nocnyucek Opublikowano 14 Lipca 2013 Opublikowano 14 Lipca 2013 Witam wszystkich.Rzecz dzieje się w a4 b5 2.8 quattro.Jakiś czas temu wymieniłem podporę wału napędowego, od tamtej pory pojawiło się zjawisko głupiego dźwięku drżenie w przedziale 70-90 km/h .Myslajem że to opony więc kupiłem nowe ale nie pomogło.Więc pojechałem do gościa który wymieniał prodporę z zapytaniem.Powiedział że odznaczył wał na zębach przy rozpoznaniu.Co może być przyczyną tego zjawiska?Może trzeba wywalczyć wal? .Dodam że krzyżaki sa nie wybite.
kicker Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Jaką podporę wstawiłeś ?? nowa (jaka firma)? używana ??
nocnyucek Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Podporę kupiłem na allegro nowa, kosztowała 160 zł. Przypuszczam że to chińczyk.
kicker Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Napisz do "Kowi87" on chyba miał podporę z allegro. W/g mnie albo źle macher zmontował wał i trzeba go wyważyć albo ta podpora jest tak chu***a.
nocnyucek Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Więc od czego teraz zacząć co proponujemy?
kicker Opublikowano 15 Lipca 2013 Opublikowano 15 Lipca 2013 Zakup używanego wału z dobrą podporą i dobrym łożyskiem:wink: lub wymiana podpory na inną lub wyważenie wału lub.... Podobno śruba łącząca wał jest klejona i nie łatwo to rozdzielić, może macher zapier****l młotkiem i trzeba wyważyć teraz. Przed wymianą podpory też były wibracje? przy 75km/h było uuu uuu uuu uuu czy coś stukało podczas zmiany biegów ??
nocnyucek Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Przed wymianą nie było żadnych dźwięków i żadnych wibracji, tylko uderzenia od wypracowanej podpory.Stara podporę zachowałem, łożysko jest rozsypane.Może spróbować wymienić łożysko w starej i złożyć ?zobaczyć czy efekt jak opisałes "uuuu uuuu" dalej się pojawia
kicker Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 Albo wał źle złożony, albo ta podpora z allegro jest za twarda. Ktoś pisał że podpora z transita tez pasuje po niewielkich przeróbkach ale tam guma jest twarda i przenosi drgania. Może tak samo jest u Ciebie, tzn. guma jest za twarda.
nocnyucek Opublikowano 16 Lipca 2013 Autor Opublikowano 16 Lipca 2013 No tak nik nie lubi twardych gum ;-) zacznę od podpory wyczytalem że z omegi a prawie podchodzi.napisze po wymianie jak wyszło.dzięki za diagnozy...
heever Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Panowie trochę odświeżam, ale u mnie w Quattro właśnie występuje podobny dźwięk uuu uuu przy prędkości ok 70-90 km/h od początku zakupu samochodu a więc rok temu... na początku tego problemu w ogóle nie zauważyłem, latałem na zimowych 15stkach potem zmieniłem na 16tki nieco szersze i wtedy byłoby to baardzo odczuwalne. Potem powróciłem do oryg 15tek i myślałem, że problem zanikł, jednak nadal występuje tylko w mniejszym stopniu.. jednak po roku użytkowania niema żadnych zmian, ani to bardziej ani to mniej buczenia. Macie może jakieś sugestie?
kicker Opublikowano 30 Lipca 2013 Opublikowano 30 Lipca 2013 Panowie trochę odświeżam, ale u mnie w Quattro właśnie występuje podobny dźwięk uuu uuu przy prędkości ok 70-90 km/h od początku zakupu samochodu a więc rok temu... na początku tego problemu w ogóle nie zauważyłem, latałem na zimowych 15stkach potem zmieniłem na 16tki nieco szersze i wtedy byłoby to baardzo odczuwalne. Potem powróciłem do oryg 15tek i myślałem, że problem zanikł, jednak nadal występuje tylko w mniejszym stopniu.. jednak po roku użytkowania niema żadnych zmian, ani to bardziej ani to mniej buczenia. Macie może jakieś sugestie? Sprawdź czy na 3 4 i 5 biegu występuje to wycie, lub czy jest głośniejsze, takie samo itp.
heever Opublikowano 31 Lipca 2013 Opublikowano 31 Lipca 2013 sprawdzałem na 4 i 5 biegu to samo, z tym, że na 4 po prostu przy tej prędkości są dużo większe obroty i silnik bardziej to zagłusza. Sprawdzałem organoleptycznie pod samochodem ale nie zauwazylem na oko nic złego, mniej wiecej niema duzych luzow na wale ani na przegubach
kicker Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Łożysko na podporze wału. Możesz zmienić olej w dyfrze, pojeździć chwilę a potem w skrzyni. Olej koniecznie dobrej klasy. Odczuwasz stukanie pod autem podczas zmiany biegów? np. wrzuć 1 jedziesz chwilę, po chwili wciskasz i puszczasz sprzęgło jak byś chciał dalej jechać. Lub puszczaj szybko sprzęgło ale nie do końca, tak żeby tylko szarpnęło autem.
