Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana lamp Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

DIY oparty na sterowniku 8K0 907 064 M

Zmiana lamp udała mi się po nieco przydługich bojach. Jest co prawda jeszcze jeden czy dwa problemy do rozwiązania o czym piszę na końcu ale mam nadzieję się z tym uporać. Robiłem to dla siebie, szukałem info gdzie się dało, męczyłem ludzi z forum, między innymi wrclagune i dziękuję za wszystkie informacje. Zaznaczam, że nie uzyskałem pełnej instrukcji tylko fragmenty informacji. Spędziłem co najmniej kilkanaście godzin w sieci szukając brakującej wiedzy i to odnalazłem. Zrobiłem kilka prób z kodowaniem i połączeniami aż w końcu się udało. Wszystko to poskładałem do kupy. Skoro mi się udało znaleźć te informacje to dlaczego nie miałoby się udać innym? A skoro tak to po co szukać jak ja już znalazłem? Dlatego powstał ten DIY.

Opisuję wersję dla Avanta bo takie auto mam ja. Dla innych wersji tam gdzie się da podam info, tam gdzie go nie ma będzie trzeba odszukać. Nie jestem ekspertem więc na wiele pytań odpowiedzi nie znam. Prosiłbym traktować ten opis bardziej jako usystematyzowanie pewnej zdobytej przeze mnie wiedzy niż jako instrukcję. W szczególności oczywiście nie należy mieć do mnie pretensji za powstałe ewentualne problemy. Każdy robi to na własną odpowiedzialność :) Może rozpocznie się jakaś fajna dyskusja i da ten opis dopracować i rozszerzyć na inne modele.


Co nam jest potrzebne

DIY powstał na aucie z roku 2008, modelowo 2009.

MODUŁ KOMFORTU
Moduł znajduje się w prawej wnęce bagażnika. Widać go od razu po zdjęciu boczku "wisi" pionowo na ściance.
01_wtyki_komfortu.jpg

Mój moduł komfortu to 8K0 907 064 M i obsługuje LEDy tył przynajmniej w wersji przedlift. Jakie inne moduły się nadaję nie wiem. Wpisujcie w komentarzach swoje numery które obsługują LEDy, zrobiłaby się baza dla innych.

LAMPY LED
8K9 945 095 B - błotnik lewy
8K9 945 093 B - klapa lewa
8K9 945 096 B - błotnik prawy
8K9 945 094 B - klapa prawa
Koszt około 600-700 zł. Ja kupiłem tutaj na forum za 650 już z wtykami.

WTYKI LAMP

ŻARÓWKI MAJĄ TAKIE:
2x Obudowa 8K0 973 704 - błotnik
2x Obudowa 3B0 972 705 - klapa

LED MAJĄ TAKIE:
2x Obudowa 8K0 973 705 - błotnik
2x Obudowa 3B0 972 724 - klapa

- czarna (numer 4F0 972 483)
- brązowa (numer 4F0 972 483A)

PINY do wtyczek
2 x 000 979 025 E (do wtykach w błotniku)
2 x 000 979 034 E (do wtykach w komforcie)
Kupując w ASO piny dostarczane są po 2 sztuki. Dlatego trzeba kupić po jednej części o w/w numerach.

CO TRZEBA ZROBIĆ:

Operacje przeprowadzałem na podłączonym akumulatorze, wyłączonym zapłonie.

