Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana tarcz i klockow tylnych - dam rade sam?


szeryf

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

muszę wymienić z tyłu tarcze i klocki. Czy dam radę zrobić to sam mając podstawowe narzędzia? Czy może są do tego potrzebne jakieś specjalne klucze? Dodam że hamulce są seryjne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do wymiany potrzebujesz:

- klucz oczkowy 11

- klucz oczkowy 13

- klucz płaski 15

- imbus nr 8

- młotek 500g

- duzy śrubokre płaski

- duzy śrubokręt "krzyżak"

- klucz do szlifierki

- szlifierkę kątową ze szczotką czołową

- troche miedzianego smaru, lub jakiegos innego na wysoką temperaturę

- węzyk do spuszczenia płynu hamulcowego fi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wymiany tarcz i klocków potrzebuję szlifierkę kątową? :) Czy miałeś na myśli wymianę zacisków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, tarcz, musisz dokładnie oczysćic piaste pod nową tarczę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, ale płyn hamulcowy muszę spuszczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bedziesz wciskac tloczEk to musisz sie starego z zacisku pozbyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... myślałem że płyn cofnie się do zbiorniczka, a widzę że to bardziej skomplikowane jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co Ci stary syf w ukladzoe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev a jak to jest z smarowaniem powierzchni piasty do której przykłada się tarcze? Szukałem w kilku zródłach i jedni mowia ze miedzianym sprayem a drudzy ze dobrze oczyscic i odtluscic tylko.

pozdro:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delikatnie trzeba nasmarowac bo jak wejdzie woda pomiedzy piaste a tarcze to zgrzeje to razem i bedzie problem z demontażem. Potem pojawia sie wżery na piaście i itd itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak miałem niedawno płyn wymieniany, to nie muszę go odciągać z zacisku? Mogę tylko wcisnąć tłoczek?

No właśnie, tłoczek jest wciskany, czy może wkręcany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest wkrecany i wciskany, po to jest potrzebny klucz do szlifierki.

Zrob tak jak pisze a bedzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale czy spuszczanie płynu mogę pominąć? Wężyka nie mam, a jak miało by do tego dojść potem odpowietrzenie, to sam sobie nie poradzę.

A czy mógłbyś w skrócie napisać jakiego klucza do czego mam użyć, bo trochę ich wypisałeś :) Tłoczek wkręca się normalnie w prawą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta, odkrecasz 11 odpiwietrznik, druga osoba wciska hamulec i trzyma.

Ty wkrecasz do konca tloczek i zakrecasz odpowietrznik i po temacie.

KluczE sobie spokojnie dopasujesz, do odkrecenia jarzm

Jest imbus nr 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie z tylu piasta jest razem z lozyskiem bez tarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się podpinam pod temat:

Niestety przy próbie odkręcenia jarzm z tyłu obrócił mi się imbus w środku, a śruba ani drgnęła

Macie może jakiś pomysł jak ją sforsować bez demontażu całego zawieszenia?

B6 w Quattro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko demontaz zwrotnicy

Potem daj sruby na 6katny klucz

Nie bedzie cudow

Gwint M10x1.25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...