heever Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 mm tak coś w ten deseń faktycznie występuje stuk z okolic tylnego mostu mniej więcej, w trakcie właśnie szybszego puszczania sprzęgła. Zastawiam się tylko czy w takim wypadku warto bawić się z wymianą tej podpory i zabawa z doborem odpowiedniej czy po prostu zakupić drugi wał z nadzieją, że będzie podpora w dobrym stanie..?
kicker Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Masz uszkodzony torsen w skrzyni biegów. Wymiana albo samego torsenu albo całej skrzyni. Trzeba sprawdzić w jakim stanie jest skrzynia. Wał może mieć luz na przegubach lub wielowypuście (połączeniu wału z przegubem). Wielowypust można sklepać młotkiem i tępym przecinakiem, przeguby wymyć i od nowa nasmarować gdyż stary smar zapewne jest jak skała. Ja nie myłem, nie czyściłem tylko pchałem świeży smar ale ciężko to wymieszać, lepiej wyczyścić i smarować od nowa nie żałując smaru. Dyfer zostaw na koniec. Koledzy wymieniali dyfer a okazywało się że w skrzyni jest problem. Znaleźć dyfer bez luzu i żeby nie wył jest ciężko ale da się. Maksymalna kwota za dyfer 100zł +kw i nie dawaj więcej bo idzie spokojnie wyrwać to w takiej cenie. Zakup wału z dobrą podporą? podobno da się, ja jeździłem, rozmawiałem ze sprzedawcami miały być idealne a były beznadziejne. Jeśli Twoja podpora nie jest porwana to na razie ją zostaw. Odepnij wał od strony skrzyni, odpal auto i próbuj szybko puszczać sprzęgło. Zobaczysz czy słychać stukanie, jak stuka na bank coś w skrzyni (torsen?) Auto z odpiętym wałem nie ruszy, będzie się tylko kręcić flansza w skrzyni od wału.
heever Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Przede wszystkim kicker chcę Ci podziękować za zainteresowanie moim problemem! każda wskazówka jest istotna dla mnie. Wracając do tematu stuk rozumiem, może to skrzynia, ale czy to drżenie w okolicach tej prędkości to też obstawiasz skrzynie? tak jak pisałem odnoszę wrażenie, że dobiega to raczej z tylnej części samochodu.. Póki co chyba w wolnym czasie wezmę i wymienię mimo wszystko podporę wału na "allegrowską" i nasmaruje przeguby zobaczę co z tego wyjdzie koszt nie wielki. Ciekawi mnie jednak kwestia sklepania tego wielowpustu? możesz jakoś bardziej mi to objaśnić? ponieważ też mi się wydaje, że podczas próby poruszania wałem z kanału jest wyczuwalny luz właśnie w skrzyni lub dyfrze
kicker Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Mam nadzieję że wymiana podpory coś pomoże, ja napisałem na prawdę czarny scenariusz. Wypinasz wał od skrzyni i dyfra. Odkręcasz podporę. Wał dajesz na imadło i delikatnie skręcasz, żeby sztywno siedział. Sprawdzasz gdzie jest luz, czy na kulkach, czy rusza się cały przegub, jak rusza się cały to ściągasz pierścień zabezpieczający segera z przegubu, zdejmujesz przegub i walisz przecinakiem w te wielowypusty na wale by je zniekształcić, spłaszczyć itp. z wyczuciem bo potem będziesz musiał nabić na to przegub. Zniekształcasz co kilka żeberek, z każdej strony. Jak będziesz miał wał zdjęty to unieś auto by wszystkie koła wisiały w powietrzu (lub najpierw przód potem tył). Gdy masz np. przednie koła w powietrzu dajesz na luz i energicznymi ruchami (prawo-lewo) kręcisz flanszą od skrzyni i słuchasz jak głośno wali, potem możesz wrzucić 1 i też pokręcić, bankowo będą spore luzy i głośne stuki. Potem to samo robisz z dyfrem, kręcisz za flansze dyfra i patrzysz ile musisz obrócić żeby któreś koło zaczęło się obracać. Kręcisz energicznie i jak dyfer ma luz to będzie głośno stukał. Podpora wału z allegro podobno nie jest zbyt wytrzymała, jedni chwalą drudzy narzekają. Sprawdzisz sam.
heever Opublikowano 1 Sierpnia 2013 Opublikowano 1 Sierpnia 2013 ok dzięki wielkie za wyjaśnienia czytałem, że te podpory są średnie, ale mimo wszystko chyba spróbuje na jakiś czas będzie a przede wszystkim się okaże czy szukać dalszych przyczyn. Jak będę miał nieco wiecej wolnego czasu to sprawdzę tę luzy i stuki tak jak pisałeś i w tedy się odezwę
nocnyucek Opublikowano 3 Stycznia 2014 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2014 Problem rozwiązany.Nie było łatwo bo dopiero 3 wał był dobry ,a tak w ogóle w starym wale zacinaly się przeguby i smar był spalony nie mówiąc o podporze za twardą guma i przenosila wibracje.teraz jest git.pozdrawiam
kicker Opublikowano 6 Stycznia 2014 Opublikowano 6 Stycznia 2014 Gitara że udało CI się ogarnąć ten temat, jak widać jedną z podstawowych napraw jakie trzeba wykonać po zakupie sprawnego Quattro to czyszczenie i smarowanie przegubów wału.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się