Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 008194 filtr cząsek stałych


Tomaszek28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy!

Wypalałem dwa tygodnie temu filtr cząstek stałych według procedur na wiki-ross tech

Wczoraj zapaliła mi się ponownie kontrolka filtra stałych i zapaliła się świeca żarowa.Auto weszło w tryb awaryjny.

Patrząc po blokach pomiarowych 075i 070 filtr był zapchany na 19 procent.

Błąd jak wyskoczył to tylko jeden:

Znaleziono 1 błąd:

008194 - Filtr cząstek stałych; zespół 1

P2002 - 000 - za mała skuteczność - MIL zapalona

Ramka zamrożona:

Stan błędu: 11100000

Priorytet błędu: 1

Częstość błędu: 1

Przebieg: 196479 km

Wskaźnik czasu: 0

Ramka zamrożona:

Obroty silnika: 882 /min

Prędkość: 0.0 km/h

(bez jednostek): 3.0

Cykl pracy: 18.9 %

(bez jednostek): 15.30

Zastanawiam się dlaczego ponownie powrócił bład albo co może być jeszcze przyczyną?Czy może przewody są już przepchane co idą od czujnika różnicy ciśnień G450?Czy jest to powiązane z innym czujnikiem?Jak myślicie cojeszcze jest do sprawdzenia?

Dodam że silnik to 2.0tdi oznaczenie silnika to BPW

wypalanie procedurą :

[Wybierz]

[01 - Silnik]

[Coding-II - 11]

Włącz Regeneracja wpisując 21295.

[Do It!]

[Pom. Blocks - 08]

Wybierz obu grupach na raz 070 i 075.

[idź!]

MVB 070,1: Status Regeneration (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja aktywny, xxxxxx1x = Wymuszona regeneracja aktywne)

MVB 070,3: Regeneration Counter / Timer

MVB 075,1: Temperatura spalin przed Turbo ładowarki

MVB 075,2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych

MVB 075,3: Particle Filter ładowania

MVB 075,4: temperatura spalin po filtr cząstek stałych

Teraz Początek cyklu jazdy i czuwają Bloki pomiarowego (2. Osoba zobowiązana).

[Gotowe, powrót]

[Close Controller, Go Back - 06]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujniki G450 są bardzo awaryjne , mogą zafałszowywać informacje o rzeczywistym stanie zapełnienia filtra bo to min z nich wyliczane jest zapełnienie , należy sprawdzić również wężyki idące do czujnika pod kątem nieszczelności . Nie baw się w używki nowy czujnik kosztuje niecałe 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej od razu to świństwo wywalić mechanicznie i programowo. Pierwszym złem były silniki TDI z turbo ze zmienną geometrią spalin - tych silników nie powinno się używać do jazdy autem w mieście na krótkich odcinkach a z tymi z DPF dopiero. To nie są silniki stworzone do jazdy w takich warunkach tylko na trasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie mam DPF-a, ale z reguły to co czytałem/słyszałem to opinie, że najlepiej to wywalić, więc może warto rozważyć taką opcję:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sam czujnik g450 został wymieniony mimo że nie pokazywał błedu tego czujnika.Sam wiem z doświadczenia jak one potrafią oszukiwać.

Czujniki te już poszły w górę w serwisie zapłaciłem 224zł.Nawet w skodzie nie są one już tańsze.

Co do mojego modelu to jest czujnik o numerze fabrycznym 07Z906051A

A z tego co się dowiedziałem to była seria wadliwych czujników o numerze fabrycznym 03G906051A,zamienili go numerem fabrycznym 076906051A.

Nikt o tym głośno nie mówi bo by musieli znowu zrobić akcję serwisową i wymieniać do danego rocznika te czujniki.A to za duże koszty dla grupy VW-AUDI.Sąsiad ma vw passat też 2.0tdi i ma go od nowości to mu się zapala kontrolka silnika a po podłączeniu jest bład czujnika g450 a auto ma przejechane 50tyś.a jak sprawdziłem pod maską to jest ten właśnie czujnik z początkiem numeru 03G.

JA jeszcze nie sprawdziłem szczelności przewodów bo stan zdrowia mi teraz nie pozwala,ale za dwa tyg.postaram się to sprawdzić.Nowe przewody kosztują 344zł.Pojeździmy zobaczymy co znowu wywali i po jakim czasie.

Auto miało nie dawno wymienione szklanki (popychacze hydrauliczne)zastanawiam się czy przypadkiem nie są źle wyregulowane pompowtryskiwacze które może za mocno leją?tego jeszcze nie sprawdzałem na blokach pomiarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...