Skocz do zawartości
IGNOROWANY

nierównomiernie drżenie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.Rzecz dzieje się w a4 b5 2.8 quattro.Jakiś czas temu wymieniłem podporę wału napędowego, od tamtej pory pojawiło się zjawisko głupiego dźwięku drżenie w przedziale 70-90 km/h .Myslajem że to opony więc kupiłem nowe ale nie pomogło.Więc pojechałem do gościa który wymieniał prodporę z zapytaniem.Powiedział że odznaczył wał na zębach przy rozpoznaniu.Co może być przyczyną tego zjawiska?Może trzeba wywalczyć wal? .Dodam że krzyżaki sa nie wybite.

Opublikowano

Jaką podporę wstawiłeś ?? nowa (jaka firma)? używana ??

Opublikowano

Napisz do "Kowi87" on chyba miał podporę z allegro. W/g mnie albo źle macher zmontował wał i trzeba go wyważyć albo ta podpora jest tak chu***a.

Opublikowano

Zakup używanego wału z dobrą podporą i dobrym łożyskiem:wink: lub wymiana podpory na inną lub wyważenie wału lub....

Podobno śruba łącząca wał jest klejona i nie łatwo to rozdzielić, może macher zapier****l młotkiem i trzeba wyważyć teraz. Przed wymianą podpory też były wibracje? przy 75km/h było uuu uuu uuu uuu czy coś stukało podczas zmiany biegów ??

Opublikowano

Przed wymianą nie było żadnych dźwięków i żadnych wibracji, tylko uderzenia od wypracowanej podpory.Stara podporę zachowałem, łożysko jest rozsypane.Może spróbować wymienić łożysko w starej i złożyć ?zobaczyć czy efekt jak opisałes "uuuu uuuu" dalej się pojawia

Opublikowano

Albo wał źle złożony, albo ta podpora z allegro jest za twarda. Ktoś pisał że podpora z transita tez pasuje po niewielkich przeróbkach ale tam guma jest twarda i przenosi drgania. Może tak samo jest u Ciebie, tzn. guma jest za twarda.

Opublikowano

No tak nik nie lubi twardych gum ;-) zacznę od podpory wyczytalem że z omegi a prawie podchodzi.napisze po wymianie jak wyszło.dzięki za diagnozy...

Opublikowano

Panowie trochę odświeżam, ale u mnie w Quattro właśnie występuje podobny dźwięk uuu uuu przy prędkości ok 70-90 km/h od początku zakupu samochodu a więc rok temu... na początku tego problemu w ogóle nie zauważyłem, latałem na zimowych 15stkach potem zmieniłem na 16tki nieco szersze i wtedy byłoby to baardzo odczuwalne. Potem powróciłem do oryg 15tek i myślałem, że problem zanikł, jednak nadal występuje tylko w mniejszym stopniu.. jednak po roku użytkowania niema żadnych zmian, ani to bardziej ani to mniej buczenia. Macie może jakieś sugestie?

Opublikowano
Panowie trochę odświeżam, ale u mnie w Quattro właśnie występuje podobny dźwięk uuu uuu przy prędkości ok 70-90 km/h od początku zakupu samochodu a więc rok temu... na początku tego problemu w ogóle nie zauważyłem, latałem na zimowych 15stkach potem zmieniłem na 16tki nieco szersze i wtedy byłoby to baardzo odczuwalne. Potem powróciłem do oryg 15tek i myślałem, że problem zanikł, jednak nadal występuje tylko w mniejszym stopniu.. jednak po roku użytkowania niema żadnych zmian, ani to bardziej ani to mniej buczenia. Macie może jakieś sugestie?

Sprawdź czy na 3 4 i 5 biegu występuje to wycie, lub czy jest głośniejsze, takie samo itp.

Opublikowano

sprawdzałem na 4 i 5 biegu to samo, z tym, że na 4 po prostu przy tej prędkości są dużo większe obroty i silnik bardziej to zagłusza. Sprawdzałem organoleptycznie pod samochodem ale nie zauwazylem na oko nic złego, mniej wiecej niema duzych luzow na wale ani na przegubach

Opublikowano

Łożysko na podporze wału. Możesz zmienić olej w dyfrze, pojeździć chwilę a potem w skrzyni. Olej koniecznie dobrej klasy.

Odczuwasz stukanie pod autem podczas zmiany biegów? np. wrzuć 1 jedziesz chwilę, po chwili wciskasz i puszczasz sprzęgło jak byś chciał dalej jechać. Lub puszczaj szybko sprzęgło ale nie do końca, tak żeby tylko szarpnęło autem.

Opublikowano

mm tak coś w ten deseń faktycznie występuje stuk z okolic tylnego mostu mniej więcej, w trakcie właśnie szybszego puszczania sprzęgła.

