy śruby na lewym i kręcąc 18 na lewym odkręca się śruba? WTF? Jak to dziadostwo się ustawia by można było włożyć blokadę?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się