Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problemy z obrotami + rwanie`


lisuns1

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Audi A4 B5 '98 + LPG i mam następujący problem:

Po jeździe na gazie i rozgrzanym silniku auto na biegu jałowym trzyma obroty ok 1400, by po ~1min. zmniejszyć je na ~1200 a po ok 2 min. ostatecznie na 900. Zdarza się też, że obroty (minimalnie) falują

Na zimnym silniku (po nocy) auto odpala na benzynie i zaczyna się chwilę dusić (obroty spadają do ok 600), po jakiś 2 minutach wszystko jest w normie.

Zdarzyło mi się już kilka razy, że na gazie, przy większych obrotach (~3k)i większym przyspieszeniu (pedał gazu mocno dociśnięty) silnik jakby na chwilę nie miał dopływu gazu i potrafi rwać/szarpnąć.

Na postoju podczas kręcenia kierownicą obroty również falują.

Dodatkowo podczas naciśnięcia sprzęgła przy zmianie biegu obroty nie spadają od razu tylko z minimalnym (0,5s - 1s) opóźnieniem. Utrudnia to trochę proces zmiany biegów

Macie jakieś wskazówki / typy i zalecenia na te usterki?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza kwestia przepustnica z którą i ja mam problem z tym że moja jest uszkodzona, czyszczenie i vagiem adaptacja, jak to nie pomoże to sprawdź cały układ dolotowy czy nie ma gdzieś dziury albo po prostu wejdź w mój profil i poczytaj moje wątki a jest tam sporo informacji na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż czy nie jest zawalony filtr powietrza, przy okazji sprawdź czy nie ma nieszczelności w układzie dolotowym. Jaka jest instalacja gazowa ? 2gen czy sekwencja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a VAG ?? w sprawie obrotów to w tych silnikach nie spadają one nagle tylko delikatnie, jak się przyzwyczaisz to nie będzie czuć zmiany biegów :) jak by obroty szybko spadały to by był problem że samochód by szarpał więc jest to jakoś wypośrodkowane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie w swoim audi, jednak wydaje mi sie ze przynajmniej u mnie jest to spowodowane peknieciem na cewce tego cycka co zaklada sie na niego kabel wysokiego napiecia. Przy okazji wiecie jak by mozna to skleic, zaizolowac zeby nie bylo przebicia?? cena nowej cewki mnie przeraza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poxiliną podobno da się lae czy warto ? :) u mnie też jest to popękane i działa bez problemu :) a dokładniej gdzie masz pęknięcie bo ja mam na tych fajkach co w głąb pokrywy wchodzą to tam silikonem czerwonym ładnie obleciałem i działa jak ta lala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to załóż na niego kabel i silikonem go przejedź powinno pomóc :) Ale jak byś miał przebicie to przy próbie dotknięcia bloku poczuł byś że jest przebicie :) Ale to jest tylko prowizorka jeżeli masz pęknięcie to i tak wymiana będzie cię czekała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów, to normalne że chwilę zostają dopiero później opadają. Jednak jeśli występuje u Ciebie zjawisko nadobrotów czyli gdy próbujesz zmienić bieg obroty lekko skoczą do góry potem opadają (lepiej się to odczuwa przy wyższych obrotach 4-6tyś) to polecam sprawdzić czujnik sprzęgła czy nie jest uszkodzony. Ja miałem własnie nadobroty i wymiana czujnika na nowy pomogła :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...