Zastawiam się tylko czy w takim wypadku warto bawić się z wymianą tej podpory i zabawa z doborem odpowiedniej czy po prostu zakupić drugi wał z nadzieją, że będzie podpora w dobrym stanie..? :eusathink:

Opublikowano

Masz uszkodzony torsen w skrzyni biegów. Wymiana albo samego torsenu albo całej skrzyni. Trzeba sprawdzić w jakim stanie jest skrzynia. Wał może mieć luz na przegubach lub wielowypuście (połączeniu wału z przegubem). Wielowypust można sklepać młotkiem i tępym przecinakiem, przeguby wymyć i od nowa nasmarować gdyż stary smar zapewne jest jak skała. Ja nie myłem, nie czyściłem tylko pchałem świeży smar ale ciężko to wymieszać, lepiej wyczyścić i smarować od nowa nie żałując smaru. Dyfer zostaw na koniec. Koledzy wymieniali dyfer a okazywało się że w skrzyni jest problem. Znaleźć dyfer bez luzu i żeby nie wył jest ciężko ale da się. Maksymalna kwota za dyfer 100zł +kw i nie dawaj więcej bo idzie spokojnie wyrwać to w takiej cenie. Zakup wału z dobrą podporą? podobno da się, ja jeździłem, rozmawiałem ze sprzedawcami miały być idealne a były beznadziejne. Jeśli Twoja podpora nie jest porwana to na razie ją zostaw. Odepnij wał od strony skrzyni, odpal auto i próbuj szybko puszczać sprzęgło. Zobaczysz czy słychać stukanie, jak stuka na bank coś w skrzyni (torsen?) Auto z odpiętym wałem nie ruszy, będzie się tylko kręcić flansza w skrzyni od wału.

Opublikowano

Przede wszystkim kicker chcę Ci podziękować za zainteresowanie moim problemem! każda wskazówka jest istotna dla mnie.

Wracając do tematu stuk rozumiem, może to skrzynia, ale czy to drżenie w okolicach tej prędkości to też obstawiasz skrzynie? tak jak pisałem odnoszę wrażenie, że dobiega to raczej z tylnej części samochodu..

Póki co chyba w wolnym czasie wezmę i wymienię mimo wszystko podporę wału na "allegrowską" i nasmaruje przeguby zobaczę co z tego wyjdzie koszt nie wielki. Ciekawi mnie jednak kwestia sklepania tego wielowpustu? możesz jakoś bardziej mi to objaśnić? ponieważ też mi się wydaje, że podczas próby poruszania wałem z kanału jest wyczuwalny luz właśnie w skrzyni lub dyfrze

Opublikowano

Mam nadzieję że wymiana podpory coś pomoże, ja napisałem na prawdę czarny scenariusz.

Wypinasz wał od skrzyni i dyfra. Odkręcasz podporę. Wał dajesz na imadło i delikatnie skręcasz, żeby sztywno siedział. Sprawdzasz gdzie jest luz, czy na kulkach, czy rusza się cały przegub, jak rusza się cały to ściągasz pierścień zabezpieczający segera z przegubu, zdejmujesz przegub i walisz przecinakiem w te wielowypusty na wale by je zniekształcić, spłaszczyć itp. z wyczuciem bo potem będziesz musiał nabić na to przegub. Zniekształcasz co kilka żeberek, z każdej strony. Jak będziesz miał wał zdjęty to unieś auto by wszystkie koła wisiały w powietrzu (lub najpierw przód potem tył). Gdy masz np. przednie koła w powietrzu dajesz na luz i energicznymi ruchami (prawo-lewo) kręcisz flanszą od skrzyni i słuchasz jak głośno wali, potem możesz wrzucić 1 i też pokręcić, bankowo będą spore luzy i głośne stuki. Potem to samo robisz z dyfrem, kręcisz za flansze dyfra i patrzysz ile musisz obrócić żeby któreś koło zaczęło się obracać. Kręcisz energicznie i jak dyfer ma luz to będzie głośno stukał. Podpora wału z allegro podobno nie jest zbyt wytrzymała, jedni chwalą drudzy narzekają. Sprawdzisz sam.

Opublikowano

ok dzięki wielkie za wyjaśnienia :good: czytałem, że te podpory są średnie, ale mimo wszystko chyba spróbuje na jakiś czas będzie a przede wszystkim się okaże czy szukać dalszych przyczyn. Jak będę miał nieco wiecej wolnego czasu to sprawdzę tę luzy i stuki tak jak pisałeś i w tedy się odezwę :wink4:

Opublikowano

Problem rozwiązany.Nie było łatwo bo dopiero 3 wał był dobry ,a tak w ogóle w starym wale zacinaly się przeguby i smar był spalony nie mówiąc o podporze za twardą guma i przenosila wibracje.teraz jest git.pozdrawiam

Opublikowano

Gitara że udało CI się ogarnąć ten temat, jak widać jedną z podstawowych napraw jakie trzeba wykonać po zakupie sprawnego Quattro to czyszczenie i smarowanie przegubów wału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...