Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podpowiecie co jest grane? 130km/h i dalej nie idzie. 1.9TDI 130KM.


cosby

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zauważyliście szukam auta. Co prawda w PB ale że miałem okazję przejechać się ciekawym dieselkiem znajomego - skorzystałem. Ten zdębiał bo w pewnym momencie auto mi pod butem osłabło i nie chciało iść powyżej 130. Zarzekał się że to pierwszy raz mu się zdarzyło. Potem tydzień spokój. Rozmawiałem z nim jednak przed wczoraj i jak twierdzi znów wyskoczył ten problem w trasie. Pomogło zgaszenie silnika i wyjęcie kluczyka. Po chwili moc wróciła. Tak przeglądając sieć wnioskuję że kończy się turbinka - mam rację? A jeśli tak podpowiecie jaki jest łączny koszt jej pełnej regeneracji wraz z wymianą? Co jeszcze przy okazji można wtedy zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto wpada w tryb awaryjny. Najpierw podłączcie ze znajomym vag-a, odczytajcie błędy w sterowniku silnika (na pewno jakieś będą) i zróbcie logi. Wszystko jest opisane w tym temacie: http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ Oczywiście wstawcie to później na forum.

Przyczyn może być kilka - zapieczone kierownice w turbinie, nieszczelność w dolocie, niesprawny przepływomierz, czy zawór N75 itd itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny PSJ, zawalone kierownice w turbo.

Do czyszczenia, kat do wywalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też stawialiśmy na turbo. Ale żeby jeszcze katalizator wywalać? Podepniemy jak się uda gdzieś i damy znać...

A przy okazji. Warto to kupić czy może coś tańszego?

INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VAG+ (VW Audi Seat Skoda) (3298879339) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co Ci on tam ?

Wywal dziada i rob program, zobaczysz wówczas co potrafi 1.9 tidiaj :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, winą jest najprawdopodobniej nagar który zbiera się na kierownicach w turbinie. Trzeba turbo rozebrać i wyczyścić. A później żeby nie doprowadzić do ponownego zamulenia suszarki dać mu w palnik min. raz w miesiącu i będzie cacy.

Ja napisałem cene jaką zazwyczaj wołają mechanicy, ja czyściłem u mamy w A3 za 250zł.

Można też wyczyścić samemu, są filmiki na YT

Przed całym zabiegiem warto sprawdzić zawór n75 bo może on jest walnięty, ale pewnie to zasyfione turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo w moim awx tyle, że u mnie jeszcze wywalało olej z tyłu. Też powyżej 120km/h wchodził w tryb awaryjny. Zregenerowałem turbo wywaliłem kata i teraz śmiga jak marzenie. 160km/h i idzie dalej :) kosztowało mnie to 1600 zł ale było warto. powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

z objawami najpierw sprawdził bym N75, miałem tak samo. Tam podchodzą pierburga, bywają na allegro. Mi pomogło jak ręką odjął. Wcześniej 120-130 maks i koniec.

Koszt może 150 pln.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...