Goofer Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Witam, mam problem z klimą, otóż jakiś miesiąc temu byłem u fachmana napełnić klime, uzupełnił mi czynnik wszystko śmigało jak należy, temperatura na wylocie była jakieś 4 stopnie także bajka. Tydzień temu jechałem w trase i po jakichs 50 kilosach klima przestała działać ale że byłem prawie u celu to problem zostawiłem. Następnego dnia wracać do domu odpalam klime wszystko śmiga - chłodzi jak należy. Znowu po jakimś czasie przestała działać i teraz już wogóle nie rusza. Na klimatroniku jest błąd 22.1. Poszperałem na necie i jest to Wyłącznik wysokiego ciśnienia gazu klimatyzacji. Napiszcie gdzie tego szukać żeby sprawdzić przewody czy są całe ewentualnie wymienić sam czujnik... czy przed wymianą trzeba jechać do fachmana żeby ściągnął czynnik czy można go wymienić z czynnikiem w układzie ?
l3l0 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 czujnik w b5 jest z lewej strony chlodnicy stojąc przed autem, ja przez kratkę w zderzaku wyciągam kostkę i czujnik , sprawdż kable miedzy tą kostką a kostką 4 pinową przy zbiorniczku wspomagania czy ma przejście bo lubią kable gnić idąc miedzy wentylatorami w pasie przednim i tak czasami możesz mieć . kolejna rzecz to czy działa ci wentylator elektryczny ?
grochu Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 ja polecam jeszcze sprawdzić czy wentylator się włączy. U mnie przy tej usterce wystarczyło wymienić bezpiecznik wentylatora - koszt 4 zł
Goofer Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2013 Znalazłem usterke, sprawdziłem bezpiecznik, pasek klinowy, wentylator działa, do czujnika kable elektryczne są ok, nie mając pomysłu wziełem śrubokręt i dawaj odkręcać port serwisowy, nacisnełem pypek w środku żeby zobaczyć czy psiknie gazem po oczach i cisza. Ani z jednego ani z drugiego portu nic nie szło, czyli brak czynnika w układzie. Podjechałem do znajomego żeby sprawdził mi szczelność i okazało się że wąż idący z dołu ocierał się o stabilizator i zrobiła się dziura, i w układzie suszaaaa że hej. Dziś wstawiłem do niego auto i jutro ma zakuć nowe przewody, wymienić dławik, szczelność + czynnik i zobaczymy co będzie.
l3l0 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Podstawowa zasada czy jest gaz ... to teraz pytanie jak fachman nabił ci gaz jak układ nieszczelny ? powinno gwizdac no chyba ze dziurka ze nie było slychac zakucie i powinna smigac klima az milo
Goofer Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Przedtem nie było dziury jeszcze i klima śmigała bo był gaz, zresztą była sprawdzana szczelność, nikt nie brał do bani że przewód może się przetrzeć. I tak mam dalej problem bo za chiny ludowe nie idzie odkręcić przewodów od osuszacza, mechanior wymontował cały odcinek z dwoma przewodami i osuszaczem i zostaję szukać używek w dobrym stanie + nowy osuszacz a zdaje się że w przedliftach i poliftach były inne mocowania
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się