1. Odłączyć lampy.

2. Przeprowadzić po jednym dodatkowym przewodzie od lamp w błotnikach do modułu komfortu. Ja nie ściągałem zderzaka. Przewody z wnętrza bagażnika do otworów lamp trzeba przeprowadzić tak jak idzie wiązka przewodów istniejących czyli przez gumowe uszczelnienie. Przy tym uwaga - nie należy pchać na siłę. Trzeba gumę wyjąć od środka bagażnika i spokojnie da się przewód przepchnąć obok tych istniejących. Po tym przewody wyciągnąć do wnęk lamp i włożyć gumę na miejsce. Przewód od prawej lampy idzie praktycznie w środku zaraz obok komfortu więc nie ma problemu. Przewód od lewej lampy ja przeprowadziłem wzdłuż wiązki idącej pod osłoną zamka (zdjęcie wykorzystałem z opisu instalacji przeróbki KUFATECa).
3. Zmienić wtyczki w lampach, w tym celu wyciągamy piny z istniejących wtyczek i przekładamy je do nowych. W przypadku istniejących oryginalnie przewodów patrzymy na schemat dla lamp LED. Chodzi o to aby odpowiedni kolor trafił stał się odpowiednim pinem we wtyczce zgodnie ze schematem. Jak ktoś zechce się przyjrzeć to zauważycie brak przewodów: z lampy lewej czerwono-czarnego (sw-rt) oraz z prawej żółto-czarnego (sw-ge). Przewodu na te właśnie połączenia położylismy wcześniej (patrz pkt. 2). I tak te nowe przewody za pomocą kupionych pinów 000 979 025 łączymy do wtyków lamp:
- lewa lampa do pinu 4
- prawa lampa do pinu 2

4. A teraz mieszanie z wtykami komfortu. Mamy tutaj do przełożenia kilka kabelków oraz dołączenie tych dwóch nowych.
Przełożenie wykonujemy wg opisu tutaj Download audi-led-rueckleuchten-b8-reihe-de.pdf from Sendspace.com - send big files the easy way. Dla Avanta chodzi o tabelkę na str. 6.
03_zmiana_polaczen_wtykow_komfortu.jpg
Tabela mówi jak przełożyć przewody, np. pozycja 1 - pin 13 wtyczki T17p przełożyć do pinu 10. Na końcu dołączamy też te nowe przewody (pozycja 2 tabelki - przewód z lampy prawej do pinu T17p/13, pozycja 8 tabelki - przewód z lampy lewej do pinu T17o/12).
Z pinami wtyków komfortu (a więc też kupionymi 000 979 034 E) trzeba uważać bo się dość łatwo łamią. Ja ułamałem 2 podczas montażu.

5. Kodowanie. Trzeba zrobić adaptację modułu komfortu, czyli moduł 46. Ja do tego zastosowałem VCDS i poszło bez problemu. Przed dokonaniem adaptacji należy podać Security Code tego modułu. Kod to 16017. Co do samego kodowania to chyba możliwe są różne wartości bo z tego co gdzieś czytałem to w kodowaniu jest zaszyta też np. jasność diód. Tak czy inaczej ja zastosowałem informacje stąd i one u mnie zadziałały. Dla ciekawskich podałem też znalezione znaczenie kanałów.
04_kodowanie.jpg


DODATKOWE INFO
Film pokazujący działanie LEDów Audi A4 Avant Rear Tail Light - YouTube
Opis lamp LED Avanta.
05_lampy_LED.jpg

PROBLEMY
Dodam jedną rzecz. Jak widać po opisie oraz po filmie jako stop świeci też część B i D. U mnie przy powyższym modzie nie świeci część B. Co mnie niezbyt martwi ale dla jasności informuję. Podejrzewam, że jest to kwestia kodowania, które jak pisałem może być różne. Niestety nie udało mi się znaleźć opisu co oznacza dana liczba/bit wartości dla danego kanału i robiłem to w ciemno.

Opublikowano

kodowanie mam

200 - 73

201 - 105

Opublikowano
arek776 napisał:
kodowanie mam

200 - 73

201 - 105

To chyba tu jest cos nie tak :wink: zmieniaj wartości ..............to powinny zaswiecić przeciwmgielne .

Opublikowano

Czy dobrze rozumiem, że ASO korzystając z tego kodu właśnie dokona automatycznie tych niezbędnych adaptacji tak aby to działało. Przy okazji zaktualizuje w swojej bazie SVM dane o sofcie do danego VINu tak aby mieli info ze zostały zainstalowane LEDy?

Inne wyjście to tak jak piszesz szukać prawidłowego kodu w kanałach 200 i 201? Ale przecież Ci magicy za 500 zł dostępu do SVM nie mają więc te prawidłowe kody są chyba znane

Opublikowano

Magicy robia takie same kodowanie jak ty :wink: Kod SVM robi sie tylko ON LINE w ASO .

Kod to 050 060

Opublikowano

Nie musimy nic kodowac jedynie odwiedzić ASO celem zapisania kodu SVM pod nasz VIN samochodu .

Koszt to w zaleznosci od serwisu 100 zl --->

Tak jak to mnie zrobili w Rzeszowie ;), nic nie zakodowali tylko wszystkie kodowania skasowali.

Sprawdzałem potem w ASO to nie mam ani telefonu, ani B&O, ani ledów.

Opublikowano

Niestety wtedy dali ciała :kwasny: poprostu ich nie wiedza .

Przegooglowane jak to sie robi :

Wejście SVM kod z systemu diagnostycznego VAS

Zdalne rozwiązywanie problemów

-> Przejdź

Funkcja / wybór podzespołów

Software Version Management (SVM)

SVM konwersja pojazdu

SVM - Direct Input:

Kod SVM do konwersji pojazdów

-> Gotowe

Wprowadź SVM kod: xxxxxx

Potwierdź "Tak"

-> Gotowe

Postępuj zgodnie z instrukcjami

-> Gotowe

Połączenie ONLINE

-> Gotowe

Wszystkie nowo obliczone kodowania zatwierdzamy "TAK"

-> Gotowe

Opublikowano

neon to trochę inna bajka

Opublikowano
kodowanie mam

200 - 73

201 - 105

73 - przeciwmgielne lewe zarowkowe

Musisz pamiętać , w którym pinie znajdowało sie połączenie z lewym przeciwmgielnym.jezeli zamieniles piny i nie dałeś kodowania do tego kanału to ci działać nie będzie.

najwazniejsza informacja dla wszystkich, każdy kanał odpowiada za jeden kabelek. Rzecz w tym aby wiedzieć który kanał to jaki kabelek.

co do sprawy ze światłem stopu zrób kodowanie: ja mam takie:D

5251 kanał 195

5283 kanał 196

5124 kanał 197

5156 kanał 198

Jeszcze jedno dodatkowe przewody maja być ze sobą połączone.

---------- Post dopisany at 18:01 ---------- Poprzedni post napisany at 17:41 ----------

[TABLE=width: 144]

[TD=width: 72, align: right]195[/TD]

[TD=width: 72, align: right]5251[/TD]

[TD=align: right]196[/TD]

[TD=align: right]5283[/TD]

[TD=align: right]197[/TD]

[TD=align: right]5124[/TD]

[TD=align: right]198[/TD]

[TD=align: right]5156[/TD]

[TD=align: right]199[/TD]

[TD=align: right]0[/TD]

[TD=align: right]200[/TD]

[TD=align: right]0

[/TD]

[TD=align: right]201[/TD]

[TD=align: right]0[/TD]

[TD=align: right]202[/TD]

[TD=align: right]0[/TD]

[TD=align: right]203[/TD]

[TD=align: right]73[/TD]

[TD=align: right]204[/TD]

[TD=align: right]105[/TD]

[TD=align: right]205[/TD]

[TD=align: right]13[/TD]

[/TABLE]

to jest moje kodowanie od kanału 195.

Opublikowano

Jeszcze jedno dodatkowe przewody maja być ze sobą połączone.

Mógłbyś to uściślić... ???

Opublikowano

Jeszcze jedno dodatkowe przewody maja być ze sobą połączone.

Mógłbyś to uściślić... ???

2 dodatkowe przewody z zewnętrznych lamp, które dodatkowo przeciagamy do MK jeden do kości czarnej drugi do kości brazowej są u mnie zmostkowane.

Opublikowano
neon to trochę inna bajka

A mógłbyś trochę rozwinąć temat?

Opublikowano
Magicy robia takie same kodowanie jak ty :wink: Kod SVM robi sie tylko ON LINE w ASO .

Kod to 050 060

Mam już kabel i mogłem sprawdzić. Niestety przy kodowania 060 do kanału 201 u mnie nie przyjmuje. 050 do 200 tak ale to nic nie zmienia.

Spróbowałem też kodowania takiego jak ma Darecy kodowanie_6_darecy_forum.jpg

Przy tym zniknęły błędy ale jako tylne przeciwmgielne świecą paski w klapie (oznaczone D na zdjęciu z opisem lampy z pierwszego postu) :)

Sprawdziłem też i przy moim poprzednim kodowaniu jeśli wpisywałem w 200 i 201 wartości 0 to błędy znikały ale nie dawało się nawet włączyć tylnych przeciwmgielnych. Czyli jakby były one wyłączone.

Macie jakieś pomysły? Darecy mógłbyś wrzucić opis 17 pinowych wtyk komfortu - jaki kolor przewodu jest w jakim pinie. I jeśli coś w ogóle to co jest połączone.

Opublikowano
Mam już kabel i mogłem sprawdzić. Niestety przy kodowania 060 do kanału 201 u mnie nie przyjmuje. 050 do 200 tak ale to nic nie zmienia.

Przeciez ten kod 050060 wpisuje sie w ASO :wink: post wczesniejszy sie kłania .

Te kanały sprawdzaj pojedyńczo zmieniająć wartosc od 0 (1,2,3 itd.) klikając dalej , jak sie pojawi przeciwmgielne to wartosc bedzie odpowiednia

Opublikowano

a to Cię nie zakumałem :)

trzeba będzie się pobawić w wolnej chwili.

Opublikowano
Magicy robia takie same kodowanie jak ty :wink: Kod SVM robi sie tylko ON LINE w ASO .

Kod to 050 060

Mam już kabel i mogłem sprawdzić. Niestety przy kodowania 060 do kanału 201 u mnie nie przyjmuje. 050 do 200 tak ale to nic nie zmienia.

Spróbowałem też kodowania takiego jak ma Darecy http://s14.postimg.org/o27xcl5x9/kodowanie_6_darecy_forum.jpg

Przy tym zniknęły błędy ale jako tylne przeciwmgielne świecą paski w klapie (oznaczone D na zdjęciu z opisem lampy z pierwszego postu) :)

Sprawdziłem też i przy moim poprzednim kodowaniu jeśli wpisywałem w 200 i 201 wartości 0 to błędy znikały ale nie dawało się nawet włączyć tylnych przeciwmgielnych. Czyli jakby były one wyłączone.

Macie jakieś pomysły? Darecy mógłbyś wrzucić opis 17 pinowych wtyk komfortu - jaki kolor przewodu jest w jakim pinie. I jeśli coś w ogóle to co jest połączone.

Kolego nie możesz nic zmienić w kanałach od przeciwmgielnych.

[TABLE=width: 571]

73

PRZECIWMGIELNE LEWE ŻARÓWKOWE

105

PRZECIWMGIELNE PRAWE ŻARÓWKOWE

[/TABLE]

W tych kanałach co masz powyższe wartości to one odpowiadają za kodowanie lamp przeciwmglowych.

Te kanały ulegają zmianie kodowania tylko i wyłącznie przy montażu lamp LED POLIFOWYCH.

W przypadku zmiany lamp na LED normalny zmienia się tylko w kodowaniu stopu oraz świateł mijania i postojowych.

Opublikowano

No tak ale przy wartościach 73 i 105 działało to tak jak napisałem wyżej:

- prawe przeciwmgielne ok

- lewe przeciwmgielne brak + komunikat błędu

Opublikowano
No tak ale przy wartościach 73 i 105 działało to tak jak napisałem wyżej:

- prawe przeciwmgielne ok

- lewe przeciwmgielne brak + komunikat błędu

Pozostaje tylko możliwość iż kabelek od lewego przeciwmgłowego został podłączony pod inny kanał w MK.

Opublikowano

Tak, należy sprawdzic okablowanie.

Niepotrzebnie idziecie do modułu komfortu gdzie bardzo prosto można sobie go spalić lub pomylić kabelki.

Lampy, te żarówkowe, przed i poliftowe mają wszystkie podłączenia, tylko trzeba je dobrze miedzy sobą pomostkować, i tyle. Jest bezpieczniej...

iPad Tapatalk HD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...